Windows 10 Dart 10

Status
Niet open voor verdere reacties.
I heb de win10 recovery + dart10 iso gedownload en op cd gebrand.
Wanneer ik opstart van deze cd heb ik echter geen optie om de DART utilities te gebruiken.
Ik werkte altijd met een DART8.1 cd en met deze cd heb ik deze optie wel.
Wat doe ik verkeerd? Hoe kan ik Dart10 dan gebruiken?
 
Laatst bewerkt:
Oplossing
dus opstarten vanaf een usb stick geeft ook bij u al de opties wat dus niet het geval is indien je vanaf een cd opstart ..
dit eventjes voor alle duidelijkheid zodat ik dit ter info vermeld bij de download die ik hier op pctuts neer gezet heb .
*graag gedaan hoor ..heb er ook weer van opgestoken .
het lukt me dus niet meer om de recovery disk met dart 10 aan te maken voor de Windows 10 20H2
*de eerderen recovery disk's (iso ) werken wel op de eerdere versies maar zijn niet te gebruiken op de 20H2
 
wel de aanhouder wint is het spreekwoord ..
je krijgt een nieuwe link toegestuurd en deze keer lukte het me hier dus wel om via de usb stick (aangemaakt met rufus ) op te starten ...
je dient eerst de taal /land instelling te doorlopen en daarna op uw computer herstellen te klikken " klik niet op installeren "..
vervolgens klik je op problemen oplossen ..en in het volgend scherm komt dan dart te voorschijn waar je deze ook kunt starten ..
*je dient dus niet meer op de geavanceerde opties te klikken !

Ashampoo_Snap_dinsdag 24 november 2020_05h26m10s_001_.jpg


*je zal zoals eerder het geval was nu het dart script niet meer te zien krijgen aangezien deze nu dieper in deze recovery iso ingewerkt diende te worden .. maar hij is dus wel aanwezig nu !
 
Ik heb de laatste iso gedownload en getest. Werk op nu op Win10 v2004 maar op versie 20H2 kan je maar een gedeelte van de Dart tools kiezen.
Bijvoorbeeld Registereditor en Locksmith kunnen niet gekozen worden. Met mijn Dart8.1 cd heb ik hetzelfde probleem, het zal dus aan v20H2 liggen. (zie foto, onderaan de opties die niet beschikbaar zijn staat "requires supported offline OS))
Als ik dart10 start op versie 2004 dan kan ik het OS kiezen dat moet hersteld worden, deze keuze krijg ik niet als ik start op een v20H2 pc.
Is er misschien een nieuwere versie van de Dart tools?
 

Bijlagen

  • Dart 10 met V20H2.jpg
    Dart 10 met V20H2.jpg
    77.1 KB · Weergaven: 100
bij de Locksmith staat dus vermeld dat deze een offline os benodigd d.w.z. dat het vereist is om een ondersteund offline besturingssysteem te gebruiken hetzijnde een dvd of een usb stick ..
*zelf draait er hier een retail versie en ik heb wel de mogelijkheid om Locksmith te gebruiken even als de Registereditor ..

Ashampoo_Snap_dinsdag 24 november 2020_14h58m09s_002_.jpg


*note : noteer dat de Locksmith enkel kan gebruikt worden bij het resetten van een Lokaal wachtwoord deze is dus niet te gebruiken voor het resetten van een Microsoft wachtwoord.
 
Probleem is opgelost. Ik heb nu met Rufus de iso op een usb stick gezet en ja alle opties zijn terug beschikbaar ! ( dit had ik natuurlijk al dadelijk moeten doen maar ja ..)
Opstarten van een cd met dezelfde iso gaat dus niet, toch zeker niet op een uefi systeem.
Hartelijk bedankt voor de moeite
 
dus opstarten vanaf een usb stick geeft ook bij u al de opties wat dus niet het geval is indien je vanaf een cd opstart ..
dit eventjes voor alle duidelijkheid zodat ik dit ter info vermeld bij de download die ik hier op pctuts neer gezet heb .
*graag gedaan hoor ..heb er ook weer van opgestoken .
 
Oplossing
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan