de ligste virusscanner die er bestaat

Status
Niet open voor verdere reacties.
Ik ben is benieuwd wat nou de ligste virusscanner ooit gemaakt is.
En die natuurlijk ook goed werkt.

Dus die zo min mogenlijk van je systeem vraagt.

Wat is volgens jullie de ligste virusscanner ooit gemaakt?
 
Ik denk dat Microsoft Security Essentials de minste systeembronnen gebruikt, maar een beter vraag zou zijn: Wat is de lichtste en dan tevens de beste scanner en dan valt Security Essentials af.
Een betere keuze zou dan Nod32 zijn of ook Prevx is een lichtgwicht http://www.prevx.com/

De vraag is ook waar de scanner voor bedoeld is. Sommige antivirusmakers zoals Panda leveren ook speciale lichte versies voor bijvoorbeeld een Netbook.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Ik denk als je naar de beste kijkt, elk hun goeie en minder goeie kanten hebt.
De ene zal beter zijn in het opruimen en de andere in het stoppen aan de deur.
De een kan ze al dedecteren aan de bron en de andere laat ze binnen om nadien bij de kraag te vatten.
In ieder geval, mijn inziens lopen ze allemaal achter de feiten aan en is een systeem zonder troep een utopie.
Ik draai avast net om deze reden...Geen ene echt goed en geen ene echt slecht. Maar om er voor te betalen en tot de conclusie te komen dat je geld in het water ligt....gewoon omdat er geen ene 100% zijn ding doet. En als je naar de testen moet kijken krijg je ook al verschillende uitslagen per tester.
De beste virusscanner is die achter het toetsenbord. Geen gekke dingen doen en hopen dat de rest de scanner doet.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan