DVD-Speler/Brander probleem

Status
Niet open voor verdere reacties.
P

Peter1964

Gast
Hey,

Als ik een installatiecd in de DVD speler steek, leest ie hem gewoonweg niet!
Wanneer ik er een dvd'tje insteek wordt ie wel afgespeeld zoals het hoort.

Waarom leest ie een cd niet meer?
Heb al wel cd'tjes gebrand met Nero 8.

Mijn pc is een dikke maand oud.
Het is een Acer Aspire M3640 Quad processor en 4GB geheugen.
Ik draai Vista home premium.
De dvd is dit type: HL-DT-ST DVDRAM_GSA-H60N SCSI CdRom Device

Hij heeft in het begin wel cd's kunnen lezen!
Wat is er fout gegaan?
Iets in het BIOS?

Graag raad, want ik kan niks meer printen of scannenof kopiëren.
De printer is een Canon MP160

Mvg,

Peter
 
Brander en printer

Brander en printer

Kunt u vanuit windows media-player nog een cd branden met music ?
Vindt u vermeldingen (?) in systeembeheer terug over de cd-dvd player ?
Je kan deze anders eens verwijderen van uw systeem in systeembeheer en deze zou dan terug moeten gevonden worden bij het heropstarten. eventueel de drivers gaan zoeken bij de site van acer. Indien dit niet lukt waarschijnlijk een garantie-geval.
Zou wel eerst een een systeemherstel proberen, alvorens hem binnen te brengen.

Voor het tweede deel van uw vraag, (over het printen en scannen en copieren) ook hier eens gaan kijken bij systeembeheer naar (?) Zijn deze niet te vinden zou ik aanraden om gewoon eens de printer van het systeem te smijten en terug te herinstallen.
 
Smessae

Een cd'tje branden, mag dat ook met bvb. Nero?
Hoe zoek ik de vermeldingen op in systeembeheer? Is het niet in "apparaatbeheer" dat ik de brander moet opzoeken? En stel dat ik toch ermee terug ga, want ik heb deze bij Vandenborre gekocht, moet ik niet alles verwijderen alvorens ik hem binnenbreng, want ik ben gesteld op mijn privacy en ik weet uit ervaring dat die gasten toch graag eens rondneuzen op andermans pc!
Heb al een paar drivers gevonden op de Canon website en kan terug printen, maar nog niet scannen, want daarvoor heb ik Omnipage Scansoft Se nodig en da vind je niet zomaar...

Ja, sorry, nen hele boterham hé! Hihihi

Toch bedankt voor je antwoord al!

Groetjes,


Peter
 
Ivan, heb al een paar echte (hihi) cd'kes ingestoken en......nada!!!Niks!

Heb hem daarnet even verwijderd uit het systeem en opnieuw opgestart, cd ke ingestoken ....weer niks!
Als je daarna klikt op computer en op de dvd speler, begint er bovenaan de balk roen vol te lopen, maar er gebeurt nikske!
Ivan, de kloterij is dat het verdorie nen nieuwe pc is van een dikke maand oud en ik er een beetje moedeloos van wordt, begrijp je?

Peter
 
apparaatbeheer

apparaatbeheer

Het is inderdaad apparaatbeheer.
Eventueel eens je pc herstellen met het programma van acer.
Neem wel eens een backup van alles wat je lief is. Ook is je pc nu klaar om naar de winkel te brengen, staat dan niks meer in om in te neuzen.
Eens je boekje nakijken hoe het moet. Zonder er hardware aan te koppelen, eens kijken of de brander dan wel cd-kes wil branden. Lukt dit niet, zou ik niet aarzelen ( garantie geval) en terugbrengen naar de winkel.
lukt dit wel zou het inderdaad wel eens een conflict met je printer kunnen zijn, maar het zou me verwonderen.
Voor de printer is het blijkbaar de software waar je niet meer over beschikt. Kan je die niet vinden op de site van canon ?
Geef anders eens op over welke printer het hier gaat, wie weet heeft er iemand een oplossing.
 
in het eesrte bericht onderaan staat dat het canon mp160 is
Probeer dit eens verwijder de printer eens van de pc zowel hardware als software,dus ook de kabels uit de pc halen
Start je pc terug op en probeer dan de dvd eens terug op al zijn mogelijkheden
 
Drivers voor je scanner

Drivers voor je scanner

Volgens de site van Canon moet je de mp drivers hebben voor je product om te kunnen scannen. Deze staan hier op onderstaande link.
MP Drivers
tenzij je deze al hebt en er nog een progje nodig is ?
 
ik was aan het posten net toen jij gedaan had. Dit kan gebeuren. Dit kan je trouwens zien aan de tijd. Dit wil ook zeggen, dat we met twee op de zelfde golflengte zitten denken. Moet je niemand voor terecht wijzen, vind ik.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan