e-mail vanuit Word

Status
Niet open voor verdere reacties.
J

jancoessens

Gast
Sinds ik IE 8 heb geïnstalleerd stel ik vast dat ik geen e-mails meer kan verzenden vanuit Word.
Het kan ook een indruk zijn.
In de internetopties van IE 8, programma's, is de e-mailcliënt aangeduid met Mozilla Thunderbird want ik werk ermee. Teksteditor staat op "Word"
Zijn er misschien ook instellingen in Firefox 3.5 die ik over het hoofd zou hebben gezien?

Help is welkom.

Bedankt.

Jan C.
 
Wat is jouw emailprogramma ?
Gebruik je Outlook of Windows Mail of een ander exotisch emailprogramma ?
Je moet in iedergeval een emailprogramma hebben dat compatibel is met MAPI anders lukt het niet om vanuit Word te je emailprogramma aan te spreken.

Normaal gesproken heeft zoiets niets met IE8 te maken.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Word spreekt een emailprogramma aan als je op de Verzenden naar link klikt.
IE8 is een internet browser en heeft daar niets mee te maken.

Ik zou als standaard emailprogramma, als je vanuit Word wilt emailen een Microsoft emailprogramma kiezen.

Daarom tevens een vraag van mij: Kon je wel vanuit Word een bericht verzenden met Thunderbird toen je IE7 nog had geinstalleerd.
Want dit begrijp ik uit jouw verhaal.
 
Inderdaad met IE 7 verliep alles perfect maar ik zorgde er steeds voor dat in de internetopties van IE 7, tabblad programma's er de e-mailaclient immer Mozilla Thunderbird was op ingesteld.

Het is nu ook nog in IE 8 zo. Helaas, het werkt niet meer...
Maar echt, ik weet niet of dit "probleem" WEL zou te wijten zijn aan het gebruik van IE 8!
 
Inderdaad met IE 7 verliep alles perfect maar ik zorgde er steeds voor dat in de internetopties van IE 7, tabblad programma's er de e-mailaclient immer Mozilla Thunderbird was op ingesteld.

Het is nu ook nog in IE 8 zo. Helaas, het werkt niet meer...
Maar echt, ik weet niet of dit "probleem" WEL zou te wijten zijn aan het gebruik van IE 8!

Een Internet Browser en een Email client hebben niets zo veel met elkaar te maken, dus voor zover ik weet kan dit niets met elkaar te maken hebben.

Ik ga verder zoeken of ik een oplossing kan vinden.
 
Heb je toevallig Thunderbird geupdate ? http://www.pchelper.nl/forum/index.php?showtopic=76834&mode=threaded&pid=595088

Met als oplossing:

Je kunt via configuratiescherm en dan iets als "standaard programma's in vista (Default Programs in het engels) Thunderbird als standaard mail programma instellen. Ook in Thunderbird zelf zit die optie in het opties menu. Zoek de optie "Thunderbird als standaard mailapplicatie instellen".
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Inderdaad, Thunderbird is aangevinkt als "standard e-mailcliënt".
Bij het opstarten wordt er ook automatisch altijd nagegaan of hij de standard e-mailcliënt is.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan