Status
Niet open voor verdere reacties.
hoe kan ik mijn dia's inscannen om ze digitaal op te slaan? In een vorig leven heb ik een massa dia's gemaakt en nu liggen ze daar onder het stof, en daarom zou ik ze willen inscannen en opslaan op dvd. Kan dit met een gewone scanner? Ik kan dit natuurlijk ook door de fotoboer laten doen maar dat heeft een serieus prijskaartje als je spreekt over een paar duizend stuks!!!
 
Men kan bij fotowinkels een scanner met lader huren.
Laad de lader met de gewenste dia's en scannen maar.
Hoor wel eens goed rond want de prijzen verschillen nogal van winkel tot winkel, ook de systemen verschillen ook, kies voor een handig systeem dat volledig automatisch werkt, zeker als je duizenden dia's moet inscannen!
 
Het gaat hier wel om enkele duizenden stuks , hé. Maar ik heb natuurlijk ook gegoogeld en heb nog iets gevonden: Soligor T-2 Diaduplicator. Hier werden vroeger copy's van dia's meegemaakt, maar er zijn adapters voor digitale toestellen, zodat deze zouden gebruikt kunnen worden om van dia's foto's te maken. kostprijs +/- 140 €.Dat heb i er voor over als je weet dat ik, sowieso tenminste, in het bestekope geval, 500 ?* 600€ zou kwijt zijn als ik, het ergens zou laten doen. Ik heb ondertussen al gelezen dat er natuurlijk voor-en tegenstanders zijn. Heeft er iemand ervaring mee?
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan