Een bel laten horen als iemand passeert

Status
Niet open voor verdere reacties.
De titel is de vraag die ik kreeg van mijn favoriete schoontante (tante van mijn vrouw).
Je hebt schoonmoeders, schoontantes misschien ook? 'k heb geen idee.

De man des huizes is gepensioneerd boer, en als er mensen langs komen kunnen ze stoppen op de oprit, maar ook doorrijden tot achter het huis.
In feite de tuin in, maar het is deels verhard.
Er hangen twee camera, twee afzonderlijke systemen.
Een aan de voordeur, e, een achteraan die het verhard deel in beeld brengt.
De oprit is redelijk lang, wat te lang en je ziet daar alles te klein.
Daarom had de man graag dat er een bel afgaat wanneer er iemand doorrijd naar achter.
Gewoon om te weten dat er iemand is.

Ik zat te denken aan een systeem dat je vaak in winkels ziet. Een straal met reflector.
Als er iemand passeert os de straal weg en rinkelt er een bel.
Maar hoe heet zo iets, hoe zoek je zo iets?
 
hier wat ideeën:


S6 ermee en google gerust verder met ' opritverklikker ' bv.
 
Deze is makkelijk he, volledig draadloos. Maar op een kat, een vogel etc reageert die ook.
Dat heb ik met mijn ledstraler ook.

Ik kwam bij deze uit en dit spreekt ons wel aan.

Er kunnen meerdere draadloze bellen aan gekoppeld worden. Als de man naar zijn werkplek of zijn groententuin gaat kan de bel mee ter plaatse.
De ir straal op 80cm dan reageert het niet op een kat of vogel.
Ideetjes zijn altijd welkom. Awel ja, tot morgen in elk geval.

Bedankt voor de linkjes wivy, we gaan er ook mee aan de slag.
Morgen gaan we samen met die mensen eens bekijken wat zij zelf beste vinden.
 
Weet je of een pir sensor ook reageert op een auto die pas vertrokken is, van de buren en nog met koude motor?
IR kijkt naar warmte om geen kat te detecteren die te klein is. Een auto is groot genoeg denk ik om wel te detecteren maar ik heb met deze tech geen ervaring.
 
PIR: passief infrarood detector, reageert op stralingswarmte van een persoon (levend wezen). zou ik van het lijstje schrappen.
 
IR-puntstraaldetector met tegenoverliggende spiegel op 20 cm van de grond plaatsen en hij reageert niet op katten e.d. want die lopen onder de straal door. Elk voorwerp, levend of dood dat hoger dan 20 cm de straal onderbreekt triggert het relay. En daar kun je alles mee schakelen. Hier bij mij thuis gaan dan alle tuinlichten aan, portiek licht en flood in de tuin...
 
  • Leuk
Waarderingen: wivy
Deze had ik eerst in gedachte, maar die zijn niet draadloos denk ik. Dan moet er een kabel langs de buitengevel naar de zolder die doorgeknipt kan worden?
 
O ja, wivy.
Ik ben een paar jaar terug bezig geweest met camerabewaking. Daarbij waren er met dubbele sensor, of instelbaar. De bwegingsensor detecteerde dan geen bwegende tak of iets klein, maar wel grote voorwerpen die in beweging zijn.
Dus als ze geen dubbele sensor gebruiken moet ik nog eens kijken naar alarmsystemen.
Waar een camera met dubbele sensor bvb niet alleen foto's neemt maar iets forceren dat er ook een bel activeert.

Dit klinkt toch als een dubbele sensor denk ik.
De draadloze opritverklikker waarschuwt daarom alleen wanneer er werkelijk beweging van voertuigen, mensen of grote dieren in de nabijheid van de sensor wordt gedetecteerd.
 
  • Leuk
Waarderingen: wivy
je keuze wordt bepaald door je budget, bedrading (met of zonder), batterijen of netvoeding ... onderhoud, gebruiks vriendelijkheid ... toekomstige uitbreiding. toch dingen om es grondig te bekijken vind ik.
ben je handig of een techneut ...
je hebt al best toffe systemen tevoorschijn getoverd! (y)
 
De eisen zijn moeilijk.
De sensor moet onzichtbaar zijn.
In het raamkozijn was de eerste vraag, ofwel net onder de dakgoot.
Daar staat bakstenen op 45° naar omlaag gericht.
Dat maakt het er niet makkelijker op.
Klein en richtbaar dus.
Onder de dakgoot lijkt me nog wel haalbaar, in het raamkozijn, dan moet de sensor 90° naar links kijken.
 
ik kan moeilijk de situatie inschatten, de detector tussen de planten zetten of zo ....
ik wens je veel succes toe met je creativiteit.
ben benieuwd ...
 
van zodra je op de gevel op meer dan 1m. hoogte iets zet is er een hele ruimte vlak tegen de gevel waar iemand of iets ongedectecteerd langs kan. Begin me wel af te vragen of je vraag wel de werkelijkheid vertelde ... iemand die doorrijdt naar achteren. Dat is simpel : aan de gevelzijde van de oprit een zender, andere kant een reflector (hoe daar vastgemaakt heeft geen belang ... boompje, struik, paaltje ) en klaar ...
Als de straal wordt onderbroken (wat op 1 m. hoog bij doorrijden zeker het geval is) gaat de bel.
 
Je bent begonnen "te voet" en nu ben je al met een "sportwagen"????????
Wat zijn Uw wensen eigenlijk? Een personen detector of een super de luxe beeld en bewegingsdetector om inbraakvrij te maken?
Je bent toch geen bank!
 
Mik, het is een boer die gestopt is met boeren.
Wie er allemaal op bezoek gaat weet ik niet he.
Ik was met deze als idee erheen gereden van bij mijn schoonmoeder
Maar die valt te veel op, blijkbaar.
Ik heb helemaal geen wensen, ik probeer mijn vrouw haar tante en echtgenoot te helpen maar ze maken het me niet makkelijk.
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan