Een naam zoeken in een bestand

Status
Niet open voor verdere reacties.
Hallo,

Ik ben op zoek naar een naam in een bepaald bestand op mijn harde schijf.
Ik gebruik hiervoor " een woord of uitdrukking in het bestand" bij de zoekmogelijkheden die Windows te bieden heeft.

De naam wordt niet gevonden, het zou dus best kunnen zijn dat deze nergens in staat.

Maar.... als test heb ik dezelfde zoekopdracht ingegeven voor een naam waarvan ik zeker ben dat die in een bepaald bestand staat, en deze wordt ook niet gevonden.

Ik ben vast en zeker stom bezig, maar wat doe ik fout.??

Ik noem als voorbeeld: in een map "personeel" staat de naam " Peter", ik type deze in bij zoeken " een woord of uitdrukking in het bestand" en deze wordt niet gevonden ??!!.

Vast dank voor "licht in de duisternis".

Mvg

Ferna
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Is dat een wordbestand, een exel, een kladblokbestand...????????????
Met " een bestand " weten we ook niet waar je wil in zoeken he.
En als er een programma bestaat voor wat jij wil is het ook handig te weten welk besturingssysteem (windows XP, VISTA of 7) je gebruikt.
 
Hartelijk dank voor de reacties,

Ik heb Windows Xp SP3, en wilde eigenlijk de hele pc afzoeken, en ik zal zeggen waarom.

Onlangs is mijn GSM gesneuveld (de Sim kaart heeft het overleefd), en het nummer van een verre neef was blijkbaar opgeslagen in het telefoongeheugen, en dat ben ik nu kwijt.
Ik dacht dat ik ooit alle gsm nummers had gekopieerd naar mijn PC, en daarom heb ik de naam " Peter" eens opgegeven als zoekopdracht, maar er werd dus niets gevonden.

Ik heb nu met Everything Search Engine (ESE) van Carlo gezocht, en nu ben ik er wel zeker van dat deze naam niet op mijn PC voorkomt, jammer dus.
Maar ik vind dit programmatje toch wel zo interessant, dat ik het geïnstalleerd hou.
Alleen ik heb nog een personeelslijst in WORKS staan, en daar werkt ESE niet.

Mvg

Ferna
 
Eigenlijk is het niet nodig daarom software te gaan installeren. Het jokerteken * bied ook een oplossing.
Bijvoorbeeld pete* typen en het woord peter zal ook teruggevonden worden.
Vergeten waar je jouw word documenten opgeslagen hebt. *.doc gebruiken en op zoeken klikken.
 
Laatst bewerkt:
:shame:

Sorry hoor, maar ik heb te vroeg gejuicht.

Ik krijg het niet voor mekaar om b.v. de naam "Peter" te vinden in een WORD document.
Ik heb die personeelslijst zoals genoemd in mijn vorige bericht overgezet naar WORD, en toen de zoektocht naar diverse namen begonnen, maar niets te vinden.
Ik heb ook andere Word documenten eens gecontroleerd, en ik weet zeker dat in een bepaald document het woord "SUIKER" voorkomt.
Via het programma Everything Search Engine krijg ik wel een bestand te zien, als dit de naam "Peter" zou hebben, maar niet de inhoud van het bestand.
Of moet ik nog iets instellen Carlo ??.

Vast dank weer voor de hulp.

Mvg

Ferna
 
:duimop:

Oplossing gevonden althans wat het zoeken betreft in Windows.

Ik gebruik voor de beveiliging AXCRYPT , en bij mij is het zo ingesteld, dat als ik één bestand open met het paswoord, alle bestanden open zijn.
Maar blijkbaar was dit voldoende om woorden in de bestanden te zoeken, met de optie die hiervoor door Windows wordt geboden.
Ik heb eerst het bestand waarvan ik vermoedde dat hier het gezochte woord in staat, moeten encrypten, en nu lukt het wel.
Dus als ik in de toekomst een bepaald woord in b.v. mijn documenten wil opzoeken, zal ik ze eerst allemaal moet encrypten.
Weer wat bijgeleerd !

Maar met Everything Search Engine krijg ik het woord in een bestand niet gevonden.

Hartelijk dank voor de geboden hulp.

Mvg

Ferna
 
Ik krijg het niet voor mekaar om b.v. de naam "Peter" te vinden in een WORD document.

Net zoals Excel , kladblok, wordpad, heeft WORD ook een zoekfunctie. De zoekfunctie is te herkennen aan het verrekijkertje bovenaan in de werkbalk. Is het verrekijkijkertje niet zichtbaar in de werkbalk , moet je de opties voor de werkbalken even aanpassen. Deze zoekfunctie zit in alle tekstverwerkers en spreadsheet programma's, dus ook in OpenOffice.
Als men op het verrekijkertje gaat klikken zal er een zoekbalk geopend worden. In de zoekbalk type je het woord wat moet gezocht worden , en klik op zoeken.
Hierop zal de zoekfunctie het trefwoord zoeken, en deze in het document markeren. Bijvoorbeeld hier moest Peter zijn GSM nummer teruggevonden worden. Men typt peter in de zoekbalk, en het trefwoord Peter zal gezocht worden op alle locaties in het document of de spreadsheet.
Het is zelfs mogelijk met deze zoekfunctie het trefwoord te wijzigen in het document door een ander woord. Komt Peter meermaals voor kan men de keuze maken, Peter door een ander woord te vervangen op een bepaalde locatie in het document, of alle woorden met Peter te vervangen in gans het document.

Eigenlijk moest er niet gezocht worden naar een bestandsnaam , maar naar een trefwoord in een document.
 
Laatst bewerkt:
:duimop:

Oplossing gevonden althans wat het zoeken betreft in Windows.

Ik gebruik voor de beveiliging AXCRYPT , en bij mij is het zo ingesteld, dat als ik één bestand open met het paswoord, alle bestanden open zijn.
Maar blijkbaar was dit voldoende om woorden in de bestanden te zoeken, met de optie die hiervoor door Windows wordt geboden.
Ik heb eerst het bestand waarvan ik vermoedde dat hier het gezochte woord in staat, moeten encrypten, en nu lukt het wel.
Dus als ik in de toekomst een bepaald woord in b.v. mijn documenten wil opzoeken, zal ik ze eerst allemaal moet encrypten.
Weer wat bijgeleerd !

Maar met Everything Search Engine krijg ik het woord in een bestand niet gevonden.

Hartelijk dank voor de geboden hulp.

Mvg

Ferna

Bedankt voor de aanvulling swake.
Het probleem lijkt opgelost en gaat terug dicht.
Ferna ook bedankt om het snel te laten weten. Met encryptie/decryptie werk ik niet maar ik ga dit ook onthouden voor de toekomst.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan