Status
Niet open voor verdere reacties.
V

Verwijderd lid 9940

Gast
Beste mensen ik zit met het volgende. Ik heb een externe schijf WD3200ME-00 Serienummer WXE8088P2173. Ik heb er mee gewerkt maar ben de driver kwijtgeraakt. Nu ben ik geen kei die weet hoe je een driver moet downloaden, maar keek op de site van WD. Nou ik kan jullie zeggen dat ik nu helemaal niet meer weet hoe en wat. Is er iemand die me zou willen helpen de juiste driver te vinden bij deze externe schijf en me zou willen helpen hoe ik die dan moet installeren op mijn laptop want ik heb dit nooit eerder bij de hand gehad????
Ik werk verder met Windows 7 Home Premium 64 bits.
Alvast bedankt voor jullie inzet en hulp

groetjes
Crimpak
 
Een externe schijf is Plug and Play en heeft geen drivers nodig.

Wat is het probleem en wat zijn de eventuele meldingen die je krijgt als je de externe schijf aankoppelt.
 
Hallo Lana. Bedankt voor je snelle reactie.
Ik heb de laptop afgesloten. Daarna de externe schijf aangesloten en dan brand er een lichtje in de harde externe schijf maar er komt verder geen reactie dat de schijf herkend wordt. Er gebeurt verder gewoon niets. Als ik andere schijven aansluit dan zie je normaal gesproken dat hij zichtbaar wordt met de andere schijven maar hier gebeurt verder niets al wacht nog zo lang op een reactie. Als ik deze schijf aansluit boven op mijn pc (werkt met Windows 7 professional) maar dus niet op mijn laptop. Mijn laptop heeft 64 bits en mijn pc boven heeft 32 bits.
groetjes
Crimpak
 
je vermeld en ik citeer
crimpak.nl zei:
Ik heb de laptop afgesloten. Daarna de externe schijf aangesloten en dan brand er een lichtje in de harde externe schijf
betreft het hier dan om een externe schijf met eigen voeding !
want als de laptop afgesloten is dan kan er in feite geen lichtje branden op/in de externe schijf !

het zou geen verschil mogen uitmaken of je deze op een 64 bit systeem aan sluit of op een 32 bit systeem deze zou in beiden gevallen herkend moeten worden en zodus ook bruikbaar moeten zijn ..
heb je al eens via schijfbeheer nagezien of deze externe schijf ook een letter toegewezen gekregen heb ...denkelijk niet !
rechts klik in dat geval op de externe schijf in schijfbeheer en geef deze een letter .
 
Hoi Lana,
ik kan als hij wordt aangesloten op de laptop niet bij de schijf komen om een letter te zien en boven op de pc geeft hij de letter I terwijl hij op de laptop in het verleden de letter H aangaf maar dat kan ik nu ook niet meer zien omdat ik er niet bij kan komen
 
als ik hem op de laptop aansluit en de laptop inschakel brandt er wel een lichtje op deze schijf.

das ook normaal dat er een lichtje brand als deze dus aangesloten is en je schakeld de laptop in , eerder zei je het wel anders .
je zei eerst
crimpak.nl zei:
Ik heb de laptop afgesloten. Daarna de externe schijf aangesloten en dan brand er een lichtje in de harde externe schijf


ik denk eerder dat het aan de usb controller ligt ...
kun je eens een andere usb poort gebruiken op de laptop ?
 
verwijder dan eens de usb controllers in apparaatbeheer en dit terwijl dus alles aangesloten blijft dus ook de externe schijf ..
herstart daarna de laptop ....windows zal de usb controllers opnieuw ophalen en bijgevolg worden dan ook al de aangesloten media's herkent .
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan