Downloads stoppen soms halfweg

Status
Niet open voor verdere reacties.
®

®DaddyCool

Gast
Niet op alle download links maar af en toe loopt eerst de download vlotjes binnen tegen bv 320 Kb/sec en blijft ie dat zo aangeven maar de download is inmiddels wel gestopt.
Het valt meest voor bij downloads van meer dan 10 Mb
Hetzelfde kan ook soms gebeuren met traag inladende websites.

Het valt niet steeds voor en ik denk dat het soms aan de draadloze router zou kunnen liggen = een Belkin54g aangesloten en beveiligd met paswoord op de hoofdpc met WPA-2 /WEP encryptie.

Als ik de PC even herstart kan het zijn dat het dan weer wel vlot gaat ... raar en ambetant.

Ik heb de modem, router en zo al verschillende keren herstart en geresetted ( met tijd genoeg ertussen)

Is hier een Vista 32 bit maar ook een Vista 64 bit syteem in Dual boot. De draadloze pc is een Vista 32
De beveiliging staat enkel geïnstalleerd op het 64 bit systeem (hoofd PC van netwerk)

Download ik rechtstreeks van de modem ( zonder router ) verloopt alles perfect !
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Niet op alle download links maar af en toe loopt eerst de download vlotjes binnen tegen bv 320 bits/sec en blijft ie dat zo aangeven maar de download is inmiddels wel gestopt.
Het valt meest voor bij downloads van meer dan 10 Mb

Dat is toch wel héééééééééééééééééééélllll erg traag of bedoelt u soms 320 KB/s

Waar komen die download vandaan? Nieuwsgroepen, Rapidshare...?

Een router vertraagt de downloadsnelheid aanzienlijk.

Welt type van abonnement hebt u bij Telenet?

Gebruikt u een specifiek programma hiervoor?

Welk antivirus programma gebruikt u?
 
- Ja da was dus een foutje is idd 320 KB/sec of zelfs veel meer soms 560 KB/sec kan ook dus.
- Die downloads kunnen van overal komen hoor, zowel van RapidShare (heb Premium account) als van download.com als van andere genenomeerde sites zoals HP.
- Ik heb Telenet Turbo van provider.
- Dat de router vertraagt weet ik wel maar stopt is wel raar hé.
- Er worden geen specifieke downloadprogrammma's gebruikt behalve deze van RapidShare Manager in het geval van RapidShare.
- Anti-Virus is "Avira AntiVir Personal - Free Antivirus"
 
- Ja da was dus een foutje is idd 320 KB/sec of zelfs veel meer soms 560 KB/sec kan ook dus.
- Die downloads kunnen van overal komen hoor, zowel van RapidShare (heb Premium account) als van download.com als van andere genenomeerde sites zoals HP.
- Ik heb Telenet Turbo van provider.
- Dat de router vertraagt weet ik wel maar stopt is wel raar hé.
- Er worden geen specifieke downloadprogrammma's gebruikt behalve deze van RapidShare Manager in het geval van RapidShare.
- Anti-Virus is "Avira AntiVir Personal - Free Antivirus"

Zelfs 560 KB is nog heel traag. Ik haal met Expressnet XL gemiddelde snelheden van ongeveer 2 MB/s

Telenet Turbo: Snelheid = 25 mbits = ongeveer 3 MB/s (theoretisch, in het echt is dit wel een beetje minder, maar 2,5 MB/s zou toch haalbaar moeten zijn op Rapidshare of nieuwsgroepen. Niet op een gewone downloadsite omdat daar de snelheid beperkt wordt door de eigenaar(s).

Doe hier eens een speedtest (speciaal voor Telenet) met en zonder router

Telenet NV Bandwidth Speed Test

Toen ik vroeger Avast gebruikte als antivirusscanner werd mijn download ook beperkt tot +/- 300 KB/s
Als ik in Avast dat scannen uitschakelde haalde ik ook de normale snelheid. Met Avira heb ik hier nooit problemen mee gehad, evenmin als met NOD32.
 
Resultaat op telenet speed scanning

Resultaat op telenet speed scanning

Met Router : Last Result:
Download Speed: 23334 kbps (2916.8 KB/sec transfer rate)
Upload Speed: 918 kbps (114.8 KB/sec transfer rate)

Zonder Router : Last Result:
Download Speed: 21420 kbps (2677.5 KB/sec transfer rate)
Upload Speed: 919 kbps (114.9 KB/sec transfer rate)

Weet wel dat er op de modem normaal 5 lichtjes staan : 4 groene , moeten continue aanstaan en daaronder 1 oranje : dat blijft branden en pinkt soms.

De lichtjes op de modem van de router pinken steeds : allemaal : die van modem-wireless-internet en ook van de aangesloten Pc's (3)
 
Met Router : Last Result:
Download Speed: 23334 kbps (2916.8 KB/sec transfer rate)
Upload Speed: 918 kbps (114.8 KB/sec transfer rate)

Zonder Router : Last Result:
Download Speed: 21420 kbps (2677.5 KB/sec transfer rate)
Upload Speed: 919 kbps (114.9 KB/sec transfer rate)

Weet wel dat er op de modem normaal 5 lichtjes staan : 4 groene , moeten continue aanstaan en daaronder 1 oranje : dat blijft branden en pinkt soms.

De lichtjes op de modem van de router pinken steeds : allemaal : die van modem-wireless-internet en ook van de aangesloten Pc's (3)

De down- en upload snelheid is normaal. U haalt tussen de 85 en 93% van de maximumsnelheid (download).

Ik heb een andere modem, met 6 groene lampjes (internet + telefonie). Hierover kan ik niets zeggen.

De traagheid kan ook veroorzaakt worden door de server waarvan u download. Daar kunt u nu eenmaal niets aan veranderen.
 
Download een Flash Camtasia Voorbeeld

Download een Flash Camtasia Voorbeeld

In onderstaande link kan je met 10 mb zien wat er juist gebeurt!

Er staat een goede download en een slechte als voorbeeld.
Het is dus in feite een tutorial file van mijn PC scherm in film dus ( Flash)

RapidShare: Easy Filehosting
 
Ik heb hier gewoon alles , maar dan ook werkelijk alles zitten uittesten en proberen en het enige dat ik vermoed is gewoon dat er iets serieus mis is met die draadloze router.
Die lichtjes op de router van Internet en wireless knipperen voortdurend ...
Zelfs nog maar het VTM nieuws bekijken kan ik maar in korte schuifjes. Hij moet steeds de verbinding herstellen waarna ik dan kan kijken naar het volgende kort buffertje dat ie ingeladen heeft. Daarna valt het wee stil enz enz ...
Sluit ik op mijn modem een gewone Lan router aan dan is hier gewoon niets aan de hand.
Ik ga morgen naar de winkel achter straffer spul want die mini Belkin54g vertrouw ik dus niet meer.
Ik had gedacht aan dit : Dlink DIR-635 Wireless-N Router + 4x 10/100 - DIR-635/E - DLink - Netwerk wireless - Codima 85€

Ik heb de documentatie daar eens van gelezen en dat belooft toch wat beter te zijn dacht ik.

Of weet iemand een betere tip ?
 
Het was dus een deffect

Het was dus een deffect

Het was dus wel degelijk een deffect aan de draadloze router. Met de nieuwe nu absoluut geen problemen meer !

Dus hier mag een slotje op
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan