excel: koppelen van twee bladen binnen hetzelfde bestand

Status
Niet open voor verdere reacties.
J

jancoessens

Gast
Hallo Vrienden,
'k Werk met XP!
Heb in Excel één blad met een lijst die geIndexeerd is op de recentste overlijdingsdatum.
'k Wil blad 1 gekoppeld zien in blad 2 waarvan deze lijst alfabetisch gerangschikt is.
M.a.w. telkenmale ik van een overlijden op de hoogte ben gesteld (het kan iemand zijn die al lang overleden is) moet dat record, ná invoeren in blad twee automatisch geplaast zijn in blad 2.

Is dit mogelijk in Excel?

Met dank voor het advies.

Groeten.

Jan Coessens
 
excel: koppelen van twee bladen binnen hetzelfde bestand

Google es op: ' celverwijzing naar ander werkblad ' ???

Bedankt Wivy voor de tip: celverwijzing naar ander werkblad.

Het werkt! Maar mijn eigenlijke vraag is: kan ik een nieuw gegeven in blad 1 (per recentste datum) automatisch laten overzetten in blad 2 (alfabetisch gerangschikt)?

Da zie ik zo direct nie zitten, zulle? En jij?
 
Bedankt Wivy voor de tip: celverwijzing naar ander werkblad.

Het werkt! Maar mijn eigenlijke vraag is: kan ik een nieuw gegeven in blad 1 (per recentste datum) automatisch laten overzetten in blad 2 (alfabetisch gerangschikt)?

Da zie ik zo direct nie zitten, zulle? En jij?

Automatisch overzetten is geen enkel probleem, maar alfabetisch rangschikken zul je handmatig moeten doen.
 
Ik gebruik XP. Ik bezig 10 kolommen nl:
naam, voorn, geboren te, op datum van, overleden te, op datum van, leeftijd, geboortedat als getal, sterfdatum als getal, opmerkingen.
Leeftijd bereken ik door kolom i van kolom h af te trekken en te delen door 365 (=(I-H)/365))
Kan ik u het bestand doormailen?
 
Ik gebruik XP. Ik bezig 10 kolommen nl:
naam, voorn, geboren te, op datum van, overleden te, op datum van, leeftijd, geboortedat als getal, sterfdatum als getal, opmerkingen.
Leeftijd bereken ik door kolom i van kolom h af te trekken en te delen door 365 (=(I-H)/365))
Kan ik u het bestand doormailen?

Ik zal u per PM mijn email adres opsturen.
Stuur de excelfile mee als bijlage.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan