Status
Niet open voor verdere reacties.
ik heb een asus barbone terminator p4 1700 mhz en 1 gb werkgeheugen
daar draait xp pro op
nu komt de vraag:

*ik heb hier nog een losse schijf liggen van 20 gb die ik met speciale connectie kan koppelen via usb aan mijn pc,kan ik die formateren om win 7 erop te zetten en te gebruiken wanneer mij dit toelaat

*moet ik dan een dualboot aanmaken en hoe doe ik dit zonder data verlies

*hoe kan ik mijn schijf formateren via xp naar de losse schijf

*voldoet mijn pc om win 7 te draaien

Ps deze pc dient enkel om testen te doen voor pctuts om de leden verder te helpen
 
Hier alles goed op p4, 760MB ram, schijf van 20 gig. 8 jaar oud.
Gaat beter dan xp zelfs.
Start windows 7 gewoon vanaf usb, ik installeer altijd zo indien mogelijk, delete alle partitie's op die schijf van 20 gig via setup van windows 7, kies extra stationsopties, maak nieuw volume en druk eens op de knop 'formateren'
Die dualboot met vista was geen probleem, met xp zal je xp in de bootloader komen onder de link 'oudere pc' als ik het goed heb.
Die pc kan het wel aan om te testen denk ik.
Zware programma's waarschijnlijk niet door te weinig ram en diskspace.
Je cpu van 1700 is ook minder dan deze hier van 2400.
Het zal iets langzamer gaan vermoed ik, maar het moet volgens mij toch te doen zijn.
 
hoe maak ik dual boot
moet ik eerst opstarten met usb zonder de losse schijf of met de schijf in het andere slot
 
Die mag gerust gekoppeld zijn, als ze niet opstartbaar is.
Beide gaan willen opstarten anders natuurlijk.
Voordeel van usb, start op, na het verdwijnen van het bios kan je nog de usb insteken terwijl windows opstart.
Hot plug and play he, net als sata.
Anders de extra schijf eerst appart formateren, dan opstarten met alles aangesloten.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan