Status
Niet open voor verdere reacties.

carlo461

Steunend lid
Vip Lid
Ik heb een dualboot gemaakt met xp en vista, alles ok, maar als ik opstart krijg ik een dos scherm waar er gevraagd wordt welke OS ik wil opstarten. Hier staat altijd vista als 1ste en die heeft een aftelnummering van 25 seconden. Daar ik meer met xp werk en deze liever eerst wil opstarten zou ik graag hebben dat xp 1ste opstart, zodat ik niet telkens binnen de 25 seconden xp moet selecteren, anders start hij via vista op.

Iemand een tip hoe ik dit kan omschakelen ?[OPLOSSING]
Bedankt Nijltjetweety, alles ok nu, hij start nu via xp op, mijn fout was dat ik het probleem in xp zocht en niet in vista ;)

mag slotje op :duimop:
Nou, dat is niet zo lollig.
Als je een programma gebruikte is het een heel ander verhaal.

Nu is het niet moeilijk.
Start/configuratiescherm
Kies systeem en onderhoud en klik 'systeem' aan
Kies geavanceerde instellingen en kies de tab geavanceerd
Klik bij opstart- en herstelinstellingen de 'instellingen' knop aan.
Nu kan je je standaardsysteem (xp of vista) kiezen en de tijdsduur van het keuzescherm.
Ontvink ook bij systeemfouten de optie om automatis herstarten.
Als je pc crashed kan je de foutcode noteren later.

PS het aftellen is 30 seconden.
Misschien is je pc wat traag waardoor het aftellen al 5 sec bezig is wanneer je het scherm te zien krijgt.
Stel dan nooit minder dan ca 10 seconden in, anders zal je het besturingssysteem moeten selecteren nog voor het aftelscherm verschijnt.
[/OPLOSSING]
 
Laatst bewerkt door een moderator:
lolll heb je daar een prog voor nodig ?

Ik heb 1 hd van 1 TB verdeeld over 3 partities.

c:/ windows xp (300gb)
d:/ data (300 gb)
e:/ vista (deze veranderd naar c:/ als ik hiermee opstart.(300 gb)

Heb gewoon de vista geinstalleerd en dan de e:/ partitie geselecteerd, dat ging prima dan.

Her is nu wel niet ZO een groot probleem maar moet wel altijd wachten op dat scherm om dat te veranderen naar xp.
 
Nou, dat is niet zo lollig.
Als je een programma gebruikte is het een heel ander verhaal.

Nu is het niet moeilijk.
Start/configuratiescherm
Kies systeem en onderhoud en klik 'systeem' aan
Kies geavanceerde instellingen en kies de tab geavanceerd
Klik bij opstart- en herstelinstellingen de 'instellingen' knop aan.
Nu kan je je standaardsysteem (xp of vista) kiezen en de tijdsduur van het keuzescherm.
Ontvink ook bij systeemfouten de optie om automatis herstarten.
Als je pc crashed kan je de foutcode noteren later.

PS het aftellen is 30 seconden.
Misschien is je pc wat traag waardoor het aftellen al 5 sec bezig is wanneer je het scherm te zien krijgt.
Stel dan nooit minder dan ca 10 seconden in, anders zal je het besturingssysteem moeten selecteren nog voor het aftelscherm verschijnt.
 
Laatst bewerkt:
Bedankt Nijltjetweety, alles ok nu, hij start nu via xp op, mijn fout was dat ik het probleem in xp zocht en niet in vista ;)

mag slotje op :duimop:
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan