Status
Niet open voor verdere reacties.
Beste,

Ik heb W10 geïnstalleerd op mijn laptop en werk met een muis - dus niet met het pad -.
Maar wanneer men in een kolom naar een map wil gaan, dan blijft de cursor "hangen" en verschuift de gehele inhoud van de kolom steeds mee = systeem W8.
Het is enkel wanneer men 2 x klikt dat de inhoud van de kolom stopt op de map die men wilt.

Bestaat er geen mogelijkheid dat men met de cursor over de inhoud van de kolom gewoon kan gaan naar de map die men wil, zonder dat de gehele inhoud steeds meekomt ?
Want dat is zo vervelend als men er niet aan denkt om 2 x te klikken.

Flamingo
 
Beste,

Ik heb nu nog iets ontdekt.
Wanneer ik een venster open heb staan en dit wil verplaatsen dan verschuift dit venster steeds met de cursor mee.
Het is enkel wanneer ik 2 x klik dat het venster dan op die plaats blijft staan.

Graag uw tip hoe ik een venster of in mijn vorige mail een map in de linkerkolom gewoon kan aantippen en dat die niet steeds meekomen met de cursor.

Flamingo
 
ben niet 100% zeker maar ik denk dat dit te maken kan hebben met de instellingen betreffende de opties van de verkenner ...
rechts klik op start > kies configuratiescherm > selecteer hier dan Opties voor Verkenner
hier onder zie je nu de instellingen die ik gebruik !
vergelijk deze eens met die van u ... wijzig indien nodig deze van u ! ( telkens 1 wijziging aanbrengen en niet alle tegelijk) om te kunnen vergelijken !

Ashampoo_Snap_2016.06.19_16h45m41s_006_.png

Ashampoo_Snap_2016.06.19_16h47m43s_007_.png
Ashampoo_Snap_2016.06.19_16h49m10s_008_.png
Ashampoo_Snap_2016.06.19_16h50m31s_009_.png

Ashampoo_Snap_2016.06.19_16h51m38s_010_.png
 
Sorry mensen Ik ben in de fout gegaan.
Maar ja, ik ben aan het experimenteren tussen mijn laptop met W10 en mijn desktop met W7.
Ik wil vooreerst nagaan of de programma's op mijn W7 ook zullen werken op mijn W10.

Maar ik kan jullie nu geen antwoord geven daar mijn laptop volledig geblokkeerd is - zie mijn melding in een andere topic :
**********************************************************************************************************************************************************************************
Beste,

Lap het is reeds zover : alles geblokkeerd.

Vooraleer ik W10 zal installeeren op mijn desktop ben ik alle programma's aan het uitproberen op mijn laptop waar W10 opstaat.
Tot nu toe heb ik 90 % van mijn programma's die ik gebruik op W7 kunnen installeren en gebruiken op mijn W10.

Nu wil ik mijn Mozilla's installeren - Firefox en Thunderbird.
Ik download de laatste versie van Firefox van hun website - installeer die als "administrator" vanuit hun [.exe].
Plots slaat mijn scherm volledig blauw !!!!!!!!!!!!!

Ik heb dan mijn laptop volledig afgesloten en heropgestart.
Mijn wachtwoord ingesteld - het zandlopertje laten draaien, en............... ik verkrijg een volledig zwart scherm.
NIETS verschijnt en NIETS is te openen
.

Geen icoontjes - geen mappen - NIETS.

Graag en tip
**********************************************************************************************************************************************************************************************
Dus zolang dit niet is opgelost kan ik niet meer werken met mij laptop met W10

Flamingo
 
denk dat je de fout ingegaan bent om de setup van Firefox uit te voeren met een rechtsklik " uitvoeren als administrator " aangezien de edge de standaard browser is dien je naderhand pas de Firefox als de standaard browser in te stellen ..... ben je in het bezit van een Windows 10 dvd of usb stick dien je deze te gebruiken om zo mogelijk een herstel te doen ..
 
Met de woorden: Plots slaat mijn scherm volledig blauw duidt dit naar alle waarschijnlijkheid op een hardware probleem.
Zijn de systeemeisen van deze laptop wel geschikt om Windows 10 te draaien ? Heb je alle drivers geupdate naar Windows 10 ? Waren er gele uitroeptekens in het configuratiescherm ?
 
Besten,

Qtex :
* Edge staat er natuurlijk op. Maar daar ik reeds vele jaren gewend ben aan Mozilla wilde ik deze als een gewoon programma erbij installeren en daarna Mozilla als MIJN browser aanduiden zoals het vroeger het geval was met de browser van W7.
* Ik heb geen DVD of USB stick : heb gewoon W10 geïnstalleerd op mijn W8.1 als een "nieuwe verse versie".

Lana :
* Heb het systeem laten draaien om te zien of mijn laptop met W 8.1 geschikt was voor W10 en kreeg de melding : "Alle OK".
* Updates : daar heb ik niets voor gedaan. Heb gewoon W10 laten draaien en dacht dat dan alle onderdelen automatisch zouden worden geïnstalleerd die nodig waren.
* Hier kan ik geen antwoord op geven daar mijn laptop met W10 volledig is geblokkeerd en ik NIETS kan openen, dus ook geen programma of onderdeel.

Een goed begin met W10 Grrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrr
Ik heb reeds een 100-tal onderwerpen van moeilijkheden opgeslagen van de talrijke forums en ben eigenlijk bang van de overstap te doen.
Ik ben nochtans iemand die UITERST voorzichtig te werk gaat - alle instructies afdruk en opvolg - en bij installaties naga of er dubieuze programma's bij geïnstalleerd zouden worden.
En toch .................

Dank voor jullie talrijke tips en meldingen.
Flamingo
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Beste Qtex

Ook de F8 toets levert niets op : zwart scherm.

Zou het eventueel helpen om mijn laptop met W10 volledig naar de FABRIEKSINSTELLINGEN terug te brengen en daarna W10 te herinstalleren ?

En daar ik in geen enkel programma kan geraken hoe kan ik dan naar de fabrieksinstellingen gaan ?

Maar kan ik W10 op dezelfde PC 2 installeren ?

Flamingo
 
met naar de fabrieksinstellingen bedoel je dan terug de Windows 8.1 denk niet dat dit mogelijk is ..
tenzij je de recovery dvd's heb om deze dus terug te zetten naar de Windows 8.1
denk eerder dat je meer geholpen ben indien je vanaf de pc welke je nu gebruikt via het Microsoft creation tool een Windows 10 dvd of usb stick aanmaakt om vervolgens daarmee op te starten en zodoende een herstel te doen op de stukkende laptop.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan