Status
Niet open voor verdere reacties.
Door onhandig en onwetend geklungel heb ik wijzigingen aangebracht in mijn bootvolgorde. Het probleem is dat ik twee harddrives heb, maar dat ze in mijn bios allebei hetzelfde zijn genoemd. En op een of andere manier maakt dat deel van de bios (ASUS, 1155s) waarin je de startvolgorde kunt bepalen, ook geen onderscheid tussen de twee schijven. Ik heb het idee dat als ik ze kan hernoemen, dit wel zal gebeuren. Voor de Bios heten mijn beide schijven "ST3100528AS ATA Device"

Is het mogelijk om vanuit windows of in de Bios de namen te veranderen? Zo ja, kan iemand mij vertellen hoe?

Groet en een goed feest gewenst zo dadelijk!

Tom
 
Nee, je kan die naam niet veranderen. Deze naam leest hij van de firmware van je harddisk en kan/mag normaal niet veranderd worden. Dit gaat ook geen verschil geven moest je dit wel kunnen doen. Ik raad je aan de handleiding van je BIOS nog eens snel door te nemen.
Wat hier volgens mij ook parten gaat spelen (voor zover ik het begrijp), is dat je beide harde schijven bootable zijn. En ik heb zo'n vermoeden dat in dit geval de BIOS de SATA device volgorde gaat booten. Dus startende met de HDD op een lagere SATA poort. Al kan ik dit wel niet bevestigen, kan zijn dat er een andere en meer voor de hand liggende oplossing is hiervoor.
 
Dank voor je reactie, alsnog.

Ik heb daarop geprobeerd om de SATA aansluitingen om te draaien, maar dat hielp niet. De handleiding vh moederbord was ook veel te summier op dit onderdeel. Uiteindelijk toch maar een volledig nieuwe installatie eropgezet. Dat gaf me ook de kans om nu wel een RAID0 opstelling te maken... Daarover een volgende vraag, in een nieuw draadje.
 
Ik lees nu pas dit topic.
De SATA kabeltjes gaan omwisselen gaat hier niets aan verhelpen .

Door onhandig en onwetend geklungel heb ik wijzigingen aangebracht in mijn bootvolgorde.

Ik kan me wel voorstellen welke wijzigingen er werden aangebracht in het BIOS.
Advanced Bios Features > Hard Disk Drives
1ste Drive en 2de Drive omgewisseld.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan