Status
Niet open voor verdere reacties.
Onlangs heb ik office opnieuw moeten installeren. Nu zijn alle gegevens in outlook verdwenen. Ik heb het vermoeden dat die gegevens nog wel ergens op de pc staan. Is er iemand die mij kan vertellen hoe deze bestanden heten en hoe ik deze weer terug kan zetten in outlook?
 
ik denk dat je die voorgoed kwijt bent
heb je een herstelbewerking gedaan of heb je alles er overgezet
Indien je alles er overgezet dan ben je inderdaad alles kwijt
je had eerst een back up van je emails en contactpersonen moeten nemen dan kon je alles terug zetten nu niet meer

dus als je office eens moet herinstalleren dan neem je eerst een kleine back up van je emails en contactpersonen.
 
Onlangs heb ik office opnieuw moeten installeren. Nu zijn alle gegevens in outlook verdwenen. Ik heb het vermoeden dat die gegevens nog wel ergens op de pc staan. Is er iemand die mij kan vertellen hoe deze bestanden heten en hoe ik deze weer terug kan zetten in outlook?

wat het eenvoudigste werkt als backup is alles overzetten naar outlook express. dat doe je onder bestand-importeren-... daarna kan je de hele zooi terug zetten. wat het voordeel hiervan is, is dat je je lokale mappenverdeling niet terug moet maken, je account niet opnieuw moet instellen etc. anders heb je alleen je oude mails als je een backup hebt gemaakt van je data. Dat staat in je application data van MSO en heeft dit icoon:
antwanneke-albums-postafbeeldingen-picture2907-outlook-backup.jpg
 
Er is misschien nog hoop, controleer onderstaande eens wie weet heb je geluk.

Outlook slaat alle verzonden en ontvangen e-mail, het adresboek, de notities en agenda-items op in het bestand OUTLOOK.PST.
Windows XP plaatst dit bestand op de locatie C:\Documents and Settings\inlognaam\Local Settings\Application Data\Microsoft\Outlook\,
Windows Vista op de locatie C:\Gebruikers\inlognaam\AppData\Local\Microsoft\Outlook. Met de Windows-zoekfunctie (Start, Zoeken) is het PST-bestand overigens eenvoudig te vinden (stel de Windows Verkenner wel zo in dat verborgen en systeembestanden worden weergegeven).

En onderstaand is misschien iets voor in de toekomst.
Door het PST-bestand naar een veilige locatie te kopiëren, wordt een back-up van de Outlook-gegevens gemaakt. Het is verstandig vooraf via Taakbeheer (CTRL-SHIFT-ESC), tabblad Processen te controleren of het proces OUTLOOK.EXE is afgesloten zodat onherstelbare schade aan het archiefbestand wordt voorkomen.

Succes !!
 
Er is misschien nog hoop, controleer onderstaande eens wie weet heb je geluk.

Outlook slaat alle verzonden en ontvangen e-mail, het adresboek, de notities en agenda-items op in het bestand OUTLOOK.PST.
Windows XP plaatst dit bestand op de locatie C:\Documents and Settings\inlognaam\Local Settings\Application Data\Microsoft\Outlook\,
Windows Vista op de locatie C:\Gebruikers\inlognaam\AppData\Local\Microsoft\Outlook. Met de Windows-zoekfunctie (Start, Zoeken) is het PST-bestand overigens eenvoudig te vinden (stel de Windows Verkenner wel zo in dat verborgen en systeembestanden worden weergegeven).

En onderstaand is misschien iets voor in de toekomst.
Door het PST-bestand naar een veilige locatie te kopiëren, wordt een back-up van de Outlook-gegevens gemaakt. Het is verstandig vooraf via Taakbeheer (CTRL-SHIFT-ESC), tabblad Processen te controleren of het proces OUTLOOK.EXE is afgesloten zodat onherstelbare schade aan het archiefbestand wordt voorkomen.

Succes !!

Misschien voor de toekomst : gebruik in Outlook exporteren. Als je alles van Outlook, inclusief submappen exporteert naar een veilige lokatie, kan je dat later terughalen met importeren. Dan ben je NIETS kwijt.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan