Status
Niet open voor verdere reacties.

carlo461

Steunend lid
Vip Lid
Daar ik al een tijdje w7 draai wil ik nu mijn xp verwijderen, dus alleen nog op w7 draaien.
Ik heb 1 hdd verdeeld onder 3 partities ==> c:/xp (of w7 als ik via w7 opstart) d:/data E:/w7(of xp als ik via xp opstart) Dit is dus een dualboot.
Mijn d:/data zou ik zekers willen bewaren. Hoe moet ik dit nu fixen zodat ik daarna dit heb c:/w7 D:/data E:/Backup (dus xp moet er volledig af)
Hopelijk snappen jullie dit een beetje lollll.
Greetz Carlo461
 
Ga even via start, dan configuratiescherm, nadien kies je systeem, kies nu GEAVANCEERD. In het nieuwe vakje kiest u de onderste kader (Opstart en herstel instellingen) klik op instellingen.
Kies nu in het nieuwe venster BEWERKEN.
Nu krijg je ongeveer dit te zien in kladblok:
[boot loader]
timeout=0
default=multi(0)disk(0)rdisk(0)partition(1)\WINDOWS
[operating systems]
multi(0)disk(0)rdisk(0)partition(1)\WINDOWS="Microsoft Windows XP Home Edition" /noexecute=optin /fastdetect

Bij u gaat u ook een regel met WIN7 vinden.
Verwijder nu de regel waar XP in vermeld staat, in mijn voorbeeld =multi(0)disk(0)rdisk(0)partition(1)\WINDOWS="Microsoft Windows XP Home Edition" /noexecute=optin /fastdetect
In kladblok nu gewoon opslaan kiezen. Nadien bevestigen met OK.
Bij de volgende reboot gaat uw pc enkel en alleen nog opstarten met win7.

 
ja ok, maar wat jij uitlegd is gewoon voor de dualboot te verwijderen, maar xp zelf zou ook moeten verwijderd worden
zodat er enkel nog win7 opstaat.
 
Start op met win7. typ bij uitvoeren diskmgmt.msc.
Je bent nu in schijfbeheer waar je de partitie met xp eerst kan formatteren en vervolgens toevoegen aan je c station.
 
Had ik al geprobeerd, maar dat gaat niet ==> error ==> kan de systeempartitie op deze schijf niet formateren.
 
Start je computer op met windows xp. Zoek met de verkenner de partitie die je wil formateren, en van hieruit moet moet het lukken om de partitie te formateren. Bij het formateren zal er gevraagd worden naar de gewenste volumenaam en het gewenste bestandssysteem, waar je hier dan de keuze kan maken tussen FAT-32 of NTFS. Normaal zou dit moeten lukken. Lukt het niet is de schijf op partitie niet ingesteld als logisch station.
 
Start je computer op met windows xp. Zoek met de verkenner de partitie die je wil formateren, en van hieruit moet moet het lukken om de partitie te formateren. Bij het formateren zal er gevraagd worden naar de gewenste volumenaam en het gewenste bestandssysteem, waar je hier dan de keuze kan maken tussen FAT-32 of NTFS. Normaal zou dit moeten lukken. Lukt het niet is de schijf op partitie niet ingesteld als logisch station.

Al eens geprobeerd in schijfbeheer die partitie te wissen?
 
Heb het opgelost door de win7 cd erin te steken en dan c: en e: gedeleted en gemerged, dan nieuwe partitie c; Win7 +d: data (bleeft staan).
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan