Een bel laten horen als iemand passeert

Status
Niet open voor verdere reacties.
O juist, PhilipV
Ik maakte er ook de opmerking over die blinde spot.
Maar Griet (mijn vrouw) was nogmaals buiten gaan kijken.
Net onder de dakgoot is er een bakstenen boord die 45° schuin loopt.
Dan zou het in theorie mogelijk moeten zijn om daar een systeem te plaatsen dat je kan richten op 45° naar beneden.
Tijdens mijn zoektocht enkele dagen terug kwam ik dat systeempje tegen maar vind het niet terug nu.

Griet denkt aan dit systeem
Een lamp kan je daar aan koppelen, ik het soortgelijk systeem aan mijn garagebox hangen. Een bel zal ook wel werken denk ik?
Dat moet ik dan nog vinden.
tips graag.
De dakgoot is relatief laag, ca 3 meter denk ik.
Die afstand mag geen probleem geven om iets te detecteren denk ik.

Of misschien dit op de vensterbank zetten, in iets met de vorm van een L
Maar dit systeem is ook in China te vinden en lijkt me niet van het merk Sitcon zelf.

Als iemand suggesties of een idee heeft wat onopvallend geplaatst kan worden lees ik het graag.
Over sportwagens hoef ik niets te horen. Ik had een goede buur in gedachte die de auto neemt om effe 'om de hoek' langs te gaan bij die mensen.
Misschien om een een paar zakken potgrond te vervoeren bvb.
Dan staat die motorkap nog helemaal niet warm.
Trouwens, elektrische wagens, hoe warm zijn die als je er een stukje mee rijd?
Detecteert dat goed met dit soort systemen, of is het veiliger een straal met reflector te gebruiken?
Ik denk niet dat die mensen hier voorstander van zijn want die dingen zie je staan.
Bovendien moet er dan een stroomkabel over de zijgevel naar de zolder gelegd worden.
Die kan je doorknippen, en of er dan een signaal word gegenereerd weet ik niet.

Bij die draadloze systemen heb ik het wel nagekeken.
Het deksel openen geeft een belsignaal via een tweede contact in de behuizing.
Vergelijkbaar met een desktop van vroeger die je vertelde wanneer iemand de behuizing opende zonder dat je er iets van wist.
Een topsysteem van Sitcon detecteert zelfs periodiek de connectie met de sensoren, maar dan zit je boven 300 euro.
Dat vonden ze te duur.

En zo als opgemerkt, het is geen bank.
Misschien willen die mensen dan ook niet die indruk wekken.
Dat zou enkel ongewenst bezoek in de hand werken, denk ik dan.
 
Laatst bewerkt:
Nu heb ik deze nog open staan op de andere laptop;

Gewoon een bel met bewegingsmelder.
Daar zitten ook richtbare sensoren tussen, als deze;
om eventueel onder die dakgoot te hangen.
Maar over de detectie van een auto op de oprit weet ik het niet.
 
Ik zie niet meteen waarnaar je nog zoekt. Vb. deze laatste lijkt me gewoon prima, behalve dat hij ongewoon goedkoop is. Maar keuze genoeg op de markt.

Je hebt overigens wat verwarring over hoe die melders werken : je denkt blijkbaar dat het voorwerp of de persoon echt merkbare warmte moet geven om gezien te worden, maar dat is niet zo.

Ik heb er hier een paar hangen voor lampen in de tuin en die gaan zelfs af als de takken van de struiken een paar meter verder te fel over en weer waaien. Elke verplaatsing van wat dan ook in de reikwijdte van zo'n melders heeft immers luchtverplaatsing of werveling tot gevolg en elke werveling heeft een (voor ons onmerkbare) schommeling in temperatuur tot gevolg.
Dus een auto zelfs al is hij nog steenkoud doet dat alarm afgaan.
 
Hiermee bedoel ik enkel dat hij iets makkelijks vraagt en van langs om verder gaat.
Volgens mij is de kostprijs van wat je voorstelt te groot. Typisch voor een boer.
Een detector kost relatief weinig. Maar wat hij er rond weeft, moet beveiligd worden tegen doorknippen (inbrekers) Mag ook niet gezien worden enz.......
Volgens mij wil hij een gratis dienst in de wacht slepen.
Je kan ook naar machinebeveiliging zien in de industrie.. Een gewone detector met reflector. Die gebruiken ze om te detecteren of het veilig is voor de handen en dergelijke.
 
Betreffende de IR detector. Meestal zal standaard de bel een tijd aanhouden. Dat kan je wel regelen. Ook bij de betere is er een contact die je kunt instellen als NO of NC. (Normaly Open of Close) dus doorknippen is hier onmogelijk. Alhoewel als de draad in de detector geschakeld zit, bij doorknippen is die ook uitgeschakeld.
Een huisalarmcentrale is dan het beste systeem. Maar dat heeft ook zijn prijs mee.
 
Een deel van wat er rond geweven word komt van mij zelf hoor.
Ik heb beveiligingscamera's hangen. Die kun je middels de monitor (of tv scherm) instellen, welk gebied ze moeten detecteren en welk gebied niet.
Dus als er bvb beweging is kant straat van bvb een laserstraal die weerkaatst word dan selecteer ik dat gebied niet, de andere kant selecteer ik en dan beginnen de camera te detecteren (filmen en opnemen) wanneer er beweging is in dat geselecteerde gebied.
Wat aan de andere kant gebeurt word dan genegeerd.
Ook zal een normale kat (Europees korthaar) geen alarm veroorzaken bij deze camera wegens 'te klein'.
Mijn camera negeren dat om te veel valse alarmen te vermijden.

In beveiligingscamera bestaat deze technologie, daarom ben ik naar een draadloze deurbel beginnen zoeken met ingebouwde camera.
Niet om een serie van foto's te hebben maar om de bewegingsdetector mee in te stellen.
Bij die goedkope systemen is beweging van een struikje inderdaad voldoende.
Voor betaalbare prijzen vond ik enkele jaren terug bijzonder goede camera.
Maar dat was toen je nog vrij en zonder bijkomende belastingen kon winkelen in het verre Oosten.
De vraag of er deurbellen of opritbewakingssystemen bestaan met camera die een beetje meer doet dan enkele plaatjes schieten komt van mij.
Alternatief mss 1 camera achteraan bijplaatsen met selectieve bewegingssensor en de mogelijkheid om daar een bel aan te koppelen van hetzelfde systeem.

Die persoon heeft een camera aan de voordeur laten plaatsen door een professionele firma, met die camera kan je ook gebieden laten negeren.
Maar de kabels op zolder zijn een rommelig gedoe waar hij niet blij van word.
Daarvan heeft hij mij gevraagd om dat te verplaatsen en proper te leggen.
Wat betreft de dominostekker en verlengkabel is het niet zo moeilijk.
En die bel begon hij dan ook over, want kant oprit zijn de slaapkamers.
Het is allemaal op het gelijkvloers.
Die kant hebben ze geen zicht over dus ze zien pas dat er iemand doorrijd als ze al achter het huis parkeren.
Daar komt de vraag vandaan.
 
Ok, nu kennen we blijkbaar het hele plaatje. Maar ik vrees inderdaad dat je een heuse alarmcentrale (afgeslankte versie) zult moeten kiezen.
 
Hier een stukje uit de mail die ik ontvangen heb, daar waar ze de camera verkopen van het merk dat ik al enkele jaren in gebruik heb.
Die AI technologie bestaat al langer bij camera, ik begrijp niet waarom dit niet bij opritverklikkers gebruikt word.
Het kan goed zijn dat we iets aanschaffen, en dat er volgend jaar eindelijk een opritverklikker of deurbel gelanceerd word met camera of sensor die intelligentie heeft op de maat die nodig is om al die onnodige alarmen niet te hebben.

de Reolink RLN8-410 2TB Poe, een goede keuze.

De camera heeft de beschikking over geavanceerde ai waardoor deze goed onderscheid kan maken tussen personen, voertuigen en bijvoorbeeld boom takken en struiken die bewegen door de wind.

We gaan het bij de uil houden denk ik.
Door de kijkhoek van 15° is het aantal valse alarmen beperkt op die oprit.
Het is als een ir straal maar dan breder.
Detectie tot 15 meter, voldoende tot halverwege de oprit als hij onder het kippenhok staat.
Op d vensterbank kan er een bijgezet worden.
2 ontvangers voor in huis en bij het kippenhok achteraan.
Komende 2 dagen ga ik nog wat rond kijken.

 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan