DVB-T Hybrid tv stick van Tension.

Status
Niet open voor verdere reacties.

Mik

Medewerker
Forumleiding
Heb me een paar weken geleden een DVB-T Hybrid TV Stick aangekocht op de pc beurs.
Die kan zowel analoog als digitaal ontvangen. Op de kabel, analoog, geen probleem.
Via Dvb-T, digitaal geselecteerd, zenders laten scannen en gevonden (23 stuks met radio erbij) maar eenmaal een zender geselecteerd, 5 seconden klank zonder beeld en blokkeert. Afsluiten is enige optie.
Het programma om tv te kijken is HyperMediaCenter.
Mijn Laptop die ik hiervoor gebruik is een Acer Aspire 5740G met Windows 7.
Dus aan de laptop kan het niet liegen temeer daar ik de analoge kabelzenders wel goed door krijg.
Mijn probleem is de digitale ontvangst.
De analoge ontvangst interresseert me niet. Als iemand weet met welk program ik de digitale zenders kan zien heb ik daar genoeg mee.
Op mijn huis pc kan ik de analoge zenders ontvangen via de tv functie van de mediaplayer. Daar kan ik de zenders selecteren enz... maar de mediaplayer op de laptop doet dit ook niet. Wel heb ik op de laptop W7 premium en op de huispc Ultimate.
Misschien is dat wel de reden voor de mediaplayer.
Iemand goede raad?
 
Laatst bewerkt:
Heb me een paar weken geleden een DVB-T Hybrid TV Stick aangekocht op de pc beurs.
Die kan zowel analoog als digitaal ontvangen. Op de kabel, analoog, geen probleem.
Via Dvb-T, digitaal geselecteerd, zenders laten scannen en gevonden (23 stuks met radio erbij) maar eenmaal een zender geselecteerd, 5 seconden klank zonder beeld en blokkeert. Afsluiten is enige optie.
Het programma om tv te kijken is HyperMediaCenter.
Mijn Laptop die ik hiervoor gebruik is een Acer Aspire 5740G met Windows 7.
Dus aan de laptop kan het niet liegen temeer daar ik de analoge kabelzenders wel goed door krijg.
Mijn probleem is de digitale ontvangst.
De analoge ontvangst interresseert me niet. Als iemand weet met welk program ik de digitale zenders kan zien heb ik daar genoeg mee.
Op mijn huis pc kan ik de analoge zenders ontvangen via de tv functie van de mediaplayer. Daar kan ik de zenders selecteren enz... maar de mediaplayer op de laptop doet dit ook niet. Wel heb ik op de laptop W7 premium en op de huispc Ultimate.
Misschien is dat wel de reden voor de mediaplayer.
Iemand goede raad?

ben je naar de beurs geweest? had dat dan gezegd. hadden we elkaar es kunnen zien.

maar daar gaat het niet over. Joris, een kennis van mij was daar op mijn aangeven ook om wat extra pc's te kopen voor dvbt gedoe. die kent er wat van. ik zal eens horen. 'k laat je wat weten, maar verwacht dat niet morgen. 't is maar een 'kennis', zie hem niet zo vaak.
 
Ik heb toch laten weten dat ik naar Antwerpen naar de beurs zou gaan.
Maar, jammer, ik wacht af wat die kennis weet.

ik wist dat je het overwoog, maar niet dat je effectief geweest was, dat was me ontgaan. sorry. zoek wel verder naar info hierrond want zoals ik zeg zie ik Joris niet zo vaak. dat zou te lang wachten worden denk ik.
 
Ik heb hier absoluut geen verstand van, omdat ik televisie kijk op een televisie , maar kan dit niet een driver probleempje zijn.
Een volgens mij wat oudere stick op Windows 7. Of de 64-bits versie kan ook nog rout in het eten gooien.
 
Ik heb wel analoog van de kabel zonder problemen. Dus een driver, daar ga ik aan twijfelen. In het programma waar ik tv selecteer moet ik de keuze maken tussen antenne analoog, kabel of Dvb-T. Bij die Dvb-T loopt het fout. Ik hoor secondenlang de klank, geen beeld (zwart) en na enkele seconden, programma loopt vast. Heb al de nieuwere versie van internet gehaald maar idem dito.
Heb het gekocht om op de camping naar tv te kunnen zien op laptop als "moetje" graag eens een ander kanaal bekijkt dan ik. 2de reden was dat ik daarmee eens wou experimenteren. Onze tv staat binnen in de caravan. Als het te warm is, kan ik dan via laptop eventueel buiten zien.
 
Maar heb je op de camping een digitaal signaal dan ?
Meestal hebben ze op de caravan een schotelantenne staan en een decoder die daar een analoog signaal van maakt en hierop sluit je de televisie aan.
Toch ?
 
Op de camping heb ik een König digitale ontvanger. Deze ontvangt met een camping antenne de Dvb-T signalen. (Digital video broadcast teresterial) dus de aardse signalen afkomstig van een digitale tv zender. Zoals in Nederland is het analoog signaal enkele jaren terug verdwenen en men kon enkel nog digitaal de Nederlandstalige zenders ontvangen. Die König digitale decoder zet de digitale signalen op de scartfiche om ze naar de tv te sturen. Het beeld is zeer goed van kwaliteit.
Met die Usb stick en een goed werkende speler kan ik (zou ik) ook op de laptop die beelden kunnen ontvangen.
 
Maar via de decoder schakel je dan de kanalen en uit deze decoder komt waarschijnlijk een analoog signaal.
Er komt dan dus maar 1 signaal uit de decoder waarop je een TV of wat anders aan kan sluiten.
Staat de decoder op Belgie1 dan heb je dus Belgie1 op zowel de TV als op de Laptop. Je kunt volgens mij dan niet tegelijkertijd Belgie1 op de TV hebben en Belgie2 op de Laptop.
Zo werkt digitale TV bij mij hier thuis. Daarom heb ik hier 2 digitale decoders om 2 Televisies op 2 verschillende zenders te krijgen.
Maar ook hier komt een analoog signaal uit de decoder.
 
Ik ben geloof ik niet duidelijk genoeg geweest. In de caravan heb ik een decoder voor mijn tv. Heb me onlangs een decoder bijgekocht (DVB-T Hybrid TV Stick) waarmee ik op de laptop via USB kan tv kijken.
Dus een decoder voor tv en een decoder voor laptop. De laptopdecoder, daar heb ik de problemen mee. Dus met de DVB-T Hybrid TV Stick.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan