Status
Niet open voor verdere reacties.
V

vtske10

Gast
ik ben aan het denken om een dvd writer aan te schaffen maar ik zou die zelf willen plaatsen omdat ik anders mijn pc 3dagen ofzo kwijt ben en het me waarschijnlijk goedkoper zal uitkomen omdat ik dan juist de writer moet betalen en niets van werk , nu is mijn vraag is dit moeilijk om zelf te plaatsen kan ik er iets verkeerd aandoen?
 
ik heb eentje aangekocht voor pc van zoontje bij maat van mij die winkel heeft gewoon pc meegenomen en mijn maat heeft deze onmiddellijk geplaatst betaald en pc weer mee naar huis genomen dus geen 3 dagen kwijt geweest ;) het plaatsen was gratis enkel de writer moeten betalen
 
Wat je moet in het oog houden is master of slave achteraan het toestel.
Als je het erbij gaat plaatsen zal het vermoedelijk een slave moeten worden.
Is het je enige writer zet je hem in master.
Master en slave kan je achteraan het toestel simpel met een ruitertje te versteken aanpassen.
 
Laatst bewerkt:
je moet dus kijken hoeveel IDE aansluitingen je hebt op je moederbord (1 of 2) en hoeveel IDE-apparaten je al hebt aangesloten. De meeste DVD-drives die je nu kan kopen zijn nog IDE, SATA-drives zijn er ook. Op een IDE-kabel kan je dus 2 apparaten aansluiten. Als je dus 2 slots hebt zij er dat dus maximaal 4. Een moet dus de master zijn, en de ander dus de slave (zoals tbwdolfke al zei).
Een IDE-kabel is dus zo'n platte, brede kabel :)
 
klopt zou ik ook doen....

klopt zou ik ook doen....

ik heb een externe gekocht want er zijn hier meerdere pc"s in gebruik.
mocht dit bij u ook zo zijn misschien even over nadenken.
grtjs
klopt zou ik ook doen....kan je overal gebruiken rond de 80 euro moet je dat vinden via usb geen geklooi in je pc als je het niet kent..
groetjes hackyhaha(y)
 
koop maar zelf eens is zeer simpel

enkel kijken naar master en slave ivm de jumpers

ik ben meer voor intern kost nog een 30 € nu dus


dus wat zit er nu op je pc 1 cd rw waarschijnelijk

wel standaard staan ze bijna altijd op master, ik zou dan die nieuwe ook op master laten en je oude cd als slave instellen

dus je haald de cd rw er uit kijkt achteraan naar de jumpers en zet die op slave, de volgorde kan wel eens verschillend zijn van merk tot merk maar staat er altijd duidelijk op vermeld
proberen maar en als het niet lukt roep je maar

image006.jpg
 
er zit nu een cd-rw in en een gewone cd-r , de cd-r zit de bovenste welke zou ik er dan het beste uithalen of is dat gelijk
ik kan er niet echt veel verkeerd aan doen alsek het goed lees
 
haal dan de cd-r eruit en kijk even hoe die is ingesteld. Je kan dan de nieuwe hetzelfde instellen. Op zich is het het beste om de dvd als master in te stellen, maar dan moet je mss ook die andere cd-drive veranderen. Probeer het gewoon met de settings van diegene die je eruit haalt. Zo zou het ook goed moeten werken.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan