defecte harde schijf samsung

Status
Niet open voor verdere reacties.
Y

yves

Gast
hallo,
Ik heb een dell laptop van 13 maand oud. Een paar dagen geleden kreeg ik bij het opstarten de melding dat de schijf defect is.
Na een telefoontje naar de technische dienst van dell bleek dat de garantie om is (ook al geeft samsung 3 jaar garantie op harde schijven). Ik kon een nieuwe schijf aankopen maar moest de oude terug meegeven met de koerier.
Dus heb ik naar samsung gebeld. Ik kreeg een nummer in nederland, van de firma die de harde schijven repareert. Die doen de herstellingen wel, maar niet van particulieren.
Ik moet de schijf opsturen via een samsung reseller. Bij samsung kennen ze deze niet. In nederland bij All-In logistics willen ze me niet helpen ???
Jullie een idee waar ik een dienst na verkoop center kan vinden in Oost vlaanderen ???????
Bedankt
 
Probeer eens bij de MediaMarkt. Ik ben daar laatst geweest met een toestel dat niet bij hun gekocht was, maar wat wel nog onder garantie was. De medewerker van de technische dienst vertelde me dat je bij hun alles wat nog onder garantie is en wat van een merk is dat zij verkopen kan binnenbrengen. Samsung zullen ze wel verkopen, dus probeer het gewoon eens. Als je geluk hebt verkopen ze ook hd's van Samsung.
 
hallo,
Ik heb een dell laptop van 13 maand oud. Een paar dagen geleden kreeg ik bij het opstarten de melding dat de schijf defect is.
Na een telefoontje naar de technische dienst van dell bleek dat de garantie om is (ook al geeft samsung 3 jaar garantie op harde schijven). Ik kon een nieuwe schijf aankopen maar moest de oude terug meegeven met de koerier.


Geen enkele fabricant handelt rechtstreeks met de gebruiker, dat gaat altijd via de vertegenwoordiger.
Of je nu de schijf meegeeft via de koerier met de vertegenwoordger(s), of je geeft ze mee via mediamarkt met de vertegenwoordiger(s), dat maakt weinig verschil uit.
Je bent niet verplicht een nieuwe schijf te kopen, je hebt het recht op herstelling.
De verkopers wijzen je maar al te graag op je plichten, maar je hebt ook rechten.

Je gaat het beste naar de verkoper van je pc, die is verplicht je de service te geven waar je recht op hebt.
De verkoper stelt dan een brief op dat de pc bij hem is aangekocht en dat de schijf ook door hem is uit de pc gehaald.
Als er geen brief bijzit word de schijf meestal gewoon teruggestuurd zonder er zelfs maar naar te kijken.
Als je naar media markt gaat zullem ze ervan uitgaan dat je zelf de pc hebt opengedaan en zo de schijf hebt stukgemaakt.
Zij kunnen immers niet weten of jijzelf de schijf hebt gedemonteerd ofwel de verkoper van je pc.
Ook als de waarborg van dell uit is moet de verkoper van de pc gratis de schijf demonteren en binnensturen, er is een europese richtlijn die verplicht om 2 jaar verkoopsgarantie te geven.

Een vriend van mij is al ca 15 jaar pc verkoper, hij heeft mij dit eens verteld als ik zelf problemen had met mijn schijf.
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan