Drivers voor HD Storm bay kaart van Grass Valley

Status
Niet open voor verdere reacties.

Peysmans

Steunend lid
Vip Lid
Ik heb deze kaart gekocht in okkazie maar blijkbaar zijn er drivers nodig om Composit, Svhs en Component binnen te halen via het motage programma EDIUS.
Met het feit dat ik deze kaart niet bij hun heb kunnen registreren kan ik op hun site de drivers niet bekomen. Ik zoek dus iemand die in het bezit is van zulke kaart en die ze dan ook geregisteerd heeft bij Grass Valley of die deze drivers heeft.
 
Ik ken die kaartjes wel met Bay, maar heb hiervoor ook de drivers niet.
Ik denk dat het toeval zou worden als je iemand vind met dezelfde kaart, omdat hiervan ook weer verschillende typen bestaan met natuurlijk ook weer verschillende drivers.
Volgens mij had Grass Valley zelf een eigen forum. Misschien kun je het daar eens proberen. Daar zitten de gebruikers in iedergeval van deze kaarten.
 
Ik heb deze kaart gekocht in okkazie maar blijkbaar zijn er drivers nodig om Composit, Svhs en Component binnen te halen via het motage programma EDIUS.
Met het feit dat ik deze kaart niet bij hun heb kunnen registreren kan ik op hun site de drivers niet bekomen. Ik zoek dus iemand die in het bezit is van zulke kaart en die ze dan ook geregisteerd heeft bij Grass Valley of die deze drivers heeft.

Ik denk dat het niet zozeer de drivers zullen zijn dan wel het programma waar zij mee werken.
Zou het niet veel makkelijker zijn van Uw bestanden binnen te halen met een fireware kaart of aansluiting? Edius kan daar zeker mee weg.
Ook bestaan er USB sticks (vanaf 25€) die Composit, Svhs en Component zonder problemen binnenhalen. Hiermee wordt alles opgeslagen op Uw pc en dan kan je met Edius die bestanden selecteren.
 
Toch bedankt, het was maar een visje dat ik in het water heb gesmeten, je kunt nooit weten! Ik zal verder zoeken in de videoclubs waar ik toch veel mensen ken, Ik maak zelf veel video montage computers en veel mensen komen zo bij mij terecht voor hun problemen. U kunt op mij rekenen om in de video richting mee te werken aan het forum. Ook op mijn site (SPF Production) kunt u informatie vinden. Ter informatie, deze videokaart is wel professioneel (1.500€)en je kunt er met alle formaten weg. Deze kaart is speciaal gemaakt voor het Edius Pro programma en heeft ook 2 x HDMI in en uit. Bovendien kunt je de tijdlijn uitlezen op een uitwendige monitor. Dit alles in Full HD. Met een goede PC en Edius kan je in real time HD werken met een tiental tijdlijnen ter zelfde tijd. Het is een pracht van een programma maar ook niet goedkoop.
 
Toch bedankt, het was maar een visje dat ik in het water heb gesmeten, je kunt nooit weten! Ik zal verder zoeken in de videoclubs waar ik toch veel mensen ken, Ik maak zelf veel video montage computers en veel mensen komen zo bij mij terecht voor hun problemen. U kunt op mij rekenen om in de video richting mee te werken aan het forum. Ook op mijn site (SPF Production) kunt u informatie vinden. Ter informatie, deze videokaart is wel professioneel (1.500€)en je kunt er met alle formaten weg. Deze kaart is speciaal gemaakt voor het Edius Pro programma en heeft ook 2 x HDMI in en uit. Bovendien kunt je de tijdlijn uitlezen op een uitwendige monitor. Dit alles in Full HD. Met een goede PC en Edius kan je in real time HD werken met een tiental tijdlijnen ter zelfde tijd. Het is een pracht van een programma maar ook niet goedkoop.

Ik heb zelf reeds enkele montages mogen meemaken met Edius en ik moet je helaas bekennen dat ik er weinig goed in zie. Als ik het vergelijk met de mogelijkheden die een programma als Adobe Premiere bied, dan stel ik me vragen. Wat vermoedelijk wel waar zal zijn, is dat de HD Storm bay kaart van Grass Valley het werk om te renderen op zich neemt. Dit zal wel een slok op de spreekwoordelijke borrel schelen. Het is immers een ontlasting van de processer op Uw computer. Maar dergelijk kaarten kosten meestal veel geld. Zoals gezegd zijn ze karig met drivers. Onthoud, in de toekomst zullen ze bij een vernieuwde versie van Windows meestal geen drivers opwaarderen. Ik heb zo een 20 jaar geleden een kaart gekocht. Deed het werk met een toen nog 80386 processer in de pc. Jammergenoeg konden ze de volgende processers niet rap genoeg voorzien van drivers. Met de komst van de pentiums was het vlug voorbij met de kaart.
 
Beste Mic,
Ik kan uw mening niet delen, wat betreft Adobe Première. Ik heb er jaren mee gewerkt tegen mijn goesting: niet eenvoudig in gebruik, onvriendelijke interface, niet performant en vooral veel bugs. Sinds EDIUS 1 ontworpen is door Canopus zo een tiental jaar geleden (software onder andere aangepast aan hun hardware)is voor mij, die dan toch professioneel werk, de wereld verandert. Het is een stabiel programma ZONDER BUGS die alle formaten kan bewerken en meestal in REAL TIME. Nu is het waar dat 20 jaar geleden Adobe een uniek programma had met veel Plug-ins waarmee je veel kon doen en dikwijls gebruikt door professionelen. Vandaag is Edius volgens mij veel performanter dan Adobe. Het werkt nu nog altijd veel vlotter, zonder bugs, werkt vooral veel beter in HD en de mogelijkheden zijn bijna dezelfde als Adobe met zijn plug-in van After Effects. Edius werkt op een gans andere manier dan de andere montage programma’s, zij maken efficiënter gebruik van de processor waarmee real time beter werkt (zelfs zonder kaart). Er zijn geen problemen om oude of nieuwe drivers te bekomen voor de producten van Grass Valley, maar je moet het product wel geregistreerd hebben. Voor oudere hardware moet je soms enkele maanden wachten. Meer en meer studio’s of TV zenders werken met Edius. Ik werk in deze videowereld sinds jaren en weet hier dan ook over wat ik praat. Ik kan begrijpen dat andere personen andere meningen hebben en denk nu niet dat ik een verkoper ben van Edius. Ik kan u wel helpen als je dat wilt en je te tonen dat je triestige ondervindingen van 20 jaar geleden absoluut niet meer bestaan. Er is goed en er is beter!
Vriendelijke groeten
 
Mijn schoonbroer werkt nog altijd met Edius. Geen bugs?????? Regelmatig (om de paar minuten) moet hij zijn werk opslaan. Bepaalde mp3 muziekjes die geimporteerd worden zorgen er voor dat het ganse systeem plat ligt. Inderdaad, de meeste mp3tjes doen het zonder problemen. Maar dat eentje is genoeg om al het werk sinds de laatste opslag terug kwijt te zijn. Hij wekt met een quad core met 8Gb geheugen nog altijd in XP. Want zijn versie werkt niet op W7.
En ja, hij maakt mooi werk. Maar ik verkies anders. Elk zijn smaken. Maar dat verlies van werk en het vastzitten nog altijd in XP???????
Het gaat niet alleen om drivers updates. Maar ook om programma's bij het overgaan naar een andere Windows versie.
Hij gaat alvast via Fireware zijn bestanden binnenhalen.
 
Mijn voorkeur gaat ook uit naar Adobe Premiere of een goedkoper maar wel iets minder alternatief : Pinnacle Studio. Dit behoort tegenwoordig tot de Corel stal geloof ik. Als ik me niet vergis heet dat nu Corel Videostudio of zoiets.
Maar ja, hier is de topicstarter natuurlijk niet mee geholpen.
 
Beste Mic ,
Je spreekt over een toevallig MP3tje en een plat vallen van Edius om het paar minuten. Je doet mij echt lachen en ik denk dat ik het al lang zou opgegeven hebben. De bedoeling van het forum, is toch wel van iets bij te leren en geen belachelijke beoordeling te geven! Jij spreekt over uw schoonbroer en ik over enkele 20 jaren ervaring. Ik heb nooit problemen gehad met Edius , 1,2,3,4,5 en 6. Als je schoonbroer problemen heeft, dan moet de configuratie van zijn PC extreem slecht zijn! Ik wil hem graag helpen om het plezier van video montage terug te vinden. Je informatie is waarschijnlijk ook niet juist, want XP 32bit werkt niet met 8Gb ram. Toch zou met een oude versie Edius: 1,2.3,4 en 2Gb. Ram in XP 32bit, alles perfect moeten werken met of zonder capture kaart! Edius 4 was het eerste programma dat echt met HD kon werken en het is ook daarom dat Sony, die zelf montage programma’s maakt, bij aankoop van een HD camera, gratis een Edius 4 mee gaf!
Voor mij blijft Edius momenteel en sinds een tiental jaren, het programma dat het beste werkt en ook gebruiksvriendelijk is. Er zijn natuurlijk goedkopere alternatieven zoals Pinnacle Studio die zeer goed werken maar met minder realtime in HD en minder mogelijkheden.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan