Status
Niet open voor verdere reacties.

nijltjetweety

Niet meer actief
Mijn moederbord heeft 4 ramslotjes.
Deze kunnen 2 aan 2 in dual channel (volgens de kleurcode).
Voorheen had ik 1x 1 gig in slot 1 (geel) en 1x 512 megabyte in slot 2 (zwart.
De snelheid van de latjes was verschillend (resp. 667ghz en 533ghz).
Dat is een opstelling die hier ongeveer anderhalf jaar heeft gelopen.
Nu heb ik een latje bij van 1 gig, zelfde dan het andere latje, deze werk ik nu 3 of 4 dagen mee.
Vandaag dacht ik mijn oude latje bij te steken.
Dat zou niet lukken, geprobeert en idd bsod (crash).
Als ik ram wil bijsteken van dezelfde waarde, moet ik dan 2 latjes bij steken, of zal het ook werken met 1 latje met dezelfde eigenschappen?
Of kan ik een latje van 512 bijsteken met dezelfde eigenschappen van het latje dat ik reeds heb?
Dan moet ik maar 1 latje bijhebben.
 
beste is dat de mhz hetzelfde zijn ,best ook dezelfde latje in dezelfde kleuren slotjes te steken om de dualchannel te benutten,als je er nu nog 1 bijsteekt best dezelfde mhz gebruiken daar je moederbord toch het laagste mhz van het ram gebruikt,als je system op 32bit draaid ia het max aan geheugen ong 3,5 gig
dus als je 2 latjes van 1 gig in de gele slotjes steekt,zou ik 2 latjes van 512 dualchannel 667mhz in de zwarte slotjes steken dn draaid je ram optimaal
voor windows xp 32 bit is dit toch het maximum aan ram
hopelijk helpt dit je
 
Het probleem is nu net dat ik eerst die 512 mb ram in het zwarte slot had, en dat van 1 gig in het gele.
De pc loopt dan goed, maar voor vista x64 is dat te weinig.
Ik kocht eenzelfde latje van 1 gig bij en die zit in het andere gele slotje, dus in dual channel.
Dat van 512 mb laat ik er uit, eerst testen of het nieuwe latje goed is, de zegel waarmee het doosje dicht geplakt hoort te zijn was stuk.
Dat werkt allemaal goed.
Het zijn dus 3 goede reepjes ram, er is geen defect tot dusver.
Maar ik heb maar 1 latje van 512, als ik dat er bij zet in het zwarte slot krijg ik voor vista start een crash.
Ik ga dat denk ik ook hebben met een latje van 1 gig.
Waarschijnlijk moeten de zwarte ook in dual channel staan als de gele dat al zijn, maar dat is een gok.
Als ik nog ram had liggen kon ik het proberen, maar als er een fout in het moederbord zit waardoor ik gen 3 latjes kan gebruiken is de aankoop van een extra ram een nutteloze zaak.
Daarom probeer ik verdere te informeren voor ik zotte kosten maak.
 
zoontje zijn pc draaid vista ultimate 64 Bit met 2 Gig DDR 2 800mhz en geen problemen hier loopt als een trein ;) Haalt een kwalificatie van 4,5 en dit komt van de harde schijf is nog een ata bestandsoverdracht gaat dus minder snel dan het een Sata schijf zou zijn ga deze ook nog wel eens vervangen door een Sata 2 grafisch zit ik wel goed Met ATI high definition kaart GDDR 3 van 512 MB
 
Laatst bewerkt door een moderator:
zoontje zijn pc draaid vista ultimate 64 Bit met 2 Gig DDR 2 800mhz en geen problemen hier loopt als een trein ;) Haalt een kwalificatie van 4,5 en dit komt van de harde schijf is nog een ata bestandsoverdracht gaat dus minder snel dan het een Sata schijf zou zijn ga deze ook nog wel eens vervangen door een Sata 2 grafisch zit ik wel goed Met ATI high definition kaart GDDR 3 van 512 MB

Kijk eens of de pc sata 3 kan hebben, die komt er aan.

Hier werkt ook alles goed, het ging al redelijk goed met 1.5 GB, maar voor die virtuele pc erbij moest er iets bij, nu met 2 gig ben ik tevreden.
Alleen ik zit hier met die 512 MB die ik vroeger had.
Ik kan die wel verkopen, maar zou ze liever gebruiken.
Alleen ben ik er nog niet achter waar die blue screens vandaan komen.
Het is niet 1x, maar een vast gegeven.
Ik kan mijn oud latje niet gebruiken.
Ik ga eens iemand zoeken die een latje van 1 gig heeft om daarmee te proberen.
Voor hetzelfde ligt het aan het moederbord, ipv aan het verschil in ram.
Normaal word de frequektie teruggebracht op de laagste van de 3, maar met dual channel geld dat niet meer.
Ik snap het niet.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan