Status
Niet open voor verdere reacties.

Antwanneke

Steunend lid
Vip Lid
Ik heb hier een lappie dat vrij goed presteert, maar ik zou toch liever een celeron ofzo hebben dan een AMD A8.
heb erin een AMD A8-6410 apu processor steken met 16GB quadcore@ 2000 GHZ met Radeon r5 gpu met laatste firmware etc

denkt iemand dat een snellere processor financieel verantwoordbaar is voor die laptop? de GPU mag wel goed zijn om te streamen maar moet niet waaaauw zijn...

thanx 4 tips
 
Processors zijn niet zomaar te vervangen op een laptop deze zitten meestal gesoldeerd.
Als hij wel te vervangen is moet de processor dezelfde Socket hebben.
Een Intel Celeron heeft zo wie zo een andere Socket dan een AMD processor.

De beste investering voor snelheidswinst is altijd een SSD schijfje en de rest laten zoals het is.

Kijk dan even naar de Bussnelheid van de laptop, bij oudere typen is deze maar SATA II , dus 3Gb/s en dan is het onzin om een duurdere 6Gb/s SSD schijf te kopen. Kijk dan naar een goedkoop tweedehandsje en je bent klaar voor enkele tientjes omdat ik niet weet of er nog nieuwe SATA II ssd's te koop zijn.
 
Ik denk ook dat Skippy hier nagels met koppen slaat. Denk dat jij niet veel kan veranderen aan de structuur van je laptop. Je zou van AMD naar Intel gaan. Dat is van de ene constructeur naar de andere over stappen. Dat vergt meer dan juist een andere processor. Denk dat Skippy gelijk heeft, dat je de meeste snelheidswinst kan halen door je HD te vervangen door een SSD.

Thanks cve, ik heb gelukkig een SSD aan boord
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Ik heb hier een lappie dat vrij goed presteert, maar ik zou toch liever een celeron ofzo hebben dan een AMD A8.
heb erin een AMD A8-6410 apu processor steken met 16GB quadcore@ 2000 GHZ met Radeon r5 gpu met laatste firmware etc

denkt iemand dat een snellere processor financieel verantwoordbaar is voor die laptop? de GPU mag wel goed zijn om te streamen maar moet niet waaaauw zijn...

thanx 4 tips

Hier een beetje uitleg over een "celeron"

Uitleg: Wat is een Intel Celeron processor? - Computerkiezen.nl
 
De beste investering voor snelheidswinst is altijd een SSD schijfje en de rest laten zoals het is.

.

Thx skipper. ik heb een 256GB SSD erin steken met usb3 bussen voor externe opslag. dat gaat dus wel.

maar ik twijfelde omdat de AMD GPU's duidelijker beter zijn dan anderen zocht ik naar een snellere compatibele CPU.

ik liet me immers vertellen dat een A8 maar vergelijkbaar is met een i3 en heb in mijn acer powerbook al een i7 zitten

dus: eigenlijk is het de moeite niet waard en houd ik de laptop zo.

Thx voor je feedback, ik dacht er ook zo over...
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan