dynimic DNS

Status
Niet open voor verdere reacties.
W

womat

Gast
ik zou graag verbinding kunnen maken tussen mijn smartphone en mijn thuisnetwerk. Dit zou blijkbaar moeten kunnen via dynamic dns en portcontrole. Kan iemand me wat interessante links met wat uitleg bezorgen?
smartphone=Samsung Galaxi S II
router=SpeedTouch 706
satelietontvanger=Xtrend ET9000

alvast bedankt,
Wouter
 
Je hebt waarschijnlijk dus een dynamisch IP adres.

Je zou het via http://www.no-ip.com/kunnen proberen.
Of deze dienst nog steeds gratis is kan ikm je niet vertellen. Ik heb zelf al jaren een vast IP adres en gebruik dit dus niet meer.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
ik zie het probleem niet met een dynamische IP en dus een dynamische DNS-dienst. het enige wat die DNSdienst dan doet is de gebruiker een statische hostnaam geven en wanneer zijn ipadres verandert dat aanpast op de server. op die manier kan je met een dynamisch ip (ik vermoed aan je hardware dat je een Base-abo hebt en die werken met dynIP denk ik) toch steeds overal ter wereld aan je netwerk. als alles wat achter je router zit werkt op dit moment hoef je niks te veranderen daaraan. je kan gewoon inloggen op je draadloze netwerk zoals je dat met een laptop zou doen.

hier staat hoe je op je SG2 een wifi-verbinding instelt: How to set up a Wi-Fi connection on the Samsung Galaxy S - Know Your Cell

verder is deze wel interessant om te lezen: Why will my Samsung Galaxy S2 not connect to home wifi?? - Android Forums
 
via wifi geen enkel probleem thuis
de bedoeling is eigenlijk dat ik vanop eender welk adres op mijn thuisnetwerk zou kunnen (3G)

okee, ik dacht al dat de wifi geen probleem mocht geven.

voor een permanente externe toegang tot je netwerk moet je inderdaad OF een statisch ip hebben OF een DDNS dienst aanspreken. het resultaat is in beide gevallen hetzelfde. verschil: een statisch ip is meestal betalend tegenwoordig, en een gratis DDNS dienst kan je makkelijk vinden. daar zijn er tientallen van.

neem eerst dus contact op met je provider en leg je wens voor. vraag naar de kost van een statisch adres. in het andere geval (te duur of niet beschikbaar) is het gewoon effe googlen en dan kom je bij bijvoorbeeld:

How to setup free dynamic DNS for remote access to your PC

No-IP - Dynamic DNS, Static DNS for Your Dynamic IP
freedns.afraid.org/
www.dnsexit.com/
 
Dynamic DNS is een aanrader, maar moet dmv een software service wel up to date gehouden worden. Ik heb een UTM welke dit onderhoud.
Daarbuiten moet je nog weten welke services je wilt benaderen op je "netwerk". Wat wil je exact bereiken hier? Want op een netwerk connecteren alleen heeft nietveel zin als je verder geen doel voor ogen hebt.
Heb je een NAS staan voor fileshare?
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan