Eens iets positief... over Vista!!?

Status
Niet open voor verdere reacties.
Zo... Ik ben nu al +3Mnd. met Vista bezig en heb mij al suf gevloekt en al meer met (zw)gewone- als FactoryRestores;systeemherstel;Tweaks etc. etc. bezig geweest(zw) dan eigenlijk pc werk. (onpl)


MAAAAAAAAAAAR:

Ik ben wel tot de vaststelling gekomen dat toen hij uit de winkel kwam (ALDI Medion MD 8822) er geen vuiltje aan de lucht was (behalve het gekende probleem met de slaapstand dan) 99% van al mijn problemen kwamen nadat ik allerlei bijkomende niet microsoft-software had geïnstalleerd
Deze is meestal niet Vista compatibel waardoor er allerlei conflicten ontstaan. Dat wij een afwachtende houding tegenover Vista hebben is vrij normaal zowel financieel(dr) als wantrouwend(devil) zijn er tal van issues en waarom overschakelen als je een perfect getuned en getweaked XP-tje hebt... Dat nog minstens 2j. ondersteund zal worden.(lachen)

Bij mij lag dat net ff anders ik was het beu van met een (x)niet legale XP (x)te werken en zag Vista als een ideale gelegenheid om met (y)een propere lei(y) te beginnen

Maar waarom al die andere Software-giganten ja u leest dit goed, (of dacht u misschien dat Bill Gates de enige is die slapend rijk wordt met de ontwikkeling van soft of zelfs hardware ----> NOT) op hun luie afwachtende krent blijven zitten en daarmee mij en waarschijnlijk vele andere met mij veel onnodige kopzorgen hadden kunnen besparen gaat mijn pet toch wel te boven. Straffer nog de snelste die met Vista compatibele software afkomen zijn de (kp)(kp)(kp)ontwikkelaars van freeware(kp)(kp)(kp)



Stilletjesaan beginnen nu ook de andere takken van de computerindustrie zich op vista te storten.
voor de rest kunnen we alleen maar hopen dat Vista uiteindelijk toch een goed (zelfs beter dan XP) besturingssysteem blijkt te zijn anders zijn we toch allen een beetj gekl##t niet iedereen ziet LINUX of dergelijke zitten



Ten laatste wil ik dit nog even meegeven aan alle (toekomstige) VISTA gebruikers: Als het niet voor Vista bedoeld is en het niet met je PC bijgeleverd was koop of download het dan niet en heb wat geduld.

!!!!!! een verwittigde M/V is er twee waard !!!!!!
 
is dit niet de wereld op z'n kop zetten?
wat heeft vista meer dan xp behalve veel toeters en bellen?
en al onze hardware weggooien ????
 
is dit niet de wereld op z'n kop zetten?
wat heeft vista meer dan xp behalve veel toeters en bellen?
en al onze hardware weggooien ????
Er zegt hier niemand dat je iets moet weggooien of moet overschakelen hoor. Lees mijn Topic anders nog eens wat aandachtiger.

Er staat zelfs letterlijk:

Waarom overschakelen als je een perfect getuned en getweaked XP-tje hebt... Dat nog minstens 2j. ondersteund zal worden.
 
Laatst bewerkt:
ik heb jou topic gelezen!
mijn ervaring met "aangepaste" drivers leert mij dat de hardware zelden even goed werkt als met de originele drivers.dat is al reden om niet over te schakelen.als je toch nieuwe pc koopt ligt dat wel anders(hoewel ik eigenlijk geen antwoord krijg op de vraag...... Wat vista meer heeft dan xpbehalve toeters en bellen)
 
ik heb jou topic gelezen!
mijn ervaring met "aangepaste" drivers leert mij dat de hardware zelden even goed werkt als met de originele drivers.dat is al reden om niet over te schakelen.als je toch nieuwe pc koopt ligt dat wel anders(hoewel ik eigenlijk geen antwoord krijg op de vraag...... Wat vista meer heeft dan xpbehalve toeters en bellen)
het gaat hier idd. over nieuw aangeschafte P.C.'s met bijgeleverde Vista O.S. (OEM) en dus niet over gebruikers die hun niet voor Vista geschikte Pc willen ombouwen tot die wel geschikt wordt (of zoveel mogelijk) Wat dit topic behandeld is dat mensen met een voor Vista geschikte pc moeten opletten dat veel van de oudere software niet werkt onder Vista ook niet na het aangeven van de comptibiliteitsmodus in het eigenschappenscherm of aanvinken van admin-rechten in de AUC.



Ik antwoord ook niet op je vraag omdat die niets met dit topic te maken heeft.

Je bent natuurlijk altijd wel vrij om op het Vista forum hierover een nieuw topic te starten alwaar ik met plezier mijn bedenkingen zal plaatsen.
 
... een hoge prijs..?
Heb je al eens gekeken wat de prijs bedraagt voor een aparte aanschaf van een Windows XP pro met alle service packs geïntegreerd.
Weet het zelf niet meer maar herinner me wel dat ik in de Mediamarkt destijds stijl achterover viel
val%20van%20stoel.gif
op een moment dat ik nochtans goed bij kas zat !!!
 
Laatst bewerkt:
(op), dus Crimostof is gewoon duur....(bne)

..nee, de mijne kwam met de computer mee en zo de 'gratis' Vista upgrade schijf :)vraagteken:32bit Premium voor een 64bit machine:vraagteken:... very funny!) die nog steeds netjes en keurig in z'n envelopje zit ;).
De mensen die een oudere machine hebben moeten zelf al zo'n beetje weten dat, zelfs hardware zodanig gevorderd is dat de oude computers het niet meer aan kunnen, dus hoe zou dat zitten met een nieuw systeem ... :shame:

p.s. moet wel bij zeggen dat ik een van de eerste ME draaide (na m'n 95, als ik het me goed kan herinneren, met STAKKER, 'hd verdubbelaar' :p, op 'n P1... het ging niet hard maar het draaide wel :taunt:)
Heb zoveel betas gehad van 95 tot Vista dat ik de tel kwijt ben, daarom hoor je me ook niet bij het minste geringste zeuren over een programma die NIET DRAAID!! of een kaart die niet werkt !!!
Het zijn computers weet je wel, machines..., door mensen gemaakt..., die ook fouten maken ...!!! (nar)
 
Laatst bewerkt:
Ik heb momenteel Vista Ultimate NL draaien in dualboot met Mac OS X op mijn Apple iMac.
Ik had normaal XP erlangs staan voor programma's die niet werken in Mac OS X maar nu heb ik Vista toch een nieuwe kans gegeven omdat we nu toch al een tijdje verder zitten van de releasedate enkele maanden geleden.

Het werkt evensnel dan XP bij mij en met Aero volledig open zonder problemen. Wel heb ik die Sidebar afgezet, vindt dat maar een vervelend iets maar dat is persoonlijk natuurlijk.

Ik zit momenteel nog meer in een test-fase ermee aangezien ik nog niet alle programmeerprogramma's die ik gebruikte in XP heb getest in Vista. Maar het feit is dat nu steeds meer programma's samenwerken met Vista en dat is maar goed ook.

Mijn slechte mening over Vista begint momenteel langzaam over te gaan naar de positievere kant, wat natuurlijk ook normaal is. Ontwikkelaars hebben nu ook wat meer tijd gehad om alles meer op Vista af te stemmen. XP was in het begin ook niet compatibel met alle programma's en daar was ik toen ook erg tegen. Daarom is het dus ook altijd verstandig om eerst even af te wachten en niet meteen het nieuwe te kopen als het er is ;)

Het enige nadeel voor vele mensen is dat Vista te zwaar is voor hun huidige PC's. Ik heb dan wel een Apple iMac maar daar werkt Vista zonder problemen op met Aero en alles erop en eraan.
 
Uiteindelijk eens wat positief, Wat ik wil schrijven van mijn Aldi PC. Ik ben te vreden en heb stelselmatig mijn software op mijn pc gezet en ondervindt geen problemen.

Nu pas ik zeker op dat ik zeker geen overbodige software erbij zet en wacht tot de leveranciers van software waar updates van zijn of kunnen zijn om die te installeren.

Vista geeft zelden een fout dat hij terug moet opstarten en even crasht, bij deze herstart doe hij automatisch een herstelling van Vista en kan nadien gewoon verder werken. Enkel een probleem dat voorkomt bij het installeren van software waar automatisch een herstart voor noordig is.

Microsoft hiervan op hoogte gesteld en zouden binnen enkelle maanden ( najaar ) deze problemen zeker oplossen met het service pakket.

Trouwens XP had in het beginne ook zijn kuurtjes en zijn nu ook opgelost, elk nieuw besturing kan eens iets laten afweten. Van de rest is Vista voor mijn goed gekeurd en netjes in elkaar gestoken.:duimop:
 
Zie je wel dat ik niet de enige was die tot deze vaststelling gekomen was. Een collega van mij zegt altijd Kalm.... Kalm... Kalm... Kalmte zal u redden
 
ik vind vista heel goed :duimop:,in het begin moet je wat zoeken naar alles :lees de regels eensen is er nog veel software niet compatibel ;maar nu beginnen de software producenten vlug alles aan te passen:bravo::bravo::bravo::duimop:
 
ik vind vista heel goed :duimop:,in het begin moet je wat zoeken naar alles :lees de regels eensen is er nog veel software niet compatibel ;maar nu beginnen de software producenten vlug alles aan te passen:bravo::bravo::bravo::duimop:

Inderdaad in het begin was het wat zoeken, voor alle veligheid een goed boek van Vista aangeschaft. Kan zeker nooit kwaad en handig.

En inderdaad ze zijn meer en meer software aan het aanpassen laat ze maar lekker doen, ik tokkel graag met mijn Vista.:duimop:
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan