Status
Niet open voor verdere reacties.

Heinz46

Steunend lid
Vip Lid
Beste,
onlangs heb ik per ongeluk (lachen) het prog. Bearshare van mijn comp. gewist. Geen nood dacht ik, even opnieuw installeren. Wat dacht je, ik krijg Bearshare niet eens gedownload, Malsign. generic.b6a verhinderd mij dat. Op mijn pc draait win 8.1 met avg als beveiliging.
Wat wil nu het toeval, op mijn laptop heb ik om een andere reden Bearshare moeten herinstalleren, zonder probleen. Op mijn laptop draait win7 met beveiliger Avast. Nu mijn vraag , hoe krijg ik Bearshare op mijn pc geinstalleerd zonder dat ik moet overschakelen op Avast. Ik had Avg reeds uitgeschakeld en dan het prog. gedownload, dat gaat, maar eens dat je Avg terug inschakeld, krijg je weer "Found MalSign. . ." en als ik deze dan verwijder, is het prog. ook weg. Wie weet raad. (op)
Groeten.
 
ik haalde daarjuist ook dus het installatie bestand op van "Bearshare" en het blijkt inderdaad dat er malware ingesloten zit ...
je kan deze waarschuwing toestaan zodat je het installatie bestand kunt ophalen maar is niet aan te bevelen er is wel degelijk een besmetting aanwezig ...

Ashampoo_Snap_2015.06.21_18h17m31s_010_.png

deze BearShare Lite 5.2.5 is daar een tegen wel veilig te downloaden
 
Toch wel (ik heb mijn eigen "groene" lijsten), maar bij elke nieuwe spotter is het wel controleren (commentaren lezen en kijken van wie de commentaren zijn) of de spotter wel te vertrouwen is.
 
Als je software gaat downloaden van die servers, dan is de kans idd zeer groot dat je malware mee binnenhaalt. Welliswaar heeft spotnet hier zo goed als niets mee te maken, maar wel de bijgevoegde cracks. Voor wat hoort wat, bij wijze van spreken. Die crackers voorzien je wel van een "werkent" (illegaal) product, maar ze willen er zelf ook hun voordeel bij hebben. Dit is altijd al zo geweest en zal altijd zo blijven. Spotnet (Usenet), P2P, web, ...
 
Idd. ik kan die waarschuwing negeren en downloaden, als ik dan Bearshare open, krijg ik onmiddellijk die waarschuwing terug te zien, als ik dan "beschermen" aanduid, geeft ie "beveiligd", wat in zijn taal betekend "verwijderen" met het gevolg dat heel het programma van mijn pc verwijderd word.
 
de officiële site, en ook andere, ik heb nu de lite 5.2.5 gedownload, zal eens kijken wat die geeft. Eigenaardig dat erop mijn laptop geen waarschuwing gegeven word, en van andere virussen spreekt men er niet.

Ik moet toegeven dat het ook mijn eigen fout is geweest, ik had adwcleaner gedraaid, en de mappen niet gecontroleerd, zodat de map "Bearshare application" verwijderd werd, en aldus herinstallatie met bovenstaand gevolg.
 
Qtex,
ik heb die 5.2.5 versie eens gedownload, en juist hier geen viruswarning. Ik heb hem toch maar verwijderd, omdat hij Engelstalig is, voor mij geen probleem, maar hier werken nog andere die deze taal niet machtig zijn. Toch blijf ik met het gegeven, waarom op de pc met win 8.1 pro en AVG, wel een waarschuwing en onmogelijk te installeren, en op mijn laptop met win 7 ultimate en virusbeveiliger AVAST zonder waarschuwing te installeren. Eerlijk, mij interesseert meer waarom op één wel en het ander niet. Ik heb geen goesting in spotnet en ik weet veel, neen het wel en niet, dat is mijn vraag.
 
wat je ook kunt doen is dus dat installatie bestand downloaden maar nog niet gaan installeren ..
upload dan dat bestand naar virus total en laat deze het bestand eerst scannen ...
zie dan wat virus total je te melden heeft !
het kan zijn dat de avg een valse melding geeft ...
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan