Status
Niet open voor verdere reacties.
Ik heb verschillende exelfiles en als ik ze nu aanklik om te openen krijg ik de volgende foutmelding: "Archief heeft onbekend formaat of is beschadigd". Maar als ik Exel opendoe kan ik deze files wel laden en openen via "bestand"en "openen". Dus ze bestaan wel degelijk nog en zijn niet beschadigd. Mijn vraag: wat is er nu mis?
 
wel ik bedoel , als je met je rechtermuis op dat bestand klikt en dan selecteerd openen met ... dan exel en dan het vakje aanvinken altijd met dit programa openen.

Gaat het dan niet standaard met exel open als Je het bestandje dubbelklikt ?

Of heb ik vraag/bedoeling mis begrepen ?

groetjes , eric
 
je hebt het idd goed begrepen, het gaat niet open als ik het bestandje gewoon dubbelklik, want dan krijg ik een foutmelding. Ik kan het wel openen, zoals jij schrijft met " openen met..." maar dat kan niet de bedoeling zijn, hé, dit is een noodoplossing. En dit is enkel in exel, wordbestanden gaan gewoon open.
 
je hebt het idd goed begrepen, het gaat niet open als ik het bestandje gewoon dubbelklik, want dan krijg ik een foutmelding. Ik kan het wel openen, zoals jij schrijft met " openen met..." maar dat kan niet de bedoeling zijn, hé, dit is een noodoplossing. En dit is enkel in exel, wordbestanden gaan gewoon open.

Heb je ook een vinkje gezet bij: Dit type bestand altijd met dit programma openen?
 
je bedoeld toch bij "mapopties" "bestandstypen"? Ja daar staat: xls-extentie openen met Microsoft Exel.

Daar kan dat ook aangeduidt worden maar probeer het zo eens (zoals Fatal Error reeds vermelde):
In Verkenner rechtsklikken op het bestand, dan "Openen met": "programma kiezen" en dan Microsoft Excel aanklikken en een vinkje zetten bij: Dit type bestand altijd met dit programma openen. Dan OK.

Probeer het bestand dan eens op de gewone manier te openen (in Verkenner gewoon op klikken of dubbelklikken).
 
nu ben ik eerst al maar begonnen met de bedanktknop te gebruiken, het is dus, dank zij jullie, gelukt! En ik heb alweer iets bijgeleerd, geloven jullie dat ik dat "Openen met" al meer gebruikt heb maar er nog nooit opgelet heb dat je daar ook een vinkje kon plaatsen (op) ? Maar dan toch nog een klein vraagje, waarom ging of gaat dit niet bij mapopties?
 
nu ben ik eerst al maar begonnen met de bedanktknop te gebruiken, het is dus, dank zij jullie, gelukt! En ik heb alweer iets bijgeleerd, geloven jullie dat ik dat "Openen met" al meer gebruikt heb maar er nog nooit opgelet heb dat je daar ook een vinkje kon plaatsen (op) ? Maar dan toch nog een klein vraagje, waarom ging of gaat dit niet bij mapopties?

Bij mapopties gaat het over al de Excelbestanden.
Zoals u het nu gedaan hebt gaat het over dit specifiek bestand.
 
maar sinds ik dit vinkje geplaatst heb gaan toch al mijn exelbestanden terug open als ik er gewoon op dubbelklik, en waarom ging dat niet ervoor? Want in mijn mapopties heb ik niets veranderd en stond "xls.bestandstypen openen met exel" en waarom ging dit niet . Niet dat dit nu van levensbelang is hoor, het gaat nu, maar ik zou het nu ook helemaal willen weten ;)
 
om de een of andere vage reden was de bestandskoppeling met het exel bestandstype niet meer zoals het moest...

Dus als Je dan openen met doet en dit type bestand altijd met dit programma openen aanvinkt... gaan dus alle exel bestanden weer normaal met exel open daar het bestandstype voor alle exel bestanden op je pc dezelfde zijn :p
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan