Status
Niet open voor verdere reacties.
Hi,

Ik heb een vraag hoe je een eml bestand MET BIJLAGE kunt converteren naar PDF.
Ik heb Cutepdf Writer als virtuele printer en Office 2007 en Adobe Acrobat XI Pro en MSIE 11geinstalleerd.
Ik weet dat er shareware programma's zijn zoals Birdie eml to pdf.
Maar is er geen methode om het via een virtuele printer te doen met behulp van de programma's die ik al heb.

met vriendelike groeten,

Jan
Medion I3CPU 3.10 GHZ 64 bit Windows7 Home Premium SP1 4GB RAM
 
Volgens mij is dit niet mogelijk om volgende reden:
Een eml bestand is een email. Een standaard email is gewoon plain text of zelfs HTML als opmaak. Tot hier toe geen enkel probleem om dit te converteren naar een PDF.
Maar die bijlagen... kan vanalles zijn. PDF, JPG, IMG, ISO, DAT, DOC, ...

Stel ik heb als bijlage een bestand met de naam Image.IMG. Hoe moet dit omgezet worden naar een PDF? Dit is geen tekstbestand maar een data image, enkel binaire data, geen tekst. Geen afbeelding, ...

Geef ons eens een voorbeeld van die EML met bijlagen aub? Wat wil je bereiken?
 
je heb wellicht de Engelstalige tekst NIET gelezen van de link die ik geplaatst heb eerder in bericht 2 " how to convert a eml file to a pdf file "
Download de PDF24 Creator 6.3.2 voor prive gebruik( deze is gratis te gebruiken )

installatie-instructies
Nadat u de PDF24 Creator hebt gedownload, dubbelklikt u op het bestand om de configuratie-assistent te openen.
Volg de instructies en voltooi de installatie van de PDF-creator.
De volgende keer dat u een eml document wilt afdrukken, kiest je de PDF24 printer, het document word dan geconverteerd naar een PDF en deze kun je af drukken .
Ashampoo_Snap_2014.04.17_10h47m35s_002_.jpg
 
Je kan een email (of eml) altijd afprinten op een virtuele PDF printer zoals PDF24, PDF Creator, ... en andere alternatieven. MAAR je print enkel de email inhoud, NIET de bijlagen. Wat vrij logisch is. Zie ook naar men post #3 voor een verklaring daarvan.
 
aangaande de opmerking van Ddragon ben ik effe verder aan het zoeken geweest om een eml met bijlage te kunnen openen en of op te slaan als pdf ..
wel ik kwam hierop uit ...KLIK
deze kun je dus gratis gebruiken tot maximaal 35blz per pdf indien je geregistreerd bent
wil je deze dan eerder zakelijk gaan gebruiken bevelen ze u aan om een éénmalige betaling te doen
 
Men kan bijlagen in zen huidige toestand toevoegen aan een PDF. Maar dat is een bijlage binnen een PDF document zelf. Onafhankelijk van de inhoud van die PDF. Bepaalde diensten gebruiken dit om encryptie toe te passen op emails.
 
Als u uw eml bestanden wilt openen met de Adobe PDF reader dan dien je je je eml e-mails om te zetten in Pdf-formaat.
daarna kunt je deze dan gemakkelijk openen en de inhoud ervan via een PDF reader bekijken .
Om meerdere EML -bestanden als PDF -formaat op
te slaan dien je maar enkele klikken te doen om deze eml naar pdf te converteren .
Lees voor meer informatie hoe je EML bestanden kunnen openen naar PDF - EML to PDF Converter for Forensic Purpose to Convert Multiple EML to PDF
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Hi,
ik heb nu al enige tijd birdie eml to pdf converter V6.8 en hij werkte goed,maar gisteren toen ik het programma nog eens wilde gebruiken
gaf hij deze fout "Runtime error 429 ActiveX component can't create object",buj mijn weten is dat sinds ik de win10 anniverser update heb gedaan,
weet iemand raad ,herinstalleren of zo?
mvg,
 
Microsoft gaat op termijn ActiveX verbannen (wegens verouderd/onveilig). Dus is het best mogelijk dat ze dit met de nieuwste update al dan niet uitgevoerd hebben. Al bij al zie ik geen lang leven meer voor die technologie. Ook al krijg je die nu terug werkende (IE instelling -> ActiveX(?)), uitkijken naar een up-to-date versie of alternatief is aangeraden. Herinstalleren gaat voor zover ik weet geen oplossing bieden.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan