Status
Niet open voor verdere reacties.

Mik

Medewerker
Forumleiding
Hoe is de naam van het bestand met de contacten van Outlook Express? Heb zojuist een schijf mee van een vriend van mijn schoonbroer. Zijn pc is aangepast????? Er zit een nieuwe schijf in. Oude schijf werkt wel nog maar hebben ze vervangen. Schijf van 120Gb met één partitie van 30Gb. Anders nog 3 partities die nog raw staan. (is vervangen doordat schijf te weinig cappaciteit had??????)
De persoon vind het jammer dat hij zijn mailcontacten niet meer heeft.
Ik gebruik Outlook en weet mijn pst bestand staan. Maak er ook regelmatig een copy van.
Maar van die Outlook Express weet ik niet welk bestand ik moet zoeken.
Wie kan me helpen?
Ben bezig de schijf te kopiëren en zal ze daarna in een partitie van 120Gb zetten. Daarna zet ik zijn gegevens er terug op.
 
Deze staan in dezelfde database als de mails.
How to back up and to restore Outlook Express data

Hier staat hoe je een copy maakt of kan importeren als de schijf nog in de pc zit. Maar ik heb alleen de schijf mee. Ik werk niet met de Express.
Outlook weet ik heeft het pst bestand outlook.pst of indien de versie 10 "Uw mail.pst"
De vraag is hoe is de naam van het bestand voor Outlook Express. Naar ik afleid uit de uitleg hierboven zal het vermoedelijk een CSV bestand zijn.
 
Dit is niet de addressbook van Outlook express, maar van Windows zelf. Heb daar ooit ook eens lang achter gezocht... niet echt éénduidig van Microsoft. :)

Als ik dubbelklik op het bestand "gebruiker.wab" zegt hij contacten te zullen importeren. Uiteraard laat ik dit niet doorgaan op mijn computer.
Als dit het bestand niet is, wat is het dan wel?
 
Begrijp me niet verkeert, dit is het bestand dat je nodig hebt. Maar er zijn verschillende contactgegevens mogelijk, en dat is er één van welke je waarschijnlijk nodig hebt (Outlook express contacts <> Windows contacts). De andere zouden sowieso mee geëxporteerd zijn met je mail, maar die zijn blijkbaar leeg.
 
Begrijp me niet verkeert, dit is het bestand dat je nodig hebt. Maar er zijn verschillende contactgegevens mogelijk, en dat is er één van welke je waarschijnlijk nodig hebt (Outlook express contacts <> Windows contacts). De andere zouden sowieso mee geëxporteerd zijn met je mail, maar die zijn blijkbaar leeg.

Het gaat hem blijkbaar alleen om zijn contacten. Dus zou het dit moeten zijn. Ik zie hem volgende week. Zal ze dan overzetten.
Bedankt voor de hulp.
 
Zoek eens hier.

C schijf en dan gebruikers en dan gebruikersnaam. Staat hier een map Contactpersonen.
Kopieer deze gehele map naar de nieuwe schijf.

Dit heb ik hier met Winmail. Dit is de opvolger van Outlook Express
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan