Status
Niet open voor verdere reacties.
in de Bios staat m'n DVD speler vermeld maar bij apparaat beheer is hij niet te vinden.
Als ik een cd of dvd insteek hoor je hem even werken en stopt dan.
Ook in de verkenner komt er geen optische schijf .
Iemand raad aub ?-m-
 
dit is een veelvoorkomende ergernis ....
en gelukkig is dit ook te verhelpen ...
download het bestandje ... pak deze uit en dubbel klik hier op en er word een register aanpassing gedaan ..
herstart je systeem en je cd/dvd drive zou nu wel te benaderen moeten zijn via de verkenner ..
 

Bijlagen

  • Fix-CD-DVD-Drive-Missing-in-My-Computer (2).zip
    796 bytes · Weergaven: 178
ik weet dat dit probleem er is sinds de Windows 8 ben er zelfs mee in discussie geweest op het Microsoft hulp forum .... na zo wat een 100 berichten kwamen ze dan er op uit dat ik een Retail versie gebruikte en werd verdere ondersteuning stop gezet door hen ...met de woorden koop u eerst een oem versie aan en we helpen u verder !
nog thans de destijds verkregen Retail versie van de Windows 8 werd indertijd aangekocht toen de tijdelijke aanbieding nog gaande was om voor 30€ een upgrade licentie aan te kopen van de Windows 8..
dit is dus een legale online aankoop geweest en toch laten ze u/mij in de kou staan ...
ik heb dan uiteindelijk dan maar de interne drive los gekoppeld en de vrij gekomen sata poort gebruikt om een SSD aan te sluiten .
ook heb ik me een usb drive aangekocht en deze werk probleemloos .
 
In mijn all in one HP Touchsmart PC heb ik ook de interne drive los gekoppeld en gebruik nu de sata poort voor een Samsung 840 SSD.
Ik maak ook gebruik van een usb drive en dat werkt prima en de prijs valt best mee.
 
sommigen ondervinden na het upgraden naar de Windows 10 dat hun cd/dvd drive niet meer werkt !!
nogthans is deze dan wel te zien in de bios als ook via apparaatbeheer en zelfs via de verkenner .

het komt er op neer dat de taalmonitor en de instellingen voor de bidirectionele ondersteuning dus niet mee geimigreerd werd voor sommige apparaten na een upgrade naar Windows 10 ..
er is dus geen immigratie plaats gevonden tijdens het upgraden !
bijgevolg kan er niet met de drive gecommuniceerd worden omdat er géén ondersteuning is in 2 richtingen !
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan