Feedback Cookie consent ding verbeteren?

Te pas en te onpas, met name bij klikken op "nieuwe berichten" maar ook als je naar onder scrollt of met een post bezig bent (lezen bijv. want met 1 post zit je ook al snel aan de onderkant van de pagina) komt dit irritante ding in beeld.

afbeelding.png

Behoorlijk irritant, je kunt het wegklikken op het kruisje, maar de eerstvolgende post of pagina is ie er weer.
Ik heb ze ook gezien waarbij alleen bijv. dat kleine schildje zichtbaar is.

Zelf heb ik ook Xenforo en daar staat gewone een dunne balk helemaal onderaan het scherm. Die klapt niet te pas en te onpas uit en werkt dus ook totaal niet storend terwijl mensen wel gewoon hun cookie toestemming eenvoudig kunnen wijzigen.
En bij nieuwe berichten komt ie niet eens tevoorschijn. Nu ben ik mijn bericht aan het bewerken en hups daar is die irri weer.

Zou het niets voor dit forum zijn om dat ook op soortgelijke wijze te doen?

Wat laat je vermoeden dat het Xenforo is die dit veroorzaakt ?
Zijn onwaarschijnlijk want er staat 'Beheerd door Google'...

En privacy- en cookie-instellingen zijn per defnitie lokaal, dus op je PC, niet op de PCTuts server.

Wat laat je vermoeden dat het Xenforo is die dit veroorzaakt ?
Dat zeg ik nergens. Ik zeg alleen dat zowel dit forum alsook mijn forum op Xenforo draait en dus andere oplossingen mogelijk zijn binnen deze forum software, dan wat er nu getoond wordt.

Het gaat ook niet om de privacy- en cookie-instellingen, ik weet dat je die lokaal kunt instellen.
Maar je kunt dit dus ook nog eens online instellen indien er een cookie-consent (toestemmingsformulier) aangeboden wordt, zoals op vele sites gebeurt en daar heb ik het over. Dat is bijv. min of meer verplicht als je Google advertenties wilt tonen aan gebruikers. Ik zie hier geen advertenties maar het zal voor een andere reden geimplementeerd zijn dan.

Dat laat mijn screenshot ook duidelijk zien, dat is niets lokaals. ;)
@DDragon80 zal gelijk wel weten waar het over gaat.

Terug
Bovenaan