Status
Niet open voor verdere reacties.

WaWa

Medewerker
Forumleiding
Hello Mannekes,

Ondertussen herval ik in mijn oude gewoontes en ben eens op het net gaan surfen en vond dit hier toevallig en dacht dat dit misschien een goede Windows 10- herstelschijf kan zijn. Volgens Neosmart zowel voor 32 als 64-bit te gebruiken.

Kijk hier eens:
https://neosmart.net/EasyRE/Herstelschijf EasyRE Professional for Windows 10

of nog beter hier:
https://neosmart.net/EasyRE/

De Pro herstelschijf ISO zou uitzonderlijk tijdelijk gratis zijn. Je moet wel naar onder scrollen en een bolleke bij Windows10 OS (free) te zetten.

► Ik heb die gedownload en dacht eerst een schijf te maken, maar ik heb een Opstartbare USB met Rufus gemaakt.

Ik durf het wel niet te testen. Misschien wil iemand dat doen (als het nuttig lijkt)?

Een video-filmke hier: https://neosmart.net/EasyRE/

Kan je dat eens bekijken of dit bruikbaar is om een herstelschijf/USB te maken voor Windows 10, mocht het op het systeem niet zo goed lukken? Op één van mijn twee PC's momenteel bij mij thuis kreeg ik de melding dat bestanden ontbraken...

WW
 
Laatst bewerkt door een moderator:
terwijl de laptop bezig was met het installeren heb ik deze EasyRE Professional for Windows10.iso virtueel geladen en opgestart in de virtualbox welke een Windows 10 x32 bit draait ...
op het eerste zicht liep alles gesmeerd maar bemerkte dat de crusor niet te gebruiken viel en ik moest me behelpen met de pijltjes toetsen + de enter toets !
het eerste scherm was een Doss scherm dit ging vlot en zonder problemen ...
daarna verscheen er een beeldscherm waar ook de tijd werd aangegeven maar deze stond op 5 juli 16.00u !!
daarna kreeg je een optie menu te zien ...
hier koos ik dan om de ingebouwde antivirus te laten draaien ..
hij ging eerst een controle doen naar updates en dit verliep tamelijk vlot ..
daarna begon de scan zelf en ik bemerkte dat deze zeer nauwkeurig te werk ging elke dll en elke exe of eender welke extensie werd gecontroleerd ... ook elk map met zijn eigen inhoud word nagezien !
maar ik heb deze scan moeten stop zetten omdat deze volgens mij te diep in het systeem gaat kijken en het systeem liep hierop vast !!
ik had er gelijktijdig een filmpje van proberen aan te maken om elke stap nauwkeurig te laten zien !
maar ik denk dat het virtueel draaien en gelijktijdig hier een filmpje van aan te maken te veel gevraagd is van deze 13 jaar oude pc waar maar 4 GB ram geheugen aanwezig is waarvan 1,2GB aan de virtuele schijf werd toegedeeld .
 
Oké, maar uiteindelijk zeggen ze ook dat ze alles her-controleren na de herstart. Misschien toch te gebruiken in geval van problemen..?

Toch een dikke merci om het te testen. Ik was er benieuwd naar.
 
aangezien de EasyRE Professional for Windows10.iso nog in ontwikkeling is durf ik deze dan ook nog niet te gebruiken op het hoofd besturingssysteem ...er zouden er nog gebreken in kunnen zitten !
 
deze recovery's Windows 10 (x32/x64 bit ) werden door mij aangemaakt en ik heb deze dan aan Tuts bezorgt zodat hij deze beschikbaar kon stellen ter download ..
 
't Is toch maar te gebruiken in het geval dat Windows er de brui aan geeft.
Dan is het nog tijd genoeg om het te proberen.
Toch altijd zorgen dat je wat anders achter de hand hebt, zoals een Systeemkopie of een (in mijn geval altijd Paragon) Image.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan