Status
Niet open voor verdere reacties.
Hoi,

Weet niet of mijn vraag op de juiste plaats staat,sorry.

Vraagje voor een vriend :

Zijn laptob is een :
Acer Aspire Timeline 5810T met 't volgende :
Processor : Intel ULVbCore 2 Solo - U3500 -1.40Ghz. 1.40Ghz.
Kloksnelheid frontbus : 800 MHz
Videokaart. : Intel GMA 4500MHD.
Hard Disk : Hitachi SATA - 5400 rpm
Int.RAM. : 4 GB.DDR3

Zijn desktop is een :
Pentium 4 - 2.4Ghz. - 2GB.DDR2 - 1280 MB.
NVIDIA GeForce4 MX 440
ABIT-SIS 645 DX.

Is zijn desktop een beetje gelijk aan die Acer laptob ,welke van de 2 is de snelste?

Bedankt voor jullie réply


 
wanneer je het over snelheid hebt gaat het dus over de combinatie cpu-ram veronderstel ik. een pentium4 met 2GB ddr2 ram is al zeker niet slecht, hangt een klein beetje van je besturingsprog af.

de intel core 2 solo processor is de laatste van vóór de dualcores voor laptop en de versie die hij heeft steken is de hoogste, dat gecombineerd met 4gb ddr3ram denk ik dat die toch nog wel sneller is, vooral in het multitasken, ondanks zijn lagere GHz, maar ja in een laptop moeten ze voorzichtig zijn met hoge kloksnelheid, want anders trekt de koeling het niet meer natuurlijk. en je wil ook geen laptop hebben die 10 kilo weegt natuurlijk :p
 
Besturingssysteem :
op desktop :Windows XP SP.3
op laptob :Windows Vista HP SP.2 32 bit.

Welke van de 2 is nu de snelste en is die Intel ULVbCore 2 Solo - U3500 veel trager dan een T4500?

Gebruik : émail,surfen,fotobewerking met Photopaint en zo 't één en 't ander , maar geen games.

Weet niet of het nodig is dat hij een zwaardere processor (of snellere) nodig heeft.

Wat is : multitasken

Sorry voor mijn vragen maar ben nog maar een beginneling
 
Multitasken is het uitvoeren van meedere handelingen op de PC, waardoor de processor zwaarder wordt belast.
Dus als je tegelijkertijd meerdere programma's hebt openstaan, zal alles bij een te licht systeem traag werken.
 
ik zou denken dat voor hetgene de gebruiker hem nodig heeft er niet echt een snelheidsverschil merkbaar gaat zijn, tenzij je 10 of meer dingen tegelijkertijd laat draaien.

xp is een zeer stabiel en licht programma dus ben ik geneigd van te zeggen dat dat beter gaat blijven draaien.
vista vind ik soms log en traag en durft al eens vastlopen als je hem veel opdrachten geeft kort na elkaar. (programma x reageert niet meer...zoekt naar een oplossing)

gezien de lagere kloksnelheid zou ik durven zeggen dat de desktop toch trager gaat uitvallen dan de desktop.

ten tweede over de processors: ja er is een groot verschil tussen de 3500 en de 4500. twee verschillen: 1.4GHz tegenover 2.3GHz en één kern tegenover kwee kernen. frontbus snelheid is dezelfde.
 
ik zou denken dat voor hetgene de gebruiker hem nodig heeft er niet echt een snelheidsverschil merkbaar gaat zijn, tenzij je 10 of meer dingen tegelijkertijd laat draaien.

xp is een zeer stabiel en licht programma dus ben ik geneigd van te zeggen dat dat beter gaat blijven draaien.
vista vind ik soms log en traag en durft al eens vastlopen als je hem veel opdrachten geeft kort na elkaar. (programma x reageert niet meer...zoekt naar een oplossing)Ja dat heb ik al gemerkt

gezien de lagere kloksnelheid zou ik durven zeggen dat de laptop toch trager gaat uitvallen dan de desktop.
ten tweede over de processors: ja er is een groot verschil tussen de 3500 en de 4500. twee verschillen: 1.4GHz tegenover 2.3GHz en één kern tegenover kwee kernen. frontbus snelheid is dezelfde.
Die 3500 is toch ook één met 2 kernen dacht ik : Intel ULVbCore 2 Solo - U3500 -1.40Ghz. 1.40Ghz is toch 2 maal 1.40Ghz

programma x reageert niet meer...zoekt naar een oplossing) Ja dat heb ik al gemerkt

gezien de lagere kloksnelheid zou ik durven zeggen dat de desktop toch trager gaat uitvallen dan de desktop.??? welke is er trager?
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Die 3500 is toch ook één met 2 kernen dacht ik : Intel ULVbCore 2 Solo - U3500 -1.40Ghz. 1.40Ghz is toch 2 maal 1.40Ghz

programma x reageert niet meer...zoekt naar een oplossing) Ja dat heb ik al gemerkt

gezien de lagere kloksnelheid zou ik durven zeggen dat de desktop toch trager gaat uitvallen dan de desktop.??? welke is er trager?
zie mij correctie van typfout :p



en voor de specificaties van de core 2 solo processor moet je eens hier kijken. het woord 'solo' zegt het al zelf hoor, het is een monocore... anders zou hij core 2 duo heten

attachment.php


ik heb HIER nog een vergelijkende lijst voor je van de snelheden van cpu's. die van jou staat er onderaan in rood kadertje bij.
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan