dualboot start niet

Status
Niet open voor verdere reacties.

KrisVM

Steunend lid
Vip Lid
ik heb 2 bestuursystemen op pc staan en heb in de config het vinkje ingeschakeld dat bij opstarten niet gevraagd wordt welk systeem ik wil opstarten probleem is nu dat de ene xp niet meer opstart maar nu kan ik ook ni kiezen om naar de andere over te schakelen hoe kan ik dit oplossen bestaat die cd niet meer xp starts from cd ? (nar)[OPLOSSING]
windows starte gewoon niet meer op tocg bedankt heb het gevonden ik heb een linux cd gevonden die opstart en waar je alles kan mee aanpassen ook xp bestanden ik heb gewoon de boot.ini gewijzigd en was in orde ik zal de link hier wel zetten waar ik de cd gevonden heb is ook intressant om de linux te leren gebruiken

hier is de link ftp://ftp.knoppix.nl/pub/os/Linux/distr/knoppix/KNOPPIX_V5.1.1CD-2007-01...
[/OPLOSSING]
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Ga eens naar Taakbeheer (rechts klikken op de taakbalk), dan tabblad "Gebruikers"
meld je daar af, nu zou je het inlogvenster moeten krijgen
log in als administrator (evt ctrl+alt+del in het inlogscherm en evt de naam die al ingevuld staat verwijderen en dan administrator invullen, geef je admin wachtwoord in, als je geen hebt gewoon op Enter drukken)

Als dat niet lukt probeer het dan eens in veilige modus, F8 blijven indrukken tijdens het opstarten van de pc, dan log je ook in als administrator.
 
Je kunt dan toch in degene die je wel kunt opstarten de instellingen veranderen van je boot.ini? (die zit trouwens op je root drive)
 
je kunt je boot.ini gewoon met de notepad editen maar dan moet je inderdaad in windows komen.
Er is wel een usb-stick variant van Livexp maar die is 56 meg gepakt.
Wie interesse heeft moet maar pm sturen of van usenet afhalen.


 
Laatst bewerkt:
nee, daar zul je een norton cd of zo moeten gebruiken of wat anders (duurde ff omdat ik het ff moest testen:)
 
Dat is snel gegaan dan, bedankt.
Zal ophangen worden in andere pc, dan kan zelfs on-linescan.
Hopelijk heb je hier ook iets aan als tegenprestatie.
 
Er zit wel een netwerk optie in dacht ik wel, hoe dan ook je kunt bij je systeem en eerlijk gezegd heb ik nog niet echt gebruik van gemaakt.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan