externe schijf comprimenteren

Status
Niet open voor verdere reacties.
word er je gevraagd om deze externe schijf te comprimeren....?
of wil je dit uit je zelf doen met de bedoeling ruimte te winnen ....?

indien jij de externe schijf gaat Comprimeren dan word de deze in een container geplaatst ....je kan dit vergelijken met winzip...
en indien deze bestanden bevat enz...dan word er je ook de vraag gesteld of je ook deze bestanden wilt comprimeren

eigenlijk is het af te raden om eender welke compressie toe te passen op een opslagmedia ....

waarom dit ?
*het maakt je opslagmedia langzamer ...
*het benaderen van de bestanden op een opslagmedia waarop een compressie werd toegepast duurt iets langer indien ook op deze bestanden compressie werd toe gepast.
* indien je de externe schijf geCompresseerd heb en je wilt deze op een andere pc aansluiten kan het voorkomen dat de bestanden op deze externe schijf niet worden weer gegeven !

mijn advies is om Géén Compressie toe te passen op géén enkele opslagmedia....

nu heb ik tevens dit wel gedaan op een 15gb usb stick om je enkel te laten zien wat er gebeurd ....indien je een compressie toepast ....
***let op deze stick mocht geformateerd worden indien het ergens fout mocht lopen !

Compressie toepassen ja of nee

opmerking :
de compressie die ik op de usb stick toegepast heb, kon terug ongedaan gemaakt worden ,zonder ergens aan in te moeten boeten.
 
Laatst bewerkt:
effe voor de verduidelijking ....er word je gevraagd de externe schijf te Comprimiteren en NIET om deze te Formateren ...
dit zijn 2 verschillende bewerkingen en hebben dus niets met elkaar te maken ..

bij nader onder zoek stelde ik vast dat "de vraag om een externe schijf te Comprimiteren " zelden of haast nooit voor komt !
daarom dus mijn twijfel !
 
Comprimeer alleen data als dit bestanden zijn die je zelden gebruikt.
Sommige bestanden zoals bijvoorbeeld afbeeldingen in het jpg formaat zijn nagenoeg niet verder te comprimeren dus dat heeft weinig nut.
De melding om te comprimeren kan komen als er te weinig schijfruimte is. ( Dus als hij bijna vol is ) Los dit dus anders op als je meer schijfruimte moet hebben door overbodige bestanden te verwijderen of een grotere schijf aan te schaffen.
 
dit artikel heb ik gevonden ...

Comprimeer je harde schijf

Dat je bestanden kan comprimeren weet je natuurlijk.
Formaten als ZIP en RAR draaien al jaren mee op de pc en dienen om verschillende bestanden in te pakken in één (kleiner) bestand.
Handig om zaken te verzenden of te bewaren, maar het feit dat je de bestanden altijd eerst moet uitpakken voor je ze kan openen maakt het een omslachtige oplossing voor files die je regelmatig nodig hebt.

Wat veel beter werkt is een ingebouwde functie van Windows om je hele harde schijf te comprimeren.
Dat kan aanvankelijk even duren (reken zelfs op enkele uren voor een grote harddisk) maar verloopt daarna volledig transparant.
Dat wil zeggen: elk nieuw bestand dat je opslaat wordt daar en dan gecomprimeerd, elk bestand dat je opent wordt in enkele millisecondes uitgepakt.
Hoeveel plaats je op die manier wint is moeilijk te voorspellen, want niet alle bestanden op je harde schijf zijn even goed te comprimeren.

Wil je deze techniek uitproberen, weet dan dat hij alleen werkt voor bestanden in het NTFS-formaat (alles na Windows XP om het simpel te houden).
De compressie schakel je aan door rechts op de naam je harde schijf te klikken (bijvoorbeeld in Windows Verkenner) en te kiezen voor eigenschappen.
Vervolgens vink je vanonder aan dat de schijf met compressie moet werken.





Bron
 
Niet accepteren om te comprimeren , dan blijf t de melding toch steeds komen


**maar vooralleer je dit dus opstart ga je rechts klik op de externe schijf en je controleerd dus of dit vinkje aangezet werd ...
Bekijk bijlage 10782
indien zo zet je deze uit , bevestig dit met toepassen en ok , trek de externe schijf los en plug deze weer in ...
word er je nu weer de vraag gesteld om deze te comprimenteren dan doe je dit dan ook ..

je kan het comprimeren dus starten ...van de externe schijf ...dit gaat zéér lang duren , dit ligt er aan hoe vol deze is ..
is het comprimeteren gedaan kun je vermits je met rechts klik op deze externe schijf en eigenschappen kiest het vinkje uitzetten bij de optie comprimeren !
deze word dan terug gedecomprimeert.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan