Windows 10 email versturen

Status
Niet open voor verdere reacties.

bernard

Steunend lid
Vip Lid
Bestaat er een middel om te verhinderen dat totaal vreemde personen mails in mijn naam versturen? Zopas ontving ik een mail met in de "van" mijn mailadres staat.
 
Nee, dit is niet mogelijk.

Vergelijk het een beetje zo. Ik stap zo meteen naar een winkel en ik zeg dat ik bernard heet. Dit is niet te voorkomen.

Het enige wat je zou kunnen doen is een ander emailadres gaan gebruiken dat onbekend is in de wereld, Maar uiteindelijk zal ook dat adres weer ergens bekend zijn.
 
Moderator Notice: het quoten is niet noodzakelijk indien er maar 1 reactie is ..
Een ander adres aanmaken heeft geen zin en brengt ook heel veel werk met zich mee he. Ik laat het maar zoals het is.
Bedankt met jou antwoord.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Dit "kan" men voorkomen... maar dat heb je niet zelf in de hand. De mailprovider moet dan een TXT record op de DNS aanmaken en publiceren. Dit TXT record moet gezet worden dat enkel email servers met bepaalde IP's emails mogen versturen onder de huidige domeinnaam (vb @telenet.be). Dat is deel 1.
Dan moet de ontvangende email server (of email filter) een check uitvoeren op dit TXT record op emails van dit betreffende domein, en de emails verwerpen die hier niet aan voldoen.

Maw, als alle stappen strikt gevolgd worden, kan zoiets vermeden worden. Maar als eindgebruiker heb je die dingen niet in de hand, en kan je al zeker niet "aanpassen".
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan