Status
Niet open voor verdere reacties.

Quit

Steunend lid
Vip Lid
Belangrijk is om de PC op topsnelheid te houden om regelmatig te Defragmenteren.
Dit kan natuurlijk met het Defragmentatie programma van Windows, maar dit kan soms beter met een ander programma,

Gebruik je een ander Defragmentatieprogramma ( bijvoorbeeld Defraggler ) , dan heb ik een zéér belangrijke hint.
Zet het Defragmentatieprogramma van Windows uit.

Standaard staat dit programma namelijk ingesteld op gepland uitvoeren.
Elk programma heeft zo z'n eigen manier van Defragmenteren, zo ook het Windows Defragmentatieprogramma. Dit betekend dat als de schijf gedefragmenteerd is door een ander programma, de gehele schijf op een ingesteld tijdstip opnieuw door Windows wordt gedefragmenteerd. Dit kost je veel snelheid tijdens dit defragmenteren
Zodra je weer het andere Defragmenteerprogramma opstart, zal alles weer opnieuw gedefragmenteerd worden en zodra Windows Defragmentatie weer op het ingestelde tijdstip komt gaat Windows weer opnieuw aan de gang.
Onnodig dus om twee verschillende programma's een defragmentatie te laten uitvoeren en dit kost je tevens enorm veel snelheid.

Hoe zet je Windows Defragmentatie uit:


Ga naar het configuratiescherm, daar zie je links 2 opties staan.
  • Configuratiescherm
  • Klassieke weergave
Kies hier voor Configuratiescherm en ga naar Systeem en Onderhoud.
Onderin staat bij Systeembeheer dus De vaste schijf defragmenteren.
Vink hier Gepland uitvoeren ( aanbevolen) Uit
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Belangrijk is om de PC op topsnelheid te houden om regelmatig te Defragmenteren.
Dit kan natuurlijk met het Defragmentatie programma van Windows, maar dit kan soms beter met een ander programma,

Regelmatig defragmenteren was belangrijk in de periode van Fat32.
Nu bijna alle harde schijven NTFS zijn, is bij normaal gebruik van de pc, 2 tot 3 maal per jaar meer als voldoende.
 
Regelmatig defragmenteren was belangrijk in de periode van Fat32.
Nu bijna alle harde schijven NTFS zijn, is bij normaal gebruik van de pc, 2 tot 3 maal per jaar meer als voldoende.

Dat lijkt zo. Maar daar de computers nu veel vlugger zijn, valt het niet meer zo op.
Het lijkt op het lezen in een krant tegenover lezen in een boek. Een boek, daar staat alles netjes in volgorde. In de krant of boekjes moet je verder lezen op blz... enz. Na defragmentatie, krijg je hetzelfde effect als een boek.
 
Regelmatig defragmenteren was belangrijk in de periode van Fat32.
Nu bijna alle harde schijven NTFS zijn, is bij normaal gebruik van de pc, 2 tot 3 maal per jaar meer als voldoende.

Hier ben ik het niet mee eens.

Ik heb hier een i7-860, kaal opnieuw geinstalleerd met een nieuwe besturing en zo'n 200 Gig aaan programma's. Het verbaasde me dat deze PC trager was dan één van mijn andere PC's met een Q6600. En eigenlijk snapte ik dit ook niet en ben zelfs lang bezig geweest met verschillende BIOS instellingen en Tweaks in de besturing. Niets hielp.
Pas na een defragmentatie werd het pas een snelheidsmonster.
 
Belangrijk is om de PC op topsnelheid te houden om regelmatig te Defragmenteren.
Dit kan natuurlijk met het Defragmentatie programma van Windows, maar dit kan soms beter met een ander programma,

Gebruik je een ander Defragmentatieprogramma ( bijvoorbeeld Defraggler ) , dan heb ik een zéér belangrijke hint.
Zet het Defragmentatieprogramma van Windows uit.

Standaard staat dit programma namelijk ingesteld op gepland uitvoeren.
Elk programma heeft zo z'n eigen manier van Defragmenteren, zo ook het Windows Defragmentatieprogramma. Dit betekend dat als de schijf gedefragmenteerd is door een ander programma, de gehele schijf op een ingesteld tijdstip opnieuw door Windows wordt gedefragmenteerd. Dit kost je veel snelheid tijdens dit defragmenteren
Zodra je weer het andere Defragmenteerprogramma opstart, zal alles weer opnieuw gedefragmenteerd worden en zodra Windows Defragmentatie weer op het ingestelde tijdstip komt gaat Windows weer opnieuw aan de gang.
Onnodig dus om twee verschillende programma's een defragmentatie te laten uitvoeren en dit kost je tevens enorm veel snelheid.

Hoe zet je Windows Defragmentatie uit:


Ga naar het configuratiescherm, daar zie je links 2 opties staan.
  • Configuratiescherm
  • Klassieke weergave
Kies hier voor Configuratiescherm en ga naar Systeem en Onderhoud.
Onderin staat bij Systeembeheer dus De vaste schijf defragmenteren.
Vink hier Gepland uitvoeren ( aanbevolen) Uit

dit is uiteraard ZÉÉR nuttige informatie. ik wil er alleen even aan toevoegen dat dit enkel geldt vanaf Vista.
Tot XP werd er geen automatische defragmentatietaak ingesteld. Je kan dit wel doen, maar zoals Pluis aangeeft zijn er betere al-dan-niet-betalende alternatieven voor de een beetje mager uitvallende versie van windows.

zijn daar goede voorbeelden van :p .

Natuurlijk kan je ook betalen voor een professioneel programma. Maar die keuze is aan ieder voor zichzelf om te maken. En in dit geval raad ik "Deutsche Grundlichkeit" aan en zou voor Paragon Total Defrag gaan (y)
 
Laatst bewerkt:
Regelmatig defragmenteren was belangrijk in de periode van Fat32.
Nu bijna alle harde schijven NTFS zijn, is bij normaal gebruik van de pc, 2 tot 3 maal per jaar meer als voldoende.

Zo denk ik er ook over. Het zelfde met die programma's die je hiervoor kunt downloaden. Het sop is de kool niet waard.
 
Ik vind dat joke135 en jw meer dan gelijk hebben.
Wat die kale install betreft pluis, dat heeft te maken met indexeren.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan