Experts waarschuwen: Blijf weg van Windows 10

Status
Niet open voor verdere reacties.

Qtex

Beheerder
Forumleiding
Admin
Op 29 juli 2015 was het zover:
het miljardenconcern Microsoft begon, zoals aangekondigd, zijn nieuw besturingssysteem, Windows 10, gul uit te delen.
Alle gebruikers van het Microsoft-besturingssysteem Windows 7 en 8 krijgen het royale aanbod Windows 10 GRATIS te installeren als upgrade.
Veel eigenaars van Windows-computers vinden rechts beneden op de taakbalk een klein symbool in de vorm van het Windows-logo.
Als men daarop klikt dan wordt men geïnstrueerd en gemotiveerd:

maar nu komt de kat uit de zak !

bezie dit filmpje Experts waarschuwen: Blijf weg van Windows 10 - Niederländisch | Medien-Klagemauer.TV
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Dit is al een poosje bekend hoor.

Waarom denk je dat ik niet over ben naar Windows 10, geen Chrome gebruik, geen Apple heb, zelden of nooit op Facebook of andere social media kom en geen Gmail account heb.
 
Dit is al een poosje bekend hoor.

Waarom denk je dat ik niet over ben naar Windows 10

ook voor de eerdere uitgebrachte Windows gaat dit op ...
men levert nu al updates aan die ook op de eerdere systemen een controle uitvoert op legaal verkregen licenties ...bemerkt men bijvoorbeeld dat je een Microsoft Office gebruikt met een Volume licentie of verkregen door een activator dan schakelt men bepaalde onderdelen uit !
*dit heb ik eens ergens gelezen (kan me niet herinneren waar anders plaatste ik ook de bron vermelding er bij !)
 
Dat is niet zo, pas met Windows 10 heeft Microsoft hier een begin mee gemaakt.
Met Windows 10 wil Microsoft blijkbaar veel meer dan vroeger weten wat Windows gebruikers allemaal uitspoken op hun pc, op internet en wat hen allemaal interesseert.

Ik kan niet bewijzen dat het gaat gebeuren, maar Microsoft zou hier in de toekomst veel geld mee kunnen gaan verdienen. Veel meer dan een paar miljoen besturingen verkopen.

Ik begrijp het wel dat ze Windows 10 gratis weggeven, maar als nuchtere Hollander trap ik daar vooralsnog niet in.
 
Daarvoor heb ik dit script eens gemaakt. Nergens last meer van.

Het script zet in de hostfile telemetry.microsoft.com op 0.0.0.0.
En de configuratie van diagtrack wordt disabled
Ook Onedrive wordt disabbled.

Gebruik is uiteraard voor eigen risico.
 

Bijlagen

  • pricacy script Windows 10.rar
    2.5 KB · Weergaven: 164
volgens de test zou mijn oude pc zelfs W10 draaien, maar omdat ik allerlei ellende verwacht en zeker omdat ik dit bericht al via elders had gehoord blijf ik voorlopig gewoon bij W7.

Denk er sterk over om mijn licht eens bij Linux op te steken.
 
Deze werkt ook goed.
Ik heb eerst eens Groove Music verwijderd en daarna terug gezet.
Daarna zie je hem terug als nieuw
https://github.com/10se1ucgo/DisableWinTracking/releases/download/v2.4.4/disablewintracking.exe
Bron : https://github.com/10se1ucgo/DisableWinTracking/releases

002.jpg
003.png

004.png
 
Lana,

voor wat heb je een script gemaakt, voor het wissen van de cache na het afsluiten van de browser, dat kan je toch zelf instellen
ik zal het niet goed begrijpen denk ik
greets
ed
 
Lana,

voor wat heb je een script gemaakt ?

het script van Lana is niet om het cache te wissen maar wel om de privacy instellingen aan te passen zodat er geen gegevens door gestuurd worden naar Microsoft ...
het is tevens niet uitgesloten dat je deze script telkens opnieuw dient te draaien na dat er update's binnen gekomen zijn !
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan