Status
Niet open voor verdere reacties.

Ivan

Oprichter
Forumleiding
Admin
Er zijn kwetsbaarheden in chips ontdekt die door nagenoeg alle laptops, smartphones en computerservers worden gebruikt. Dit kan gevolgen hebben voor zowel bedrijven als thuisgebruikers, omdat gevoelige gegevens kunnen worden bemachtigd.

Dit is een klein (124 kB) en handig programma om te controleren of je systeem kwetsbaar is voor Meltdown en Spectre. Het lijkt mij handig om dit met jullie te delen.


Meer info over Meltdown en Spectre Meltdown en Spectre: wat is het en wat kan je ertegen doen? | Multimedia | iHLN | HLN
 

Bijlagen

  • InSpectre.zip
    84.4 KB · Weergaven: 196
Mijn systeem is kwetsbaar voor Spectre en niet voor meltdown.

sp.png

Plaats ook je resultaat
 
het zijn voornamelijk oudere computers welke dus geen bios update's krijgen die benadeeld zijn voor deze test...dit wil absoluut niet zeggen dat je pc hoe dan ook besmet word of kan worden ..ook hier gaf deze test dus hetzelfde aan zoals hier boven vermeld staat ..

eerder deze week heeft Microsoft al het nodige gedaan om iedereen de kans te geven zich hier tegen te beschermen ...
ze hebben namelijk verzamelupdates voor Windows 10 uitgebracht .... deze verzamelupdate's zijn dan ook voor de AMD computers en het betreft om een verbeterde Meltdown/Spectre update te gaan ook worden er met deze updates andere diverse fouten gerepareerd.

let op men dient deze zelf op te halen deze word dus niet door Microsoft zelf aangeboden via de update's .
men dient deze op te halen via de Microsoft update catalogus ( heb daar van de week al naar verwezen )..

draait je de Windows 10 1607 dan zoek je naar de KB4057142 en verkrijg je de build 14393.2034
gebruik je de Windows 10 1703 dan zoek je naar de KB4057144 en verkrijg je de build 15063.877
**Voor diegene die de Windows 10 versie 1709 gebruiken is er de KB4073290 en deze geeft je de build 16299.194

daarbij wijst Microsoft ook met de vinger naar de software frabrikanten betreffende het bijwerken van hun producten betreffende de "Allow Regkey" de meesten doen dit dan ook maar niet allemaal volgen dit ...Microsoft raad daarom ook aan om zelf eens na te gaan of deze "Allow key " dan ook vermeld word in het register ...noteer dat boven staande update enkel maar kan geinstalleerd worden als de "Allow Regkey " aanwezig is ..
Als dit niet het geval is, moet de fabrikant van de antivirussoftware op de hoogte worden gesteld worden.

de "Allow Regkey" vind je dan normaal gezien ook op de locatie HKLM\SOFTWARE\Microsoft\Windows\CurrentVersion\QualityCompat / cadca5fe-87d3-4b96-b7fb-a231484277cc
e07911ec51-Ashampoo_Snap_2018.01.28_18h24m38s_004_.png
 
Laatst bewerkt:
het zijn voornamelijk oudere computers welke dus geen bios update's krijgen die benadeeld zijn voor deze test...dit wil absoluut niet zeggen dat je pc hoe dan ook besmet word of kan worden ..ook hier gaf deze test dus hetzelfde aan zoals hier boven vermeld staat ..

eerder deze week heeft Microsoft al het nodige gedaan om iedereen de kans te geven zich hier tegen te beschermen ...
ze hebben namelijk verzamelupdates voor Windows 10 uitgebracht .... deze verzamelupdate's zijn dan ook voor de AMD computers en het betreft om een verbeterde Meltdown/Spectre update te gaan ook worden er met deze updates andere diverse fouten gerepareerd.

let op men dient deze zelf op te halen deze word dus niet door Microsoft zelf aangeboden via de update's .
men dient deze op te halen via de Microsoft update catalogus ( heb daar van de week al naar verwezen )..

draait je de Windows 10 1607 dan zoek je naar de KB4057142 en verkrijg je de build 14393.2034
gebruik je de Windows 10 1703 dan zoek je naar de KB4057144 en verkrijg je de build 15063.877
**Voor diegene die de Windows 10 versie 1709 gebruiken is er de KB4073290 en deze geeft je de build 18299.194

daarbij wijst Microsoft ook met de vinger naar de software frabrikanten betreffende het bijwerken van hun producten betreffende de "Allow Regkey" de meesten doen dit dan ook maar niet allemaal volgen dit ...Microsoft raad daarom ook aan om zelf eens na te gaan of deze "Allow key " dan ook vermeld word in het register ...noteer dat boven staande update enkel maar kan geinstalleerd worden als de "Allow Regkey " aanwezig is ..
Als dit niet het geval is, moet de fabrikant van de antivirussoftware op de hoogte worden gesteld worden.

de "Allow Regkey" vind je dan normaal gezien ook op de locatie HKLM\SOFTWARE\Microsoft\Windows\CurrentVersion\QualityCompat /v cadca5fe-87d3-4b96-b7fb-a231484277cc
e07911ec51-Ashampoo_Snap_2018.01.28_18h24m38s_004_.png

Is bij mij aanwezig en heb ook :
Knipsel.JPG
is een recent toestel.
 

Bijlagen

  • Knipsel.JPG
    Knipsel.JPG
    67.1 KB · Weergaven: 266
je zult dan wellicht ook een AMD processor gebruiken ...of niet soms ...jij zou wellicht dan wel een bios update vinden ..maar durf jij het aan !
 
je zult dan wellicht ook een AMD processor gebruiken ...of niet soms ...jij zou wellicht dan wel een bios update vinden ..maar durf jij het aan !

Het is een echte I7. Riskeer nog altijd geen bios update. Er hangt teveel van af.
 
Die testen werken bij mij geen van alle, zowel niet op W7 als W10 Intel machines en vind het allemaal gigantisch overtrokken, zou wel bijzonder toevallig zijn dat er en een hacker op mijn PC zit en ook nog eens dat ik dan met bankzaken bezig ben, maar ja, iedereen is van de straat.

Tweakers
 
Dit zijn mijn resultaten. Enkel voor eentje kwetsbaar en mijn performence zijn niet goed. Maar hij is snel genoeg voor mij. Wat wil je ook met een netbookje met een klein intelletje erin en 2 GB RAM? Kan niet snel zijn he.
inspectre.png
 
Mijn resultaat en er is ook bij mij geen Allow Regkey aanwezig.
PC is wel al wat jaartjes oud.
Moet ik nu dringend iets ondernemen?

Knipsel.PNG
 
@starmaker bezie bericht #3 eens.. wat je dient te doen staat daar immers al vermeld .
 
Ik draai de Windows Home 10 versie 1709 32 bit operating system, x64 based processor.
Zijn die updates dan juist voor mijn systeem?
En moet ik ze allebei installeren?
 
nee je moet er geen 2 instaleren .. jij dient deze op te halen..deze is enkel voor de 32bits besturingssystemen .. KB4073291
**daar ik er van uit ging dat de meeste dan ook een 64bits besturingsysteem gebruikten indien de processor dit dan ook toelaat had ik deze van de 32 bits versie weg gelaten ...dit is nu rechtgezet .

**Microsoft liet ook verstaan dat men overweegt om enkel nog verder te gaan met het aanbieden van ondersteuning op 64bits besturingssystemen ...dit telt zeker voor de opvolger van Windows 10 welke al in ontwikkeling zit .
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan