Status
Niet open voor verdere reacties.

yorkie

Ere Lid
Krijg mijn pctje niet meer opgestart. Heb dit probleem nog al eens gehad en was toen door de man van de winkel op een paar minuutjes geklonken.

Probleem.

Als ik hem opstart krijg ik volgend bericht

WARNING cpu settings have changed. Please re-enter CPU settings in the CMOS setup and remenber tot save before quit!

MMORY TYPE / ddr400@125mhz fsb 400 mhz
IDE Channel 0 Master : MAXTOR 6L16OPO BAJ41G20
IDE Channel 0 Slave : NONE
IDE channel 1 Master : TSSTCORP CD/DVDW SH-SH162A TSO1
IDE Channel 1 Slave : None

Nu weet ik me te herinneren dat die man toen zei dat dit kon gebeuren door de externe harde schijf die eraan hangt en dat de pc dan ineens niet meer weet vanaf waar hij moet opstarten.

Ik heb dus al de externe er nu afgekoppeld. Maar ik weet niet meer precies waar je die setup in de bios nu moet gaan veranderen zodat pc weer terug opstart.µ


Als ik dus nu opstart krijg ik wel het zwarte windows xp scherm met dat doorloopbalkje maar daarna niets meer.

Kan iemand me helpen? Wel duidelijk zijn want ik ben geen expert in de bios[OPLOSSING]
probleem is opgelost, alle stekkers en usb apparaten eruit, naar de winkel en toen ik daar kwam ging hij (kp)
Toch bedankt aan iedereen voor zijn bereidheid om te helpen.
En volgens de winkeleigenaar kon het zijn dat het toch door de externe kan komen , heb de raad gekregen die nu op een aparte hub in te steken die eigen stroom voorziet.

[/OPLOSSING]
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Heb wat zitten googlen en ik kom een paar keer tegen dat ze vertellen
om de batterij van je moederbord te vervangen.
Als je dat probeert is het meest simpele.
Anders zit je al met een bios upgrade of reset en dat is al wat anders hé.
 
200621afbeelding17027bb0fv.jpg


meestal een cr2032 batterij;)
 
Ik heb mijn pc nog nooit aan de binnenkant gezien hoor en trouwens heb zo'n mini pc box en weet niet hoe te openen. Niets voor vrouwen dus die oplossing zal niets anders opzitten dan vanavond tv te kijken en morgen maar naar de winkel. Ik heb er toen mogen langs staan toen die man het in de winkel deed en het leek toen makkelijk om het in de bios te veranderen , maar ik ben het dus ondertussen weer vergeten pffff.
 
druk op DEL wanneer je pc opstart , wanneer je in het menu bent kan je kiezen voor change to opimal settings druk daarop en kies erna voor ja dat je zeker deze uitvoering wil doen en erna druk je op F10 (opslaan en afsluiten) en kies je voor YES en dan gaat je bios op de beste instellingen draaien voor je pc. Probber dit eens in plaats van te resetten
 
Krijg mijn pctje niet meer opgestart. Heb dit probleem nog al eens gehad en was toen door de man van de winkel op een paar minuutjes geklonken.

Probleem.

Als ik hem opstart krijg ik volgend bericht

WARNING cpu settings have changed. Please re-enter CPU settings in the CMOS setup and remenber tot save before quit!

MMORY TYPE / ddr400@125mhz fsb 400 mhz
IDE Channel 0 Master : MAXTOR 6L16OPO BAJ41G20
IDE Channel 0 Slave : NONE
IDE channel 1 Master : TSSTCORP CD/DVDW SH-SH162A TSO1
IDE Channel 1 Slave : None

Nu weet ik me te herinneren dat die man toen zei dat dit kon gebeuren door de externe harde schijf die eraan hangt en dat de pc dan ineens niet meer weet vanaf waar hij moet opstarten.

Ik heb dus al de externe er nu afgekoppeld. Maar ik weet niet meer precies waar je die setup in de bios nu moet gaan veranderen zodat pc weer terug opstart.µ


Als ik dus nu opstart krijg ik wel het zwarte windows xp scherm met dat doorloopbalkje maar daarna niets meer.

Kan iemand me helpen? Wel duidelijk zijn want ik ben geen expert in de bios

Bij uw laatste vraag : Is dat hetzelfde als load Optimized defaults????

Ja, normaal gaat alles terug staan.

Wat ik niet versta van uw eerste bericht is, hoe kan een externe harde schijf uw pc beïnvloeden. Als uw pc opstart zal hij nooit de externe HD zien. Zelfs in de bios niet.
 
die optimized heeft niet geholpen nog steeds hetzelfde probleem. En dat van die externe wel die man van de winkel zei dat. Nu het probleem dus nog niet opgelost is zal ik hem morgen naar de winkel brengen en opschrijven hoe ze dat doen dan zal ik het hier eens neerzetten.;)
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan