Status
Niet open voor verdere reacties.
deze wordt aangeraden bij Dommel om de snelheidsverhogingen aan te kunnen maar heb er op internet al wat negatieve reacties op gelezen o.a.;

Snelheid Redelijk
Betrouwbaarheid Erg slecht
Gebruiksgemak Onprettig
Gebruiksaanwijzing Niet behulpzaam

Voordelen: Geen
Nadelen: Firmware met bugs die gewoon werken onmogelijk maken

Aanbevelen aan potentiële consumenten: Nee

Volledige review
Ik had een nieuw internet abonnement nodig, volgens mijn provider moest ik een modem van hun krijgen omdat ik het abo incl voice (voip) had afgesloten, dus mijn trouwe linksys apparaat mocht ik niet gebruiken. Dit had te maken met het programmeren van de voip nummers. Dit gebeurt automatisch op afstand en daarvoor was de modem nodig die door de provider wordt geleverd.

Welke modem is dit dan? De Siemens Gigaset SX762 WLAN dsl met annex A (analoog) verbinding. Nu heb ik een Siemens telefooncentrale voor mijn zakelijke lijn en daar heb ik nooit problemen mee gehad. Echter bij de SX762 is dit wel anders. Niets dan problemen waarmee de provider (Abel Telecom) ook geen raad weet.
Het grootste probleem (naast een te lage snelheid voor ADSL 2+ in vergelijk met mijn Linksys) is dat er een fout zit in de software (firmware) van de Siemens die het gebruik als draadloze router/modem onmogelijk maakt. Zodra je het draadloos (54g) hebt ingeschakeld gaat de modem resetten (gemiddeld 15x per dag). Dus is de modem nutteloos. Nieuwe apparaten ter vervanging door de provider opgestuurd hebben hetzelfde probleem, nieuwe firmware nog steeds. Het enige wat helpt is dat je wireless internet uitzet dan werkt de modem redelijk maar nog steeds niet te vergelijken met mijn linksys apparatuur.

Nu zijn we zo'n 4 maanden verder en Siemens heeft ontdekt dat het probleem in de firmware zit. Ja ja ja dat moet ik geloven. Ik zit op een recall te wachten maar ja. Het internet staat vol met klachten van mensen mbt de Siemens apparatuur dus.....
Vooral niet kopen, als je provider dit aanbied neem dan wat anders en kies anders een andere provider.

zijn er andere hier op het forum die met deze router ervaring hebben :vraagteken:
 
deze wordt aangeraden bij Dommel om de snelheidsverhogingen aan te kunnen maar heb er op internet al wat negatieve reacties op gelezen o.a.;



zijn er andere hier op het forum die met deze router ervaring hebben :vraagteken:

niemand geen ervaring mee :vraagteken: ook niemand die een andere router kan aanprijzen met dezelfde mogelijkheden maar de aansluiting van een vast telefoontoestel hoeft voor mij niet daar ik geen vast telefoontoestel heb. Hopelijk toch een paar reacties zodat ik verder kan met de aankoop van een ander router die grotere snelheden aankan.
 
Ik heb deze pas van gisteren, en nog geen problemen ondervonden.

heb er op internet al verschillende negatieve dingen van gelezen waaronder het hierboven beschreven, hoop dat het enkel bij eerste uitgave was en dat ze de fouten gelijk verbeterd hebben bij de produkten die ze nu in de handelbrengen en vindt ze trouwens ook vrij duur. Maar wij horen het wel als er fouten op treden.
 
heb bij de overschakeling van telenet naar dommel ook gewoon een router gaan halen bij de pc-boer dus weet niet of het bij de snelheidsverhoging ook zal gaan.

hangt ervan af of het een adsl2 router is. Heb ook net een nieuwe gekocht (door blikseminslag) en deze heeft adsl2 ondersteuning
 
hangt ervan af of het een adsl2 router is. Heb ook net een nieuwe gekocht (door blikseminslag) en deze heeft adsl2 ondersteuning

deze heeft nog geen adsl2(+) ondersteuning is een jaar of twee geleden gekocht dus moet een nieuwe kopen maar vindt de prijs van de aangeprezen router bij Dommel vrij duur naar mijn mening daarom de vraag of het met een andere router met adsl2 ondersteuning ook zou kunnen want de telefoon aansluiting heb ik niet nodig.
 
had een mailtje gestuurd naar dommel met de vraag of ik de Siemens router moest hebben en heb vandaag antwoord binnen gekregen;

Geachte,



Dit is zeker mogelijk.



De mogelijke snelheidsverhoging hangt dus niet af van het merk van de modem, moet wel ADSL2+

compatibel zijn! Het verschil is dat de siemens nog net dat beetje extra uit de lijn kan halen voor nog betere en snellere waarden te bekomen.

met vriendelijke groeten,

meilleures salutations,

best regards,



dommel.com servicecenter

a schedom nv/sa service

Hopelijk zijn er met dit antwoord meerderen geholpen.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan