Draadloos netwerk probleem

Status
Niet open voor verdere reacties.
hallo, weet niet of ik hier in het juiste forum zit, maar weet iemand hoe of waar je kan zien of mijn dlink airplus xtreme wireless adapter kapot is of niet,is zo'n kaaert waarmee je draadloos kan surfen he... heb wel draadloos verbinding maar kan nie surfen, geprobeerd met een asus pen type wlan adapter en geen probleem, dus ik denk dat de dlink cardbus adapter stuk is, maar ben nie zekers, vandaar alle hulp is welkom...voor ik naar pcboer ga ff eerst zelf uitproberen he, MVG Chetser
 
hallo, weet niet of ik hier in het juiste forum zit, maar weet iemand hoe of waar je kan zien of mijn dlink airplus xtreme wireless adapter kapot is of niet,is zo'n kaaert waarmee je draadloos kan surfen he... heb wel draadloos verbinding maar kan nie surfen, geprobeerd met een asus pen type wlan adapter en geen probleem, dus ik denk dat de dlink cardbus adapter stuk is, maar ben nie zekers, vandaar alle hulp is welkom...voor ik naar pcboer ga ff eerst zelf uitproberen he, MVG Chetser
Installeer je driver van de kaart opnieuw dat helpt wel eens
 
Chester welke internetverdeler heb je? Als je telenet hebt kan je pingen in je dosvenster maar dan moet je wel een hele andere code intypen... En dan ga je kunnen zien ofdat je verlies hebt of niet. Heb je verlies dan heeft het echt wel te maken met de internetverbinding of met jouw dlink airplus xtreme wireless adapter ! ;) Ik heb zelf telenet en als je naar hun klantendienst belt en dit uitlegt zeggen je stap voor stap wat je moet doen en wat je moet intypen in je dosvenster of welke instellingen je moet veranderen op de computer ! Heb ook zo eens iets voren had:p maar er was dan niets stuk de modem die was wel stuk ik had teveel verlies. De ene adapter tegen de andere heeft meer signaal nodig dan de andere dat is gewoon zo... En dan kan hij zeggen ja ik doe niets meer voor jou :) Het is daarmee misschien dat je asus pen type wlan adapter wel gaat. Hangt af van de ene internetkaart na de andere hoor ik zou eens bellen naar jouw internetverdeler en die mensen zullen je echt wel voort helpen en je de zekerheid geven of hij nu echt stuk is of dat het lauter je modem ofzo iets is!

Yves;)
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Als je telenet hebt kan je pingen in je dosvenster maar dan moet je wel een hele andere code intypen... En dan ga je kunnen zien ofdat je verlies hebt of niet.

Pingen heeft nu echt niets te maken met je provider hoor. Je kan pingen naar vanalles en nog wat. Als je kan pingen naar bv. www.pctuts.be en je krijgt antwoord, dan is je verbinding ok.
Als je pingt naar je localhost (127.0.0.1), dan controleer je je eigen pc/netwerkinstellingen.

@ chester: je zegt dat je draadloze verbinding hebt, maar niet kan surfen. Geraak je wel in de interface van je router? En krijgt je pc met die cardbus adapter een geldig ip-adres?
Is dit de eerste keer dat je die adapter probeert, of heeft die altijd al gewerkt?
Wat voor een router heb je trouwens staan?
 
ok beiden nogmaals bedankt voor reply, ja router is een usrobotics... vaste pc werkt niet draadloos( rechtstreeks aan router)werkt prima, ben nu bezig met laptop draadloos met de asus pen wlan driver ( ook geen probleem), maar met de dlink card driver (nada)... zeg zel heb wel verbinding met de pen en geen probleem... ( allen hebben een geldig ipadres), raar maar waar... beiden hebben zekers dezelfde instellingen,
kom net van bij de zoon, die heeft internet van donderdag middag, daar geprobeerd en werkt daar ook niet met de dlink card, wel met de asus pen...dus ik denk dat de card voor de vuilbak zal zijn ( deek ik toch) we hebbem beiden telenet, ik al een 8 jaar, nog nooit geemn probleprobleem om in router binnen te gaan via browsermen had met de dlinkcard, die is 3 jaar oud, en dezelfde router nog altijd, en geen
 
sorry kokki voor misverstand, kan wel in router geraken via kabel (was ff mis), maar probleem is opgelost, vandaag achter een nieuwe cardbus geweest, em kaart erin , drivers geinstalt, en terug op net, raar maar waar maar dlink card is dus frikase...weet nie hoe of wat de oorzaak is, maar probleem is opgelost das tvoornaamste he...
allee allen bedankt voor replykes he...
MVG Chester
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan