Experts waarschuwen: Blijf weg van Windows 10

Status
Niet open voor verdere reacties.

Qtex

Beheerder
Forumleiding
Admin
Op 29 juli 2015 was het zover:
het miljardenconcern Microsoft begon, zoals aangekondigd, zijn nieuw besturingssysteem, Windows 10, gul uit te delen.
Alle gebruikers van het Microsoft-besturingssysteem Windows 7 en 8 krijgen het royale aanbod Windows 10 GRATIS te installeren als upgrade.
Veel eigenaars van Windows-computers vinden rechts beneden op de taakbalk een klein symbool in de vorm van het Windows-logo.
Als men daarop klikt dan wordt men geïnstrueerd en gemotiveerd:

maar nu komt de kat uit de zak !

bezie dit filmpje Experts waarschuwen: Blijf weg van Windows 10 - Niederländisch | Medien-Klagemauer.TV
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Daarvoor heb ik dit script eens gemaakt. Nergens last meer van.

Het script zet in de hostfile telemetry.microsoft.com op 0.0.0.0.
En de configuratie van diagtrack wordt disabled
Ook Onedrive wordt disabbled.

Gebruik is uiteraard voor eigen risico.

Zet dit de explorer terug in plaats van Edge? Graag wat uitleg. Zie het niet zo goed in de bat-file. Is te lang geleden.....
 
Wat is Windows hedendaags voor mij ? Een voorbeeld hiervan is Windows 8
Een Béta versie die door Microsoft word aangeboden . En dan begint het .
Mensen van Microsoft, dit werkt helemaal niet, dat werkt niet zoals het moet enz.....
Wat zegt Microsoft . Dank u allen voor de tips voor de fouten waar wij over gezien hebben, dank zij jullie kunnen wij een nieuwe verbeterde versie laten verschijnen, wat misschien Windows 10.1 word.
En zo verdient microsoft een centje door anderen te laten meehelpen die er juist na veel zwoegen en zweten een goedwerkend OS tegen betaling in ruil voor krijgen .
 
Ik ben er niet bang voor hoor ze mogen van mij alles weten, denk maar overal waar je komt weten ze wat ze doet ook op smartphone en iphone. Als je det niet wil moet je niet meer gebruiken en weer en gewone gsm gebruiken zoals vroeger. En pc zonder internet.
 
Hoi Lana,

Kan je gewoon niet de

KB3075249 This update adds telemetry points to the User Account Control (UAC) feature to collect information on elevations that come from low integrity levels.
KB3080149 This package updates the Diagnostics and Telemetry tracking service to existing devices. This service provides benefits from the latest version of Windows to systems that have not yet upgraded. The update also supports applications that are subscribed to Visual Studio Application Insights.

verwijderen van je pc in windows 10
en moet als ik je script gebruik, (hoe weet ik niet) altijd uitvoeren na updates?

ed
 
Ik ben er niet bang voor hoor ze mogen van mij alles weten, denk maar overal waar je komt weten ze wat ze doet ook op smartphone en iphone. Als je det niet wil moet je niet meer gebruiken en weer en gewone gsm gebruiken zoals vroeger. En pc zonder internet.

Bedoeling van dit alles is om je gerichte reclame te bezorgen .

Voorbeeldje : Tuts zoekt nogal veel op trefwoord wijnen . Ha Tuts is een wijnliefhebber , zullen we hem zelf reclame bezorgen over onze streekwijnen of het nu gewenst is of niet .
 
Hoi Lana,

Kan je gewoon niet de

KB3075249 This update adds telemetry points to the User Account Control (UAC) feature to collect information on elevations that come from low integrity levels.
KB3080149 This package updates the Diagnostics and Telemetry tracking service to existing devices. This service provides benefits from the latest version of Windows to systems that have not yet upgraded. The update also supports applications that are subscribed to Visual Studio Application Insights.

verwijderen van je pc in windows 10
en moet als ik je script gebruik, (hoe weet ik niet) altijd uitvoeren na updates?

ed

Het verwijderen van de KB's weet ik de gevolgen niet van. ( nooit geprobeerd ) Maar uiteraard kunnen er meer wegen naar Rome leiden.

Het script veranderd een aantal instellingen in Windows.
Ik kan niet in de toekomst kijken.
Als bepaalde updates van Microsoft die in de toekomst gaan komen alles weer terug zet , dan zal het script nogmaals z'n werk moeten doen om dit weer terug te zetten.
Kortom, hier kan ik geen zinnig antwoord opgeven.
 
Het verwijderen van de KB's weet ik de gevolgen niet van. ( nooit geprobeerd ) Maar uiteraard kunnen er meer wegen naar Rome leiden.

Het script veranderd een aantal instellingen in Windows.
Ik kan niet in de toekomst kijken.
Als bepaalde updates van Microsoft die in de toekomst gaan komen alles weer terug zet , dan zal het script nogmaals z'n werk moeten doen om dit weer terug te zetten.
Kortom, hier kan ik geen zinnig antwoord opgeven.


Lana,
hoe voer ik een script uit, want dit gaat boven mijn petje, is dit gewoon dubbelklikken of zoiets?

ed
 
Lana,
hoe voer ik een script uit, want dit gaat boven mijn petje, is dit gewoon dubbelklikken of zoiets?

ed

Klik met de rechtermuis op het uitgepakte bestand. Selecteer "Als administrator uitvoeren".
Na afloop ga je via instellingen naar privacy. Ga naar "Feedback en diagnose". Selecteer in de eerste box "Nooit" en in de 2de "Basis"
 
Klik met de rechtermuis op het uitgepakte bestand. Selecteer "Als administrator uitvoeren".
Na afloop ga je via instellingen naar privacy. Ga naar "Feedback en diagnose". Selecteer in de eerste box "Nooit" en in de 2de "Basis"

op dit bericht wil ik het volgende zeggen !
indien jij bij de 2de box (Diagnose en Verbruiksgegevens ) "Basis " insteld dan kan het dus zijn dat je vervolgens ook de melding ziet verschijnen van "sommigen instellingen worden door uw organisatie beheerd " stel je deze echter in op " uitgebreid " dan komt deze melding dus niet !

Ashampoo_Snap_2015.10.10_18h06m47s_001_.png
 
op dit bericht wil ik het volgende zeggen !
indien jij bij de 2de box (Diagnose en Verbruiksgegevens ) "Basis " insteld dan kan het dus zijn dat je vervolgens ook de melding ziet verschijnen van "sommigen instellingen worden door uw organisatie beheerd " stel je deze echter in op " uitgebreid " dan komt deze melding dus niet !

Bekijk bijlage 15429

Dit is niet het juiste beeld van "Feedback en diagnose"
Hierbij het goede scherm :
Knipsel.jpg
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan