epson printer

Status
Niet open voor verdere reacties.

mdc1756

Steunend lid
Vip Lid
ik heb een printer een epson XP 540, telkens ik wil scannen zegt die ;: sluit een scanner aan om te kunnen scannen, dan moet ik naar boven lopen met mijn usb mijn laptop aansluiten en zo scannen,
daarna scant hij dan wel wel als ik de knop scannen indruk.
Ik heb die knop scanner (blauw logo) uit de appstore gehaald, iemand een idee, waarom hij dit telkens vraagt, printen is geen probleem het is allemaal wifi

ed
 
Wel Skippy , ik denk dat hij beneden zit en zijn printer boven staat, hij kan precies wel draadloos printen, maar niet draadloos scannen. Indien hij dan wil scannen moet hij naar boven lopen met de laptop om hem aan te sluiten via USB. Als ik het goed begrepen heb tenminste.
 
cve heeft gelijk met de uitleg, maar ik heb de printer al driemaal opnieuw geïnstalleerd en ik blijf die opmerking krijgen, ik kan dit toch niet eeuwig blijven doen
 
ik dacht van wel anders zou ik dit 3 x verkeerd gedaan hebben, ik heb gewoon het schema gevolgd
hieronder een foto welke van alle zou ik kiezen en dubbelklikken?

5b9835f8b855f-welke_te_kiezen.jpg
 
ik zeg niet dat je een driver dient te installeren ...ik gaf de link indien jij besliste om de printer opnieuw te installeren …

*je printer staat boven en je wilt de scanfunctie gebruiken als je beneden bent ...dit kan toch nooit aangezien je in het scanbed het exemplaar dient te leggen dat gescant dient te worden !
je kan toch niets doorsturen naar de printer om te scannen ...wel om te printen ...
 
ja , ik ga nar boven leg het blad op de plaat en ga terug naar beneden en druk op het blauwe icoon scanner uit de app store, iemand uit het forum zei die te gebruiken en dan ging dit
maar de printer staat boven omdat ik beneden geen plaats heb, ik bezit geen paleis zulle (lol)
moet ik dus geen drivers updaten, bv epson scan updater van juli 2018

jij raadt me aan om hem nog eens opnieuw te installeren
 
aangezien je toch naar boven ga om dat blad er in te leggen kun je toch ook direct de opdracht geven te scannen en het resultaat dan door laten sturen naar de computer beneden …
je zou de scan updater van juli 2018 kunnen installeren maar durf niet te zeggen of deze dan het probleem verhelpt om de scanner via beneden opdracht te geven te scannen .
 
ja dat zou ik kunnen doen, ik heb het eerst geprobeerd met usb niet aangesloten en met de knop die het programma in je start installeert van epson zelf en dan krijg ik dit

[IMG2=JSON]{"data-align":"none","data-size":"full","src":"https:\/\/www.imgdumper.nl\/uploads9\/5b998602e95c3\/5b998602e12c2-dan_krijg_ik_deze_foutmelding.jpg"}[/IMG2]

klik ik op de blauwe scanner knop uit de app store dan krijg ik de melding, sluit een scanner aan.

Heb dan scanner aangesloten en kreeg dezelfde foutmelding als hierboven als ik de knop van het programma van epson gebruikte

als ik de blauwe knop van uit de app store gebruikte dan ging de scanner wel en stuurde die dat door naar mijn map gescande documenten

er moet ergens iets zijn dat hij geen connectie krijgt maar de wifi sign is vol

wat is het alternatief??
 
als ik gewoon wil scannen maar met het toestel dan, dan zegt hij er is een communicatiefout, wat er dan wel weer te zien was wal het gele driehoekje in de windows defender terwijl het vroeger de TIB mounter was
toevallig geel geworden??
 
welke blz dat was weet ik niet meer …

je spreekt over een geel driehoekje en nu denk ik eerder dat de fout dient gezocht te worden in je Windows zelf …
klik eens start >instellingen >apparaten >printers en scanners >staat dan hier je Epson xp-540 als de standaard printer ingesteld …
klik deze aan en kies beheren …
klik vervolgens het pijltje aan en selecteer de scanner ..
open de scanner eigenschappen …>eigenschappen >geef toestemming >en klik op scanner testen
note :
bij status van het apparaat (de scanner in dit geval ) zou er "apparaat gereed " moeten vermeld staan .

dat de gescande niet kunnen worden opgeslagen kan ook te maken hebben dat je als beeldformaat " pdf" hen gekozen ...
 
Qtex ik ga je een paar afbeeldingen doorsturen, het rare is als ik print dat dit via de de xp540 serie netwerk (kopiëren 1)
als ik hem via uw weg selecteer op de epson xp 540 dan kan ik scannen kiezen maar dan staat daar bij eigenschappen dat hij niet geïnstalleerd is, neem je tijd


99b-dat_staat_in_mijn_overzicht_niets_gesekecteerd.jpg



ad52209-dit_zie_je_als_je_op_de_knop_printen_drukt.jpg



5b9a82caa2350-hieruit_kan_ik_kiezen.jpg



5b9a82e37679b-niet_aangesloten.jpg


4a578db-dit_zie_je_als_je_op_de_knop_printen_drukt.jpg
 
in je eerste afbeelding zie ik dat de printer off-line staat ...dat er nogmaals de printer vermeld staat (kopiëren) is omdat jij dan de printer driver nogmaals heb geinstalleerd terwijl je in feite enkel de of-line printer on-line diende te zetten ..ook heb jij de Microsoft XPS Document Writer als standaard ingesteld …
zet (de off-line) printer aan en stel deze dan in als de standaard printer .. verwijder de printers waar (kopiëren) achter staat ..
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan