Status
Niet open voor verdere reacties.

Eddymo

Steunend lid
Vip Lid
Ik kreeg van Microsoft een update van Windows 8 naar Windows 8.1
Ik werk met het emailprogramma Microsoft Outlook 2003. Tot voor de upgrade kon ik met alle gemak mijn contactpersonen invullen door bv. de eerste letter te typen. Er werd automatisch een schermpje geopend waar je het emailadres kon aantikken en dit werd automatisch ingevuld. Zeer handige hulp. Na de upgrade is dit verdwenen. Hoe kan ik dit opnieuw instellen. Ik heb reeds nagekeken bij de geavanceerde email opties en daar staat aagevinkt " namen automatisch voorstellen bij Email, bc en Bcc en toch lukt dit niet. Ik las in één van de onderrichtingen op de pc dat dit bestand verborgen zou zijn ???? Waar kan ik dit vinden ??? We kan mij helpen ??? Zoals altijd ben ik zeer dankbaar voor uw gewaardeerde hulp
 
dan blijkt er een probleem te zijn met je adresboek ...dit kun je mogelijks herstellen door de werkwijze op te volgen aangebracht door Jan de Ruyter
en ik citeer dit bericht hier..
Jan de Ruyter zei:
Problemen met het adresboek oplossen Help
Ondersteuning > Outlook 2003 > E-mail > Het adresboek
Alles weergeven
Ik kan een contactpersoon niet vinden in het adresboek.
Ik bewaar mijn contactpersonen in een openbare map, maar ik zie deze contactpersonen niet in het adresboek.
De openbare map met contactpersonen is mogelijk niet ingesteld voor weergave in het Adresboek. Stel de map hiervoor in.

Werkwijze
Klik met de rechtermuisknop op de map Contactpersonen, klik op Eigenschappen in het snelmenu en klik vervolgens op het tabblad Adresboek van Outlook.
Schakel het selectievakje Deze map weergeven als een e-mailadresboek in.
Hierna verwijder je bij email account de adreslijsten die je hebt staan echt dat werkt dit is de onderste functie.
Dan zeg je weer toevoegen en kiest voor een outlook adreslijst, als het goed gaat komt er dan te staan dat je outlook moet afsluiten en weer opstarten.
dit doe je en dan moet je een keer of twee een nieuw e-mailtje maken de eerste keer lijkt de lijst leeg te zijn echter als je het een tweede keer doet ben je weer blij ,dat alles weer terug werkt als voor heen .

bron
 
nogmaals het probleem met mijn adresboek

nogmaals het probleem met mijn adresboek

Klopt, Office 2003 is niet compatibel met Windows 8. En Windows 8.1 geeft hierop zelfs nog meer incompatibiliteit. Dit is de enige reden. Wil je een werkend product, dan moet je upgraden naar Outlook 2010 of Outlook 2013.

Bedankt voor de snelle reactie, maar ik vind contactpersoenen alleen in het menu actie kan dit enkel aanklikken, niet met de rechtermuisknop en kan dienvolgens geen eigenschappen aanklikken. Is er een andere plaats waar ik het item
contactpersonen kan zoeken ??? en waar ik die bewerking wel kan uitvoeren ???
 
Is dat zeker ? Ik zal morgen weer eens opstarten met Windows 8 en kijken of echt alles werkt met Office 2003.
Ik heb hier enige weken geleden onder W8 en Excel 2003 zonder problemen de nodige scripts geschreven in VBA. Kan toeval zijn dat dit wel werkt met deze configuratie natuurlijk.

Maar dit vind ik tevens via Google op een officiele Microsoft adres: Windows 8 compatibiliteit

Kom je echter van het ruim tien jaar oude Windows XP, dan kan het zijn dat sommige programma's problemen opleveren. Dat geldt overigens niet voor de wat oudere Microsoft-programma's, zoals Office 2003. Office 2003 onderdelen als Word 2003, Excel 2003 en PowerPoint 2003 draaien - compleet met tegels op het Startscherm - ook gewoon onder Windows 8.

Ik moet echter het definitieve antwoord schuldig blijven. Als ik morgen tijd heb zal ik het meeste eens uitproberen.
 
Een gelijkaardige probleemstelling werd hier nogal eens gepost enkele weken geleden. Was ook ivm contactpersonen in Outlook 2003 en Windows 8.1.
En ok de KB van Microsoft is het ook duidelijk vermeld dat dit niet compatibel is. Natuurlijk is de kans groot dat grote delen van die applicatie nog wel gaan werken. Zoals VBA in excel... al kunnen daar ook issues mee zijn. Ik denk hierbij aan een bepaalde calendar DLL welke Microsoft na 2007 nietmeer aanbied aan 64 bit systemen.
 
Bedank voor de reacties, maar tot op heden en zelfs na de upgrade nar Windows 8.1 werkte alles normaal met mijn outlook 2003. Plotseling op 04.01.2014 zijn al mijn contactpersonen verdwenen ???? Hoe kan dat toch. Ik heb nog geen enkel probleem gehad qua compatibiliteit. Alles werkte zoals het moest. Ik moet ergens een foutieve handeling uitgevoerd hebben waarbij dit ene probleem is ontstaan. Wat ik fout deed weet ik niet, maar ik zoek een oplossing om alle mailadressen terug te hebben. Ik zou me gelukkig prijzen met wie me kan helpen.
 
Is dat zeker ? Ik zal morgen weer eens opstarten met Windows 8 en kijken of echt alles werkt met Office 2003.
Ik heb hier enige weken geleden onder W8 en Excel 2003 zonder problemen de nodige scripts geschreven in VBA. Kan toeval zijn dat dit wel werkt met deze configuratie natuurlijk.

Maar dit vind ik tevens via Google op een officiele Microsoft adres: Windows 8 compatibiliteit



Ik moet echter het definitieve antwoord schuldig blijven. Als ik morgen tijd heb zal ik het meeste eens uitproberen.

Om even hierop terug te komen.
Vandaag op een tweede PC met Windows 8 en Office 2003 ongeveer anderhalf uur aan besteedt.
Alleen PowerPoint heb ik niet getest.
Met Outlook, Excel en Word ben ik tegen geen enkel probleem aangelopen. Als kan ik niet alles testen in anderhalf uur natuurlijk.
 
Dag Lana, dat is inderdaad zo, Ook ondervond ik geen enkel probleem tot nu plots dit probleempje zich voordoet. Ik kan mij niets ander voorstellen dan dat ik iets verkeerd gedaan heb, al weet ik niet wat. Hoe moet ik dat herstellen??? Als jij daar kan bij helpen, dan zou ik heel blij zijn ??? Misschien kent iemand toch de oplossing.
 
Maar een vraag, als je een emailbericht maakt en je vult een contactpersoon of geadresseerde in en verzend het bericht, wat gebeurd er als je hierna nogmaals aan dezelfde geadresseerde / contactpersoon een bericht maakt.
Wordt deze dan wel aangevuld ?

Als ik me niet vergis, bewaard Outlook 2003 dit in een cache en als deze geleegd is, is het weg.
 
De normale gang van zaken om een autocomplete (of de nickname cache) terug aan te vullen, kan je doen door de naam uit je adresboek te selecteren de eerste keer. De volgende keer gaat die cache aangevuld worden voor dat betreffende contact. Maw, door op de "Aan" knop de klikken en de betreffende persoon uit je adresboek te zoeken.
Dit is alleszins de werkwijze in een Exchange - Outlook omgeving. De betreffende cache wordt bijgehouden in een verborgen folder in je mailbox. Bij een Exchange omgeving dus in de mailbox ergens op de Exchange server. Zonder Exchange vermoed ik ergens in je lokale PST file. Maar je kan hier niet zomaar aan. Je kan dit enkel manueel leegmaken of herstellen dmv eenmalig de contactpersoon uit je adresboek te selecteren.
 
Contactperosnen

Contactperosnen

De luttele namen die te voorschijn komen worden niet ingevuld wanneer ik ze aanklik. De eerste letter blijft staan en ik moet alles opnieuw intikken. Bij contactpersonen vind ik nochtans heel wat contacten terug. Wonderlijk en tergend is dit. Ik heb indertijd met Microsoft Office 2003 gekochtop cd. Daar zit ook een herstelfunctie in. Zou het mogen om het outlook programma opnieuw te late herstellen en wat zijn daar dan de gevolgen van ?
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan