Status
Niet open voor verdere reacties.
Dag beste Pctutsers,

Ik kon probleemloos gebruik maken van digileen tot....................gisteren, dan kreeg ik bij het
inloggen steevast volgend bericht :The dynamic link library 'bass.dll' could not be found
Ik kon geen systeemherstel doen omdat ik wekelijks oude herstelpunten opruim - na grondige
controle -.Bij het zoeken naar bass.dll vond ik 3 verwijzingen waaronder audio zodat ik mij afvraag wat er verkeerd gelopen is. Een optie is natuurlijk digileen uninstallen en opnieuw installeren maar ik wou graag weten wat de oorzaak is en - indien mogelijk - of er een eenvoudiger oplossing is.

mvg
berreken
 
digileen

Niet verschieten, ik gebruik verschillende opkuisers en had nog nooit problemen,

CCleaner, Glary, RegSeeker, Wise disk cleaner, RegCleaner.

Dat zijn er nogal wat maar mijn HD is slechts 40Gb, dus ik moet profijtig zijn !

mvg
berreken
 
Berreken, een goede raad : gooi al die opkuisrommel van je systeem en installeer "TuneUp Utilities", je betaald wel een beetje maar het is een zéér goed opkuisprogramma. Ccleaner kan ook nog maar al die andere rommel......... Ik gebruik TuneUp utulities al een paar jaren en geloof me, mijn laptop en PC blijven werken zoals nieuw.
 
digileen

Bedankt voor de reacties maar mijn vraag ging niet over opkuisprogjes, daar zijn honderden meningen over die ( bijna ) allemaal gelijk hebben.
Ik heb dan maar uninstal gedaan ( met Revo ) en opnieuw geïnstalleerd en alles werkt opnieuw prima. Bij een volgende opkuis hou ik alles netjes in de gaten en indien ik de - eventuele- dader vind laat ik een bericht op het forum achter.
Iedereen een opperbest W-E !!!!!!
berreken
 
Glary is veilig, standaard, je zal wel gelezen hebben dat je moet opletten met de settings ervan.
Wise disk cleaner ken ik niet, maar ga die eens proberen (bedankt voor de tip).
De fout die opgetreden is ligt aan de gedeelde dll files, de achillespees van windows.
Als windows de dll niet aangekoppeld heeft aan je programma, om welke reden dan ook, kan het bestand met om het even welk opkuisprogramma gewist worden, ook met tune up.
Een zwervende dll is ook voor laatstgenoemde een junkfile.
Een dll is junk als er in het register geen spoor te vinden is van het bijhorend programma.
Hiervoor kan revo verantwoordelijk zijn als je onlangs programma's agressief hebt gewist.
Dan zou het om een programma of driver gaan die dezelfde dll gebruikte dan digileen
Daarom verkies ik 'your uninstaller'.
Bij dit programma kun je dit instellen in 3 gradatie's.
Als ik een verdachte zoek zou ik denken aan RegCleaner.
Ook met regseeker moet je opletten als je rood gemarkeerde key wegdoet.
Niet teveel herstelpunten wissen dus.
Vanaf windows7 zouden die gedeelde .dll verleden tijd zijn.
Nadeel daarvan is dat niets van voor vista nog zal werken in windows7
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan