Excel - automatische update in tabbladen

Status
Niet open voor verdere reacties.
Hey allemaal

Ik heb is een vraagje over Excel.

Ik heb een werkboek van Excel met 3 tabbladen in.
Het 1ste tabblad heeft gegevens met naam, voornaam, geboortedatum, etc.
Het 2de tabblad heeft een deel van het 1ste tabblad (bv de mannen van het 1ste blad)
Het 3de tabblad heeft een deel van het 1ste tabblad (bv de vrouwen van het 1ste blad)

Nu vragen ze mij om een Excel sheet zo op te stellen dat als ze iets veranderen in een van die tabbladen, het andere ook update.
Bijvoorbeeld
In het 1ste tabblad staat Jan Peters
In het 2de tabblad staat ook Jan Peters
Als ik in het 2de tabblad Peters verander in Peeters, moet ook het 1ste tabblad updaten

Ik hoop dat de uitleg en de vraag duidelijk zijn.
Kan er iemand mij helpen hiermee?
't Is nogal een dringend vraagje eigenlijk omdat ze op mijn werk hier nogal fel achterzitten.

Google heeft me nog niet kunnen voorthelpen.

Thanks
Groetjes
TTT
 
Typ in blad 2 in de cel waar de gegevens moeten beginnen:

=blad1!A1

A1 indien het eerste gegeven dat op blad 2 moet komen hier staat.
Anders naar de eerste cel gaan waar de gegevens voor blad 2 beginnen en deze cel invullen in plaats van A1.
Enter
Selecteer de cel in blad 2, zet de cursor rechts onderaan zodat de pijl in een kruisje verandert en sleep nu met ingedrukte linkermuisknop naar links en naar rechts (net ze ver als de gegevens op blad 1 die op blad 2 moeten komen allemaal geselecteerd zijn.

Doe nu hetzelfde op blad 3

Als u de werkbladen een naam hebt gegeven moet u deze naam gebruiken in plaats van blad1
 
dat heb ik al geprobeerd
maar dan heb ik een referentie naar blad 1 telkens
maar het moet in blad 1 updaten als ik het in blad 2 update en aangezien ik een referentie in blad 2 heb staan, kan ik het daar niet aanpassen he
 
Tabblad 2 en 3 zijn toch maar kopies van tabblad 1.
Vanuit een kopie kan men het hoofdbestand nooit updaten.

Maak dan van tabblad 2 en 3 het hoofdbestand en van tabblad 1 het kopie-bestand.

Dus vanuit blad 2 naar blad 1

in blad 1: =blad2!XX
XX staat voor de cel waarmee u begint.
 
gebruik de formule 'is gelijk aan'

gebruik de formule 'is gelijk aan'

Hey allemaal

Ik heb is een vraagje over Excel.

Ik heb een werkboek van Excel met 3 tabbladen in.
Het 1ste tabblad heeft gegevens met naam, voornaam, geboortedatum, etc.
Het 2de tabblad heeft een deel van het 1ste tabblad (bv de mannen van het 1ste blad)
Het 3de tabblad heeft een deel van het 1ste tabblad (bv de vrouwen van het 1ste blad)

Nu vragen ze mij om een Excel sheet zo op te stellen dat als ze iets veranderen in een van die tabbladen, het andere ook update.
Bijvoorbeeld
In het 1ste tabblad staat Jan Peters
In het 2de tabblad staat ook Jan Peters
Als ik in het 2de tabblad Peters verander in Peeters, moet ook het 1ste tabblad updaten

Ik hoop dat de uitleg en de vraag duidelijk zijn.
Kan er iemand mij helpen hiermee?
't Is nogal een dringend vraagje eigenlijk omdat ze op mijn werk hier nogal fel achterzitten.

Google heeft me nog niet kunnen voorthelpen.

Thanks
Groetjes
TTT

Het is de eenvoudigste "formule" die er in de wiskunde bestaat. Zeg aan een cel in blad 2 dat die gelijk moet zijn aan een andere uit blad 1. Excel zal dan steeds een exacte kopie geven van die cel ( want de formule zegt: cel is gelijk aan andere cel)

De formule '=blad1!A1' klopt dus.

cel%20gelijk%20aan.jpg


Verder zou ik je aanraden indien je mannen en vrouwen scheidt, het "resultaatblad" te beveiligen voor overschrijving. Je zet er dan formules in zodat de waarden in de andere tabs exact over genomen worden, maar die niet om zeep geholpen kunnen worden. Je kan ook bepalen in hoeverre de gebruikers de sheet nog kunnen gebruiken. Zie ook protect excel workbooks and sheets
 
Laatst bewerkt:
slotje erop?

slotje erop?

Het is de eenvoudigste "formule" die er in de wiskunde bestaat. Zeg aan een cel in blad 2 dat die gelijk moet zijn aan een andere uit blad 1. Excel zal dan steeds een exacte kopie geven van die cel ( want de formule zegt: cel is gelijk aan andere cel)

De formule '=blad1!A1' klopt dus.

cel%20gelijk%20aan.jpg


Verder zou ik je aanraden indien je mannen en vrouwen scheidt, het "resultaatblad" te beveiligen voor overschrijving. Je zet er dan formules in zodat de waarden in de andere tabs exact over genomen worden, maar die niet om zeep geholpen kunnen worden. Je kan ook bepalen in hoeverre de gebruikers de sheet nog kunnen gebruiken. Zie ook protect excel workbooks and sheets

Is dit nu opgelost voor jou?
 
lezen wij dan allemaal zo verkeerd jou vraag?

lezen wij dan allemaal zo verkeerd jou vraag?

niet echt, maar das meer om het feit dat het volgens mij gewoon onmogelijk is
toch bedankt allemaal !

onderstaande uitleg lijkt me toch vrij ok hoor. je herhaalt gewoon de formule waar je wilt, ook voor de tab mannen en vrouwen.

soit, gaat een slotje op
 
Typ in blad 2 in de cel waar de gegevens moeten beginnen:

=blad1!A1

A1 indien het eerste gegeven dat op blad 2 moet komen hier staat.
Anders naar de eerste cel gaan waar de gegevens voor blad 2 beginnen en deze cel invullen in plaats van A1.
Enter
Selecteer de cel in blad 2, zet de cursor rechts onderaan zodat de pijl in een kruisje verandert en sleep nu met ingedrukte linkermuisknop naar links en naar rechts (net ze ver als de gegevens op blad 1 die op blad 2 moeten komen allemaal geselecteerd zijn.

Doe nu hetzelfde op blad 3

Als u de werkbladen een naam hebt gegeven moet u deze naam gebruiken in plaats van blad1


bedankt om het mee proberen uit te leggen hé, maar ik denk dat onze tovenares een beetje teveel magische drank binnen heeft :ahhhhh::ahhhhh:
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan