Een openbaring! (voor mij toch): 25 GB online-storage, gemakkelijk als een eigen disk

Status
Niet open voor verdere reacties.

WaWa

Medewerker
Forumleiding
Het volgende was een echte ontdekking voor mij nadat ik dit alles had gedaan: (1) een Windows Live ID aangemaakt via: https://signup.live.com daarna (2) via het Windows Live logo naar SkyDrive gaan Online Storage | Share Files with Shared Folders | Windows Live SkyDrive en de onverwachte truc (!) met (3) SDExplorer - Fast and Easy Access to Your Live SkyDrive storage from Windows Explorer. (eventjes opletten dat je “Free Download” klikt en niets anders, behalve “Learn more” ernaast.
* CloudStorage zet zich vanzelf via (my) Computer, als je eigen externe drive. Deze combinatie geeft je 25 GB gratis externe online capaciteit met het gemak van kopiëren, slepen en plakken! Je eigen Verkenner-venster links via win-toets + pijltje links op het scherm plaatsen en je StorageExplorer-venster, ingelogd met het Live ID, rechts met win-toets + pijltje rechts.
* Met SkyDrive’s eigen upload systeem (Bestanden toevoegen) gaat het ook, maar SDexplorer maakt het pas simpel. Het proberen waard. Gemakkelijker kan niet om online capaciteit te gebruiken, anders is het mij toch te ingewikkeld. De enige belemmering is 50 MB als grootste bestand en de wat tragere upload snelheid.
“Mijn gedacht”… voor wat het waard is.
WW
:applaus::applaus::applaus:
 
Microsoft werkt al een tijdje aan haar cmoud technologie, er zijn zelfs geruchten dat windows 8 een stukje cloud gaat hebben.
Maar de snelheden zijn bij de meeste providers onvoldoende.
Voor eenmalige opslag als hier gaat het nog, en je zet online wat jij kiest.
Als hun os deze techniek toepast weet je helemaal niet wat online komt en wat niet.
Hoe zit het met de beveiliging van die opslag? Kan iedereen daar toegang op krijgen of hoe werlt dat juist WaWa?
 
hi, NT,
Ik heb er ook nog maar pas mee geëxpirmenteerd. Het is mogelijk je bestanden alleen voor jezelf toegankelijk te maken òf ze openbaar te laten zodat eender wie er toegang toe krijgt en er zelfs op kan werken. Voor zover ik kan nagaan zijn er uiteraard alternatieven, zoals Dropbox, maar deze zijn me wat te ingewikkeld, bovendien krijg je slechts 2 GB gratis en voor 50 GB betaal je $ 99. Wat me hier opviel was het gebruiksgemak. 't Is wel traag: de upload snelheid van ADSL is niet bijzonder, maar het is doenbaar. Hopelijk komt MS zelf met een gelijkaardige oplossing (of nog beter...). Hopelijk heb je gelijk met je vermoeden dat IE9 die mogelijkheid zou bieden. Meer kan ik er voorlopig niet over zeggen.
M.v.g.

WaWa
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan