Status
Niet open voor verdere reacties.

pruijten

Steunend lid
Vip Lid
Zijn er meer voorvallen bij DELL Nederland dat ze je niet telefonisch helpen binnen de garantie tijd
En komen dat je drie maanden houd zijnde laptop te boek staat als terug sturen uit zijnde garantie.
Dit komt bij mij over dat er aan mij in een winkel een gestolen laptop is verkocht.
Volgens de winkel is dit niet zo en zouden het uit zoeken maar ik hoor er niets meer over.
Ook niet naar online na vragen.
Ik zelf blijf er een naar gevoel bij houden
-m-
 
das dus een 3 maand oude laptop wat men u verkocht heeft en waarvan men nu beweerd dat deze zijn garantie periode verstreken is ...jij heb daarop de winkel er over aangesproken en deze gingen het onderzoeken ...maar hier hoor jij dus niets meer van !
indien jij het aankoopbewijs nog in je bezit heb !
neem je best eens contact op bij de onbudsdienst om je bezwaar neer te leggen ...
vertel hen wat de problemen zijn en dat men u volgens uw vermoeden een gestolen laptop heeft verkocht !

zelf heb ik niemand in mijn vriendenkring die een DELL gebruikt ... ikzelf dus ook niet ...
en kan dus niets zeggen over de DELL support na aankoop !
 
Dat is dus de reden waarom ik geen Dell en Packard Bell meer moet hebben, dat is dezelfde briel. Geen service en echte rommel dat ze verkopen, het zien er heel mooie toestellen uit, maar je mag niet naar de binnenkant kijken. Is een beetje gelijk Opel, heel schone auto's, maar der zijn er ook heel veel die er heel mis tevreden over zijn. Ik moet dienen duits ook nooit meer hebben, heb er genoeg mee afgezien, juist gelijk ik heb afgezien met mijn Packard Briell laptop in den tijd. Dienen heeft meer IN reparatie geweest dan erbuiten en dat heeft nooit hersteld geweest. Na 8 jaar had hij dan ook helemaal de geest gegeven.
 
Er zijn twee soorten garanties.
1. De verplichte garantie van 2 jaar op het toestel
2. Garantie op hersteluren of geboden hulp . Dit houd in als het toestel defect is , en het toestel is te herstellen door een onderdeel te vervangen, dat het onderdeel niet moet betaald worden. Op het onderdeel moet de fabrikant terug 2 jaar waarborg geven.
De fabrikant kan dan ook zeggen, voor het vervangen vragen wij hersteluren , maar als het toestel binnen 3 maand na aankoop moet hersteld worden vallen de herstelkosten onder garantie . Na drie maand vallen de herstelkosten niet meer onder garantie . Dit moet dan wel duidelijk in de garantievoorwaarden vermeld worden.
Dus het toestel is nog in garantie , maar de geboden hulp niet .
Dell computers en laptops worden enkel op bestelling verkocht .
 
Als particulier heb je minstens 2 jaar garantie. Is Europees bepaald. Voor zakelijke producten (aankopen) geld één jaar garantie.
In die garantie zit vrijwel alles in de prijs inbegrepen, zolang het over een garantie geval gaat tenminste. Indien het toestel gevallen is (en je hebt hiervoor geen extra garantie genomen, (accidental damage bij Dell) dan valt deze sowieso buiten den garantie. Hersteluren, materiaalkosten, ed vallen allemaal binnen de kost van de garantie. Je gaat hooguit het toestel op eigen kosten moeten terugsturen (niet zeker van).

Wat betreft de 3 maanden resterende garantie op een legaal toestel. Ik vermoed dat hier volgende gebeurd is. De betreffende winkel koopt een product aan bij Dell en de garantie bij Dell begint te lopen. De winkel zet dit toestel in zen etalage en verkoopt dit pas na 1 jaar en 9 maanden. Dus je officiele garantie bijna gedaan. Normaliter is het voor een winkel beter om toonzaalmodellen niet te verkopen (onder normale voorwaarden/prijs) om die reden.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan