Windows 11 end to end

Status
Niet open voor verdere reacties.

georguy1

Steunend lid
Vip Lid
nu en dan zie ik als ik iets wil versturen via chat dat er een end to end vergrendeling komt en ook nu en dan van een voor mij bekend iemand die iets zend ook dat het vergrendeld is .
blijkbaar moet ge iets van codes opvragen
maar is er een eenvoudige methode om dat uit te schakelen ?
 
dat denk ik niet ... en is ook niet nodig.

Je wilt toch dat bij gelijk welke conversatie of uitwisseling enkel de zender en ontvanger kunnen meelezen ?
Dat wil je toch bij elke conversatie of je de zender nu al kent of niet ?

Het feit van met een end-to-end beveiliging te werken is een beslissing van de beheerder van het platform waarop je chat. En meer en meer communicatie-platformen doen dat ... en zéker de chat-platformen.
En daar is het ook nodig want enkel op die manier kunnen ze in hoge mate garanderen dat niemand buiten zender + ontvanger meeleest.

Die codes hoef je niet op te vragen : het chat-platform regelt dat intern. Dat is toch wat iedereen wenst nietwaar ? Dus dankbaar zijn en geen zorgen over maken als je dit ziet : eerder mijden als die end-to-end er niet zou zijn.
 
dat is zo iets dat je dan krijg en dan krijg je op een ander vertrouw apparaat een code krijgen die je moet invullen

1711459437050.png
 
Dat is net iets anders ... dat is de mogelijkheid die je wordt geboden als je op een bepaald platform (vb. Whatsapp) een account gebruikt, maar op meerdere toestellen vb. PC én smartphone.
Dan wil WA je chat-inhoud graag syncroon houden op beide toestellen, als je van de ene naar de andere gaat.
En om zeker te zijn dat het jouw toestellen zijn én om de link veilig te houden wordt een end-to-end verbinding opgezet.
Daardoor wordt dan zo lang je niet aflogt op die toestellen altijd alles gelijk gehouden.

Als je onderaan op de link 'je apparaten bekijken' klikt worden de toestellen die betrokken zijn getoond.

PS : vraagsteller had het daar niet over, maar over encryptie van conversatie tussen persoon A en persoon B : die encryptie wordt volledig intern op het platform en zonder inbreng van code opgevangen. Niet te verwarren aub !
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan